Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

The responses of two resident and one long-distance migrant bird species to weather conditions in Czech Republic
Bartošová, Lenka ; Trnka, Miroslav ; Bauer, Z. ; Možný, M. ; Štěpánek, P. ; Žalud, Zdeněk
This analyse include three bird species: Sitta europaea L., Parus major L., and Ficedula albicollis T. The data was available for the period from 1961 to 2008 from 3 locations in Czech Republic (centered on 48 48N, 16 46E). S. europaea and P. major are residents, F. albicollis is long-distance migrant species and their phenological development (terms of laying eggs) passed over the different time periods during spring. Phenological phases of birds populations were analyzed and the shifts in the phenophases and also response to climate conditions differed among the bird species.

Role optických sítí v nové generaci komunikačních systémů
Kuchar, Anton
Optické a radiové sítě se navzájem doplňují jako nikdy předtím. Na druhé straně začíná být stále jasnější skutečnost, že zatímco v dálkových sítítch již jednoznačně dominují optické spoje, v přístupových sítích spolu soutěží sítě kabelové (metalické i světlovodné) se sítěmi radiovými. V příspěvku je diskutována role optických sítí v budoucí generaci komunikačních systémů.

Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.

Cosmology on Small Scales 2016: Local Hubble Expansion and Selected Controversies in Cosmology
Křížek, Michal ; Dumin, Y. V.
The problem of cosmological expansion on small scales (e.g., inside planetary systems) has a long history, dating back to the papers (McVittie, 1932, 1933), and quite many researchers dealt with this topic in the subsequent few decades. Although most of them concluded that the Hubble expansion should be strongly suppressed at small distances, there is no commonly-established criterion for such suppression at present. Moreover, some of the widely-used theoretical arguments against the local Hubble expansion contradict each other.

Výběr vhodného typu letounu pro dálkové tratě
Kedzior, Jakub ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem mé práce je určit, na základě dostupných informací od leteckých společností a výrobců, vhodný typ dálkového letadla. Jako hlavní podklady při zpracování této práce mi sloužily knihy o letectví, letadlech, letecké časopisy a internetové odkazy.

Vliv struktury a tepelného zpracování na vlastnosti ložiskových ocelí
Pytlíčková, Kateřina ; Dočkal, Ing, Michael (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tepelné zpracování ovlivňuje strukturu i vlastnosti zpracovávaného materiálu. Dobré tepelné zpracování ložiskových ocelí má zajistit výslednou tvrdost matrice 60 – 65 HRC, přičemž struktura má být tvořena popuštěným jemným jehlicovitým martenzitem s určitým podílem zbytkového austenitu. Karbidy mají být rovnoměrně rozloženy, nesmí tvořit karbidické síťoví a karbidickou řádkovitost. Kvalitu ložiskových ocelí také ovlivňuje obsah a morfologie vměstků v matrici. V této diplomové práci byly zvoleny různé podmínky tepelného zpracování s cílem vybrat optimální. Tyto mají zajistit dokonalou martenzitickou transformaci a prokalení celého průřezu součásti. Jako zcela nevyhovující se ukázalo být kalení z teploty 760 °C – 770 °C. Při této teplotě byla výsledná struktura feriticko-perlitická, neboť martenzitická transformace vůbec neproběhla. Nepříznivý vliv na výslednou strukturu a vlastnosti měla i příliš dlouhá výdrž na kalící teplotě. Struktura byla v tomto případě tvořena velmi hrubým jehlicovitým martenzitem. Zhrubnutí jehlic místy přesahovalo maximální přípustný stupeň. Ve struktuře bylo možno pozorovat i částečně rozpuštěné globulární karbidy. Optimálního tepelného zpracování se dosáhne kalením z teplot 850 °C – 870 °C a následným popouštěním při teplotě 220 °C. Výsledná struktura zcela vyhovuje výše uvedeným požadavkům. Toto tepelné zpracování lze doporučit pro technickou praxi.

