Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 


Krize - rozpad rodiny očima dítěte
Nevoralová, Monika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tato práce přinesla mnoho témat, kterým by bylo dobré věnovat větší pozornost. Je zřejmé, že nepříznivá rodinná atmosféra, popř. rozvod rodičů, může být pro dítě rizikovým faktorem v mnoha oblastech. Rozhodujícím faktorem je však spíše atmosféra (klima) v rodině než samotný rozvod rodičů. Větší škodu mohou způsobit nezdravé vztahy v rodině něž rozvod, rozchod rodičů. Úplná harmonická rodina je pro děti pochopitelně nejlepší, na druhou stranu harmonické prostředí rozvedené rodiny je pro jejich další vývoj prospěšnější než disharmonická úplná rodina. Z tohoto důvodu nelze problémy vyskytující se u dítěte přičítat vždy samotnému rozvodu rodičů. Tím dochází ke zjednodušení a zároveň k zavádějící představě, že všechny děti, jejichž rodiče se rozvedli, jsou problémové. Jistě je pravdou, že u nich může díky této situaci nastat zvýšené riziko vzniku různých potíží, ale stejně tak může být ohroženo mnoho dalších dětí, jejichž rodiče rozvedeni nejsou, ale doma panuje nepříznivá atmosféra atd. V některých případech mohou být důsledky rozvodu dokonce i pozitivní, jak vyplývá i zvýše uvedené analýzy. Záleží vždy na mnoha faktorech. Především na tom, zda přetrvávají konflikty i nadále mezi bývalými partnery. Dále záleží i na osobnosti a odolnosti dítěte, na prostředí, osobách, které dítěti mohou být v době krize v rodině...

Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy
VALOUCHOVÁ, Marika
Bakalářská práce, kterou jsem vypracovala má název Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy. Cílem této práce je charakterizovat základní znaky alternativních škol, popsat jejich nestandardní přístup k edukačnímu procesu a objasnit rozdíly v oblasti kooperace a komunikace mezi učitelkami a dětmi. Teoretická část popisuje alternativní pedagogické směry a blíže se zabývá Waldorfskou mateřskou školou, Montessoriovskou mateřskou školou a Zdravou mateřskou školou. Praktická část poté navazuje pozorováním v těchto alternativních mateřských školách a detailně popisuje komunikaci a kooperaci mezi učitelkami a dětmi.

Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Ertl, Jakub ; Čelikovský, Martin (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Urbanistické rišenie Riešená parcela sa nachádza na ulici Pastviny v mestskej časti Brno Komín. Pozemok sa nachádza na samom okraji tejto mestskej časti a priamo naväzuje na okolitý les, ktorý je na jeho východnej strane. Na pozemku sa nachádza alej gaštanových stromov, ktoré návrh zachováva v pôvodnom stave. V oklií je dobrá občianska vybavenosť. V jeho najužšom okolí sa nachádza základná a materská škola s ich priľahlími športoviskami a satelity rodinných radových domov na južnej strane pozemku. Po východnej a severnej hranici pozemku vedie doležitá oddychová pešia trasa, na ktorú návrh reaguje priechodzím parterom a „obnovením“ pastvín, ktoré sa tu kedysi nachádzali. Pozemok by tak rozšíril túto oľúbenú pešiu trasu a slúžil by tak aj komunite obyvateľov mestskej časti Komín. Súčasťou projektu je aj vlastná komunitná miestnosť s náveznosťou na plató s mestským mobiliárom. Architektonické riešenie Hmota objektov vychádza z pozdĺžneho tvaru pozemku a je rozdelená na tri bytové domy. Rozdeľuje pozemok na časť „ulica“ a na časť „pastviny“. Objem reaguje na orientáciu pozemku k svetovým stranám natočením krídel s bytmi na juh a západ. Všetky byty sú tak ideálne oslnené a majú výhľad na „pastviny“. Na severnej strane objektov sú umiestnené komunikácie formou zasklennej pavlače. Táto pavlač spolu s lodžiami bytov je tvorená samostatnou oceľovú konštrukciu, ktorá tvorí formu týchto bytových domov. Hlavným modulom sa stáva jedna obytná miestnosť, čo zaisťuje dobrú bytovú variabilitu. V celom objekte sa tak nachádza štyridsaťtri bytov od veľkosti 1+kk až po byty 5+kk s terasou. Parkovanie je riešené kombinovane formou nadzemného aj podzemného parkovania. Stavebné riešenie Stavba je riešená ako železobetónový skelet o rozmeroch 8600mm x 6600mm so stužujúcim komunikačným jadrom. Tento skelet je zateplený tepelnou izoláciou s hrúbkou 200mm. Plocha stavebných otvorov je minimalizovaná na severnej fasáde a naopak otvorená je južná a západná fasáda, čo prospieva k pasivným ziskom energie. Tieto stavebné otvory sú vyplnené kvalitnými drevohlinikovými oknami a dverami s izolačným trojsklom. Na skelet je naviazaná samostatná ocelová konštrukcia pavlače a lodžií. Táto koncepcia umožňuje dokonalé zateplenie vykurovaného skeletu od samostatnej ocelovej konštrukcie nevykurovaných pavlačí a lodžií a teda značnú mieru energetickej efektívnosti.

