Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,605 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

KOMPARACE URČITÝCH OBLASTÍ NEZISKOVÉHO SEKTORU V ČESKÉ REPUBLICE A SPOJENÝCH STÁTECH AMERICKÝCH
Dobešová, Jana ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Neziskový sektor hraje nejen v České republice, ale také ve všech vyspělých ekonomikách, stále větší roli. Proto je užitečné na jeho existenci a růst reagovat a pomocí analýz, komparací a studií nejen mu, ale celé společnosti, pomoci v jeho poznání. Práce se nejprve zaměřuje na podání stručného historického vývoje, důležitých definic, terminologie, funkcí a teorií vzniku neziskových organizací. Na základě tohoto popisu potom komparuji americký a český model podle os komparace, kterými jsou institucionální formy, financování a oblasti působnosti ziskového sektoru. Hlavním cílem mé diplomové práce je pomocí komparace poukázat na změny a společné rysy, které by mohly pomoci při hledání, poznání a institucionálním ukotvování českého neziskového sektoru.

Analýza hospodaření zdravotní pojišťovny
Golovkova, Anita ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce) ; Svoboda, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hospodaření a účetnictvím zdravotních pojišťoven, které patří do neziskového sektoru a také se řadí do sektoru vládních institucí. Cílem těchto institucí není primárně dosahovat zisku, nýbrž co nejefektivněji zajistit všeobecné zdravotní pojištění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Na úvod jsou popsány právní normy veřejného zdravotního pojištění a jeho podstata. Dále je práce zaměřena na charakteristiku zdravotních pojišťoven, jejich hospodaření, peněžní fondy a účetnictví. V praktické části je prováděna analýza hospodaření konkrétní zdravotní pojišťovny -- Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR v letech 2011 až 2013.

Specifika personálního výběru pro obsazování manažerských (řídících) pozic ve školském systému České republiky v komparaci s personálním výběrem do řídících struktur mimo oblast školství
Strejcovská, Barbora ; Krutská, Dagmar (vedoucí práce) ; Hamerníková, Dana (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi výběrem a následnou alokací lidských zdrojů na manažerské posty v resortu školství versus komerční sféře. Práce vychází z dlouhodobého sledování popisovaných rozdílů a využívá základní poznatky z personální psychologie včetně moderních psychologických metod typologií osobnosti. V práci jsou použity výsledky elementárního empirického šetření osob z oblasti školského i neškolského, veřejnoprávního i soukromého sektoru, a to na základě výstupů osobnostního dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator). Práce se snaží nejen o popsání základních rozdílů v obou přístupech, ale ve svém Závěru se pokouší o předložení elementárních až bazálních návrhů řešení coby součást probíhající změny školského systému v České republice, a to za využití inspirativních materiálů mimo jiné z tzv. Bílé knihy Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Praktické využití této práce je možné zejména v oblasti optimalizace využívání personálních zdrojů školského managementu, a to v přímé vazbě na školská zařízení zřizovaná Magistrátem hlavního města Prahy.

Návrh indexu predikce finanční výkonnosti pro podporu rozhodování managementu nemocnic
Hajdíková, Taťána ; Černá, Anna (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent) ; Lazar, Jaromír (oponent)
Disertační práce se zabývá manažerskými potřebami v oblasti finančního zdraví. Manažeři potřebují nástroj, pomocí něhož odhalí blížící se finanční úpadek nebo zhodnotí finanční kvalitu organizace. Svá rozhodnutí vážou na výkonnost, platební schopnost, zaměstnaneckou produktivitu, finanční zdroje a finanční riziko. V teoretické části práce je nutné vysvětlit neziskový sektor a jeho spojení s nemocničním prostředím. Je zapotřebí představit modely používané jak v České republice, tak v zahraničí, které spojuje společný prvek pro jejich tvorbu. Základním cílem této disertační práce je navržení modelu predikce finančního zdraví pro rozhodování managementu nemocnic, jejich vlastníků a zdravotních pojišťoven. K naplnění základního cíle musí být splněny tři dílčí cíle. Prvním cílem je za pomocí vícekriteriálních metod rozdělit nemocnice na zdravé a nezdravé. Druhým cílem je na základě expertního přístupu za podpory statistických metod výběr vhodných ukazatelů pro nemocniční prostředí a třetím cílem je najít vhodnou metodu ke stanovení váhového zastoupení jednotlivých ukazatelů v navrženém indexu a sestavit konečnou podobou nového finančního indexu pro nemocniční prostředí.