Reakce na abiotický stres u tkáňových kultur jabloně (Malus domestica Borkh.)
Krsek, Daniel
Abiotické stresové faktory ovlivňující vodní bilanci rostliny jsou významnou příčinou rozsáhlých ztrát na zemědělsky významných plodinách. Vzhledem k přisedlému způsobu života se u rostlin vyvinuly rozmanité mechanismy jak se s nepříznivými životními podmínkami vypořádat. Vzhledem k tomu, že řada abiotických stresových faktorů jako nedostatek vody, zasolení, nebo působení nízkých teplot ovlivňuje osmotický potenciál rostliny, je jedním z významných mechanismů stresové odpovědi osmotické přizpůsobení. Tuto stresovou odpověď zajišťují organické molekuly nazývané kompatibilní soluty zahrnující neredukující sacharidy, kvartérní amoniové sloučeniny, terciární sulfoniové sloučeniny a aminokyseliny (prolin). Kromě vlastní osmotické funkce tyto látky působí jako osmoprotektanty tak, že nahrazují hydratační obaly a udržují tak integritu membrán a makromolekul při nedostatku vody. Kompatibilní soluty také přispívají ke zhášení volných kyslíkových radikálů, jejichž produkce se při stresu významně zvyšuje. Tato diplomová je zaměřena na jabloň (Malus domestica), která vedle sacharózy a sorbitolu jako primárních fotosyntetických produktů využívá sacharidy rafinózové řady (RFO) pro transport na dlouhé vzdálenosti. Pro zachycení možného spojení rozdílné tolerance ke stresu s akumulací neredukujících sacharidů byly...

Co ovlivňuje poptávku po návštěvnosti fotbalových zápasů Synot ligy?
Šesták, Marek ; Rotschedl, Jiří (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá na základě dat z 955 utkání nejvyšší české fotbalové ligy ze sezon 2010/2011 až 2013/2014, které determinanty a jakým způsobem ovlivňují návštěvnost fotbalových utkání v České republice. Z odhadů vyplývá, že se fanoušci o navštívení zápasů rozhodují na základě současné formy týmů a umístění v předchozí sezoně. V případě umístění za druhou a třetí sezonu zpět hraje roli pouze kvalita hostujícího týmu. Pokud se zápas hraje večer, návštěvnost se přibližně o 7 % sníží. Vzdáleno mezi týmy také snižuje návštěvnost a to o 2,4 % na 100 km. Srážky v den zápasu snižují návštěvnost o 4,8 %. Atraktivita a reputace hostujícího týmu návštěvnost zvyšuje, pokud je hostujícím týmem Sparta Praha, tak se návštěvnost zvyšuje o 87%, u Slavie Praha se návštěvnost zvyšuje o 45% a pokud je hostujícím týmem mistr předchozí sezony, pak se návštěvnost zvyšuje o více než 32%. Vliv substituce s hokejem a televizním vysíláním se nepodařilo prokázat.

Autovlaky v mezinárodní železniční přepravě
Nejedlý, Vojtěch ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Vorel, Miroslav (oponent)
Práce je zaměřena na segment autovlaků v mezinárodní dálkové osobní železniční přepravě. Představuje tuto službu na území České republiky a i v mezinárodním kontextu osobní železniční přepravy. Praktická část analyzuje její potenciál a konkurenceschopnost ve srovnání se silniční individuální automobilovou přepravou a zkoumá možnosti tohoto produktu pro praktické využití konečným spotřebitelem při volbě způsobu vhodné služby či dopravního prostředku pro osobní dálkovou přepravu v podmínkách středoevropského trhu.

Analýza automobilů s různými pohonnými jednotkami
Filipová, Helena ; Linda, Miloslav (vedoucí práce) ; Libich, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu a výběr automobilů s různými pohonnými jednotkami. Analýza je provedena u vozidla VW Golf sedmé generace, které se vyrábí s pěti různými pohonnými jednotkami a to na benzin, naftu, elektromotor, hybrid (elektro a benzin) a na stlačený zemní plyn (CNG). Pro výběr pohonné jednotky byla zvolena metoda vícekriteriálního rozhodování. Cílem práce je výběr nejvhodnějšího typu automobilu pro uživatele, jak na denní dojezdy do práce, tak na dálkové trasy. První kritérium pro výběr bylo ekonomické hledisko, nejlevnější vozidlo vypočítané z pořizovací ceny, ceny údržby a ceny provozu. Do druhého výběru se zapojili uživatelé, v rámci dotazníkového šetření.