Integrace dětí v MŠ a handicapovaných dospělých
PAVLÍKOVÁ, Iveta
Cíl práce: Upozornit na moţnosti rozvoje schopnosti respektování odlišností u dětí předškolního věku formou setkávání s mentálně postiţenými dospělými osobami. V teoretické části se zaměřím na objasnění pojm? respektování odlišností, komunikaci mezi lidmi, integraci handicapovaných jedinc?, dramatickou výchovu u lidí s mentálním postiţením a u dětí v MŠ. V praktické části popíši ojedinělý projekt, kdy se setkávají děti z MŠ s lidmi s mentálním postiţením formou divadla připraveného speciálně pro MŠ, zaměřený na propojení dvou odlišných svět?, na odstranění případných bariér společným hraním pohádek, komunikaci mezi dětmi a dospělými a respektování odlišností postaveném na proţitkovém učení a vzájemném proţívání radosti při setkání. Metody: Bylo provedeno dotazníkové šetření v MŠ, kde bylo dětem hráno divadelní pásmo pohádek herci s mentálním postiţením. Dotazovány byly učitelky těchto mateřských škol. Dále byla pouţita metoda pozorování a experimentu pro srovnání jednotlivých MŠ v pohledu na divadlo hrané herci s handicapem učitelkami i dětmi. A tento zp?sob integrace je prezentován formou DVD záznamu, z divadelních představení, který je přiloţen na konci práce. Výsledky: Z výsledk? šetření bylo zjištěno a potvrzeno učitelkami mateřských škol, ţe formou divadelního setkávání je moţné a vhodné integrovat handicapované dospělé a děti z MŠ. Přínos tohoto setkávání má dle dotázaných učitelek smysl i do budoucnosti.

Role pedagoga v problematice CAN
VOLKOVÁ, Andrea
Cílem této diplomové práce bylo zmonitorovat informovanost pedagogické obce o problematice syndromu CAN a schopnost a ochotu pedagogů, takovou situaci řešit. Teoretická část byla zaměřena na charakteristiku syndromu CAN, jeho forem, projevů a příčin. Část byla věnována také legislativě a prevenci. Výzkumu se zúčastnilo celkem 148 pedagogů a pedagožek mateřských a základních škol Jihočeského kraje a Vysočiny. Pro výzkum byly stanoveny čtyři hypotézy, tři z nich: Pedagogická obec přiznává, že by se měla zlepšit dostupnost informací o syndromu CAN, Pokud by se pedagogové o případu násilí, zanedbávání nebo zneužívání dítěte dozvěděli, byli by ochotni tuto situaci řešit a Pedagogové si nejsou zcela jisti, že by dokázali příznaky syndromu CAN rozeznat, byly potvrzeny. Hypotéza: Pedagogové vědí, jak řešit situaci, kdy je odhaleno násilí, zanedbání nebo zneužívání dítěte byla zamítnuta, podle výzkumu si pedagogové nejsou jisti, nebo vůbec neví, jak řešit situaci, kdy se setkají s týraným, zanedbávaným nebo zneužívaným dítětem. Data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.

