Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,093 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Školní úspěšnost a specifická porucha učení dysortografie.
PILÍKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je upozornit na souvislosti mezi specifickými poruchami učení a školním úspěchem. Teoretická část charakterizuje specifika vývoje dítěte mladšího školního věku, proces učení a jeho zákonitosti, specifické poruchy učení, jejich jednotlivé typy a popisuje podmínky úspěšnosti ve vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena na zpracování výzkumu, analýzu a interpretaci výsledků a následné doporučení pro laickou i pedagogickou veřejnost, u kterých dochází ke styku s dítětem s dysortografií.

Vliv edukace na klienty s leukemií.
DAVIDOVÁ, Adéla
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popis a charakteristiku leukemických onemocnění, na jejich diagnostiku a léčbu. Dále se teoretická část soustředí na ošetřovatelskou péči u klienta s leukemií a na uspokojování biopsychosociálních potřeb. V neposlední řadě se zabývá komunikací a edukačním procesem v rámci leukemického onemocnění. Praktická část bakalářské práce je cílena na zjištění způsobu podání edukace, na oblastech prováděné edukace a na zjišťování spokojenosti s edukací u klientů s leukemií. K získání a zpracování dat praktické části bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru. Anonymní rozhovory byly vedeny se dvěma skupinami respondentů. První skupinu tvořily všeobecné sestry pracující na oddělení klinické hematologie a skupinou druhou byli klienti hospitalizovaní na tomto oddělení; klienti s diagnostikovaným leukemickým onemocněním. Zjištěné informace mohou pomoci ke zlepšení komunikace mezi zdravotníkem a klientem, ke zdokonalení edukace u klientů s leukemií a díky správně vedené edukaci i k usnadnění zvládání nemoci.

Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.

Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dvořáčková, Alena ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Jako vhodná se mi pro umístění školské stavby jeví volná „zelená“ parcela jižně od Černé louky. Hlavní požadavek pro vznik konceptu bylo oddělit „špinavý“ provoz zázemí (hluk, doprava) od „čistého“, provoz školy (orientace k řece). Dále pak rozdělení komplexu na mateřskou školu a na společný objekt pro základní školu a lyceum. Jako ztmelující prostředek pro základní školu a lyceum jsem zvolila formu haly. Tuto volbu můžeme chápat jako parafrázi na Černou louku /na Ostravu..středem všeho dění je společný prostor (pro setkávání se) a okolo něj navázané různé funkce (různé specializace učeben). Na lince rovnoběžné s hlavní komunikací leží pomyslná provozní osa, která dělí a zárověň funkčně spojuje části školského komplexu. K uliční čáře jsou orientovány vstupní prostory, prostory s hlučným provozem (jídelna/restaurace, tělocvična) a zázemí (zásobování, odvoz odpadu, parkování). Směrem k řece jsou navrženy budovy mateřské školy, základní školy a technického lycea.

Systém odměňování v malém IT podniku
Novotný, Lukáš ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Tématem této práce je systém odměňování a jeho použití v malém IT podniku. Cíli práce jsou řádně zdokumentovat současný systém odměňování ve společnosti, vyhodnotit ho a navrhnout vylepšení sytému. První dva cíle jsou naplněny skrze polostrukturované rozhovory, dotazník spokojenosti zaměstnanců, zúčastněné pozorování a průzkum dokumentů společnosti. Poslední cíl je naplněn aplikováním principů současné literatury a autorova vzdělání na výsledky předchozích dvou cílů. Výsledkem výzkumu je, že přesto že systém odměňování vznikal organicky bez jasného plánu, tak je relativně efektivní v některých oblastech i když vyžaduje zlepšení v jiných. Hlavními oblastmi pro zlepšení jsou motivace podmíněným platem, řízení komunikace a systém řízení výkonnosti. Naopak relativně dobře fungujícími odměnami jsou hlavně nefinanční odměny spojené s pracovním prostředím a prací samotnou.

Amenitní migrace a turismus
Bartoš, Michael ; Kušová, Drahomíra ; Těšitel, Jan
Jedním z globálních jevů posledních dvou desetiletí je specifický typ migrace obyvatel zvaný „amenity migration“. Jedná se o migraci, která není motivována ekonomickou prosperitou, ale hodnotnějším přírodním, případně i sociálním a kulturním prostředím cílového území. Tento jev je výrazně podporován vznikem a masovým šířením informačních technologií a ve svém důsledku vede, jako každá migrace, ke změnám prostorového uspořádání lidských aktivit v cílovém území. Za určitých podmínek se může stát jednou z „societal driving forces“ určujících socioekonomický rozvoj daného regionu. Článek se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících vznik „amenity migration“ v České republice.

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Kompetence v profesi učitele
ŠPAČEK, Vladimír
Formulace kompetencí v profesi učitele je zatím problémem, který není vyřešen. Zatím není dosaženo ani jednotného vymezení pojmu kompetencí jako takových. Je mnoho propracovaných studií o tom, co vše profesní kompetence učitele zahrnují, na základě čeho se dají rozvíjet, jak s nimi dále pracovat a prohlubovat je. Cílem práce je zjištění vlastností učitele, kompetencí očekávaných žáky u učitele, a prestižnost učitelské profese v očích žáků. V teoretické části práce je popsána profese učitele, její etapy, feminizace, prestiž, potřebnost a celkově české školství současnosti. Dále osobnost, její určování, rysy osobnosti, schopnosti a tvořivost a vlastnosti učitele. V poslední kapitole teoretické části jsou následně popsány kompetence učitele obecně, uvedeny nejčastěji zmiňovaná dělení profesních kompetencí v profesi učitele. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření u žáků střední školy a vyšší školy. Dotazník bude zaměřen na zjištění prestiže učitelské profese z pohledu žáků, na vlastnosti, které by učitel měl/neměl mít. Dále jsou popsány upřednostňované kompetence učitele, které žáci preferují a které nikoliv.

Začít spolu
JINDROVÁ, Klára
Anotace Cílem práce je definovat pozitiva a negativa vzdělávání dětí v programu Začít spolu, definovat podmínky pro jeho realizaci a přiblížit čtenářům režim dne a vzdělávací metody v této alternativě. V teoretické části objasňuji východiska a pedagogické zásady programu, definuji cíle a formy vzdělávání, zvláštní pozornost věnuji organizačním formám vzdělávání a podmínkám, za kterých je lze úspěšně realizovat. V praktické části se zaměřuji na zjištění současného zastoupení této alternativy v síti českých mateřských škol a přejímání jejích organizačních forem v běžných mateřských školách. Práci doplňuji videozáznamem dne v mateřské škole zařazené do programu Začít spolu.