Elipsometrie tenkých vrstev
Novotný, Zbyněk ; Navrátil, Karel (oponent) ; Nebojsa, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem stárnutí tenkých vrstev Co a Cu na Si substrátu, připravených metodou IBAD. Proces stárnutí vrstev v závislosti na době vystavení vlivu atmosféry za pokojových podmínek je sledován spektroskopickou elipsometrií (VIS+UV) a mikroskopií atomárních sil. V případě tenkých vrstev Co byla pozorována inkubační doba trvající přibližně čtyři dny, během které dochází ke změnám v optických parametrech vrstvy bez měřitelných změn stavu topografie povrchu. Bezkontaktní mikroskopií atomárních sil byl pozorován růst přechodové vrstvy v ostrůvkovitém režimu. V průběhu stárnutí tenkých vrstev Cu byla pozorována dvě stádia růstu přechodové vrstvy - nukleační a růstové. Oba časové úseky růstu přechodové vrstvy vykazují přímou logaritmickou závislost. Bezkontaktní mikroskopií atomárních sil byl pozorován růst přechodové vrstvy. Časovým měřením pomocí mikroskopie atomárních sil v bezkontaktním režimu byl zdokumentován průběh tvorby jedné monovrstvy přechodové vrstvy. Součástí diplomové práce byla také série experimentů prováděných ve vysokovakuové aparatuře, při kterých byla studována fázová transformace tenkých vrstev Fe (22 monovrstev) na Cu(100) stabilizovaných absorpcí CO. Transformace z fcc fáze na bcc fázi byla indukovaná Ar+ iontovým svazkem s energií iontů v rozsahu (0,5-4) keV. Průběh transformace Fe vrstvy byl sledován povrchovým magneto-optickým Kerrovým jevem, spektroskopií Augerových elektronů a difrakcí pomalých elektronů.

Účinnost a efektivnost reklamních kampaní
Linhartová, Simona ; Guzi, Jan (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce zkoumá základní metody měření účinnosti a efektivnosti reklamních kampaní. Konkrétně se jedná o metodu barvově slovních asociací. Je to jedna z mála metod, která úspěšně měří tyto faktory reklamy z pohledu postojových preferencí a asociací. Cílem práce je přiblížit standardní i nestandardní přístupy v měření účinnosti a efektivnosti reklamních kampaní a na konkrétním příkladě společnosti z prostředí prevence blech a klíšťat u zvířat popsat a aplikovat tyto přístupy. Dále na základě stavu před kampaní a po kampani provést analýzu a ukázat změny postojů cílové skupiny. Závěrem, navrhnout strategii pro budoucí plánování, doporučit účinné investování finančních prostředků v dalším roce a efektivní komunikaci produktů či služeb skrze média.

Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Müllerová, Michaela ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Polcar, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu, která by vedla ke zvýšení povědomí o tomto sdružení. Samotná práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickým vymezením marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána samotná organizace INEX-SDA, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu a je zde proveden marketingový výzkum. S využitím analýzy marketingových aktivit jsou zde získány informace, které společně s teoretickými poznatky vedou k doporučením vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace.

Marketingové strategie neziskové organizace CDO
Chmelík, Jan ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Machová, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat marketingovou strategii neziskové taneční organizace CDO. V teoretické části práce je definován právní prostor působení neziskových organizací, následně jsou popsány všechny části rozšířeného marketingového mixu. Meritum výzkumné části práce se věnuje komunikačním aktivitám společnosti, přičemž jejich úspěšnost je zkoumána pomocí dvojího dotazníkového šetření. Práci uzavírají návrhy a doporučení autora na zlepšení efektivity aktivit CDO.

Mediální obraz společností poskytujících nebankovní půjčky
Fuková, Ladislava ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tématem této práce se staly nebankovní společnosti a jejich obraz, který média vytvářejí. V úvodu práce byly formulovány základní hypotézy související se společenským postavením a pověstí nebankovních firem. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Pro výzkum jsem stanovila výzkumný vzorek, který tvořily Hospodářské noviny, MF DNES a vybrané ekonomicko-politické časopisy. Zkoumané období jsem vymezila do dvou částí: březen - červen 2010 a září - prosinec 2010. Pro výzkum bylo dále stanoveno osm výzkumných otázek, orientovaných na rozsah jednotlivých článků, rubriku, ve které se vyskytují, novinářský žánr, kterým jsou napsány apod. Součástí práce je i představení výsledků průzkumů mezi zaměstnanci a klienty společnosti Provident Financial a také analýza inzerce deníků MF DNES a Hospodářské noviny. Výsledky analýzy inzerce nepotvrdily jednu z hlavních hypotéz celé práce předpokládající, že nebankovní firmy v roli inzerentů mají jistý vliv na obsah zkoumaných médií. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy počáteční hypotézy naopak potvrdily. Nebankovní společnosti nejsou médii prezentovány jako neetické vyděračské spolky. Spíše jsou představovány jako firmy pohybující se v mezích zákonných norem s nárokem na své místo na finančním trhu. Zároveň splátkové firmy nejsou stěžejním...

Pes v reklamě a marketingu
Němečková, Petra ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Vondra, Zdeněk (oponent)
Tématem této bakalářské práce je pes v reklamě a marketingu. V první, teoretické části práce jsou objasněny pojmy napříč obory, které k tématu mají co říct, jako například marketing, reklama, psychologie nebo působení psa na člověka. V praktické části jsou popsány tři reklamy se psy a následuje rozbor marketingových komunikací ziskové a neziskové organizace. Následně jsem zpracovala reálnou marketingovou kampaň pro neziskovou organizaci -- útulek v Krásném Lese u Frýdlantu.