Firemní kultura a její vliv na efektivitu práce
Trnavský, Jan ; Křivánková, Marta (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou firemní kultury ve firmě SDS EXMOST spol. s r.o. Je zaměřena především na problematiku podnikového klima v daném firemním prostředí. Cílem mé práce bude optimální nastavení firemní kultury v podniku, který jsem si zvolil a pevně věřím v efektivnější chod celého podniku. Navrhovaným řešením je zejména modernizace zavedených standardů, obyčejů a zvyků, dále lepší nastavení odměn a motivujícího ohodnocení a v neposlední řadě zlepšení komunikace mezi vedením a podřízenými na všech úrovních.

PPP projekty v České republice
Ječmínková, Libuše ; Žáková Kroupová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením ekonomické výhodnosti či nevýhodnosti v oblasti zajišťování výstavby a provozu veřejně prospěšných infrastrukturních projektů. Konkrétně práce hodnotí ekonomickou výhodnost či nevýhodnost výstavby a následného provozu mateřské školy v obci Kamenný Újezd formou klasické veřejné zakázky a formou PPP projektu. Práce vychází ze skutečně vzniklých nákladů, neboť obec již výše zmíněný projekt realizovala. Zároveň práce okrajově řeší demografickou křivku obce a v této souvislosti pak skutečnost, zda obec mohla nedostatek míst v mateřské škole předvídat s dostatečným odstupem a situaci řešit jiným způsobem. Provedením ekonomické analýzy bylo zjištěno, že v tomto konkrétním případě se forma PPP pro daný projekt nejeví jako ekonomicky výhodná, neboť nepřináší hodnotu za peníze v takovém rozsahu, aby byla tato forma pro obec výhodnější než klasická veřejná zakázka.

Naplňování fyziologických potřeb dítěte v mateřské škole
SOUPÍROVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá významem naplňování fyziologických potřeb dítěte v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na popis potřeb dítěte z pohledu psychologů, dětských lékařů a pedagogů. Uvádí podmínky vzdělávání obsažené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Upozorňuje na význam efektivní komunikace jako základního nástroje v naplňování fyziologických potřeb dítěte v mateřské škole. Připomíná důsledky nenaplňování potřeb dítěte v mateřské škole. Praktická část je zaměřena na vysledování použití efektivní komunikace učitelkou a nepedagogickým personálem v souvislosti s naplňováním fyziologických potřeb dítěte v režimu dne mateřské školy.

Faktory ovlivňující využití ICT v práci pedagogických pracovníků předškolních zařízení a učitelů ZŠ
Platz, Martin ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá výsledky výzkumu, podle něhož mohou být čeští učitelé rozděleni do pěti skupin podle jejich vztahu k ICT. Ověřuje teorii Difuse inovací E. M. Rogerse. Práce je dále zaměřena na problematiku vztahu mezi učiteli a využitím ICT ve výuce v mateřské škole a na základní škole. Vychází se zde z předpokladu, že postoje učitelů k ICT a jejich tendence k inovativnosti budou významně ovlivňovat jejich obecný přístup k moderním informačním a komunikačním technologiím v učitelské praxi i ke konkrétnímu využití ICT ve vyučování a učení. Klíčová slova Učitel, ICT, teorie Difuse inovací, styl výuky, kompetence, profesionální dovednost