Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,472 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Software support for personalized document creation
Balogh, István ; Lukašovská, Renáta (vedoucí práce) ; Jambrich, Matej (oponent)
Communication trough documents have become a key element in every company?s life, communication channels expanded to include not just print but fax, web and email. Marketing and market studies repeatedly show that personalized documents (delivered through these channels) can positively influence customer relationship hereby help to achieve business success. For IT companies these changes created an exciting new opportunity to develop new solutions and offer new services. There are several companies on the market of personalized document creation which offering high quality product and services. Therefore it might not be easy to make the right choice, to find the most fitting solution and the best vendor. The main objective of this thesis is to provide detailed information about personalized document creation in general and to introduce the market leading vendors and their technology.

Vliv zavedení DMS v bance na její byznys procesy
Vejmělek, Vojtěch ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Cícha, Daniel (oponent)
Tématem této práce je posouzení vlivu implementace elektronického systému pro správu a řízení dokumentů (DMS) na vybraný byznys proces. Práce postupuje od podrobné charakteristiky základních pojmů, vedle technologických aspektů se zabývá také legislativou, dále pokračuje přes současný stav vybraného procesu až po návrh budoucího stavu. Práce je věnována všem, které zajímá problematika správy podnikového obsahu, dále může nabídnout motivy k zamyšlení, jak uchopit elektronizaci dokumentů a jak díky tomu lze zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Hygienická problematika faktorů hluk, prach a vibrace na pracovišti broušení odlitků
STODOLOVSKÁ, Květa
Ve své diplomové práci jsem se soustředila na hygienickou problematiku vybraných faktorů v pracovním prostředí, ve kterém je prováděno broušení kovových odlitků. V tomto pracovním prostředí se vyskytují rizika s negativním dopadem na zdraví pracovníků. Zejména se jedná o riziko fyzické zátěže, hluku, prachu a vibrací přenášených na ruce. Vzhledem k překračování hygienických limitů těchto rizikových faktorů, je zaměstnavatel povinen přijímat opatření k ochraně zdraví zaměstnanců. Cílem mé diplomové práce bylo, na základě kvalitativního výzkumu, tj. podle výsledků měření faktorů hluk, prach a vibrace v pracovním prostředí broušení kovových odlitků, zjistit efektivnost opatření k ochraně zdraví, které provedl zaměstnavatel za účelem zlepšení pracovních podmínek v průběhu 10 let. Sledovaný soubor tvořili zaměstnanci společnosti, která v rámci své podnikatelské aktivity prováděla opracování kovových odlitků broušením za použití ručního nářadí. Ke sběru dat bylo užito přímého nezúčastněného pozorování, rozhovoru s majitelem firmy, studia platné legislativy, odborné literatury a zkušebních protokolů zpracovaných Zdravotním ústavem, pracoviště České Budějovice. Data získaná ze zkušebních protokolů byla zpracována prostřednictvím sekundární analýzy a sumarizována do tabulek a grafů. V rámci kvalitativního výzkumu jsem si stanovila tyto čtyři výzkumné otázky, na které jsem ve své práci postupně odpověděla: 1)Jaká opatření provádí zaměstnavatel u jednotlivých faktorů k ochraně zdraví zaměstnanců? 2)Jsou jednotlivá opatření účinná? 3)Jak se tato opatření odrážejí ve výsledcích měření jednotlivých faktorů? 4)Jaká opatření bych případně doporučila na základě zhodnocení daného pracovního prostředí? Mezi opatření k ochraně zdraví, které zaměstnavatel v současné době uplatňuje, patří jak prostředky kolektivní ochrany, tak prostředky individuální ochrany. Mezi kolektivní opatření patří opatření technická, technologická a organizační, mezi opatření individuální patří opatření zaměřená na zaměstnance a náhradní opatření. Jednotlivá opatření k ochraně zdraví jsou specifická pro příslušný faktor. Opatření, která zaměstnavatel v současné době uplatňuje na pracovišti broušení kovových odlitků, považuji za účinná. Zejména pokud jde o opatření k ochraně zdraví pracovníků před nadměrným prachem (instalace odsávacího zařízení s vysokým výkonem), která vedla ke snížení koncentrace prachu v pracovním prostředí v hale broušení. Avšak i přes všechna opatření k ochraně zdraví zaměstnanců, která jsou na pracovišti uplatňována, budou při tomto výkonu práce, vzhledem k používané technologii broušení kovových odlitků, vždy překračovány hygienické limity stanovené pro faktory hluk, vibrace přenášené na ruce a prach. Proto se domnívám, že je velmi důležité pravidelné informovat pracovníky v provozu broušení o rizikových faktorech, se kterými je tato práce spojena.

Systém odměňování v malém IT podniku
Novotný, Lukáš ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Tématem této práce je systém odměňování a jeho použití v malém IT podniku. Cíli práce jsou řádně zdokumentovat současný systém odměňování ve společnosti, vyhodnotit ho a navrhnout vylepšení sytému. První dva cíle jsou naplněny skrze polostrukturované rozhovory, dotazník spokojenosti zaměstnanců, zúčastněné pozorování a průzkum dokumentů společnosti. Poslední cíl je naplněn aplikováním principů současné literatury a autorova vzdělání na výsledky předchozích dvou cílů. Výsledkem výzkumu je, že přesto že systém odměňování vznikal organicky bez jasného plánu, tak je relativně efektivní v některých oblastech i když vyžaduje zlepšení v jiných. Hlavními oblastmi pro zlepšení jsou motivace podmíněným platem, řízení komunikace a systém řízení výkonnosti. Naopak relativně dobře fungujícími odměnami jsou hlavně nefinanční odměny spojené s pracovním prostředím a prací samotnou.

Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 - 2012
KOŠŤÁL, Filip
Diplomová práce na téma Analýza závad zjištěných při požárních kontrolách prováděných v rámci výkonu státního požárního dozoru Hasičským záchranným sborem Jihočeského kraje za léta 2003 2012 je zaměřená na porovnávání závad, které byly vybrány postupnou eliminací ze všech 700 požárních kontrol na konečných 150 komplexních požárních kontrol a začleněno po rocích do desetiletého porovnávaného období. Pro potřeby komplexního hodnocení byly z porovnávání vyřazeny kontrolní dohlídky a tematické požární kontroly, jelikož neobsahovaly všechny potřebné informace. Ze všech komplexních kontrol obsahující 30 zjišťovaných skutečností o správnosti a existenci dokumentů u zkoumaného subjektu a 7 sledovaných skutečností z fyzické obhlídky objektu bylo vybráno 6 parametrů, které byly následně porovnávány. Cílem mé práce bylo zjistit, zda počty závad zjištěných při výkonu státního požárního dozoru v jednotlivých kategoriích stoupají. V teoretické části jsou shrnuty popisy činností včetně grafického znázornění postupů vztahující se k výkonu státního požárního dozoru. Samostatná část je věnována historii požární ochrany a také chronologickému začlenění některých klíčových právních norem závazných pro Hasičský záchranný sbor ČR a výkon státního požárního dozoru. Pro správné provedení požární kontroly bylo nutné uvést pravidla, kterými se řídí výkon státního požárního dozoru, například odborná způsobilost příslušníků HZS ČR. Poslední částí teoretické podkladu diplomové práce jsou pravidla pro chování příslušníků HZS vykonávajících státní požární dozor na místě provádění kontroly a zásady jednání s lidmi, kteří zastupují kontrolovaný subjekt. Metodika práce je zvolena citlivě ke zpracovávanému tématu. Nejprve byly prostudovány archivní materiály ze zápisů z komplexních požárních kontrol, poté kvalitativní zpracování jednotlivých závad, jejich rozčlenění do kategorií závad v dokumentační části a do kategorie fyzických závad. Dále byl proveden výběr užšího spektra zkoumaných závad a příprava dat pro porovnávání. Ze sledovaných dat z komplexních požárních kontrol byly porovnávány závady za stanovené roky a výpočet indexu nebezpečnosti jednotlivých let. Výsledková část práce byla zaměřena na znázornění závislostí zjištěných závad jednotlivých roků pomocí tabulek a grafů. Výsledky byly vzájemně porovnány a v diskuzi podrobně okomentovány a zapracovány do celkového obrazu společnosti. Z vypočteného indexu nebezpečnosti, a ze znázornění jeho hodnot v grafu bylo prokázána závislost počtu provedených kontrol na počtu zjištěných závad. Na úrovni MV - generálního ředitelství HZS ČR, Hasičského záchranného sboru kraje ani například Českého statistického úřadu neexistuje ucelená přímá platforma, do které by se zapisovala data zjištěná při komplexních kontrolách. Data z provedených požárních kontrol se zapisují do tzv. Softwaru prevence, který ale nemají v České republice všechny kraje a není centrální výstup. Přesné šetření s počty zjištěných závad se provádí jen u specifických kontrol zadaných Generálním ředitelstvím HZS ČR. Informace z těchto kontrol by se mohly pravidelně objevovat v ročenkách Hasičského záchranného sboru ČR, aby se ukázala spojitost mezi závadami zjištěnými při komplexních kontrolách a například příčinami vzniku požáru, nebo úmrtími u právnických a podnikajících fyzických osob a zefektivnění přerozdělování finančních prostředků na tu část preventivní činnosti, která opravdu vede k sekundární záchraně života, zdraví a majetku. Mým závěrečným přáním je, aby shromážděná a interpretovaná data do kontextu obrazu tehdejší doby posloužila jako podklad pro další práce a projekty zaměřené na toto téma, které by přímo ovlivnily výkon prevence nejen příslušníků Hasičského záchranného sboru ČR u právnických a podnikajících fyzických osob, kterých se tato data týkají nejvíce.

Havarijní připravenost a ochrana obyvatelstva v národním podniku Budějovický Budvar při úniku nebezpečných látek
JIRKA, Martin
Diplomová práce popisuje problematiku havarijní připravenosti a ochrany obyvatelstva v národním podniku Budějovický Budvar při úniku nebezpečných látek. Práce je zaměřena na důležité aspekty, které podmiňují zpracování návrhu havarijní dokumentace. Jedním z aspektů je množství nebezpečné chemické látky amoniaku. Celkový obsah amoniaku v objektu činí 22 tun. Toto množství je dle zákona č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií bráno jako podlimitní množství a nelze tak objekt zařadit do skupiny A nebo B. Na nezařazené zdroje se pak nevztahují některé povinnosti dle tohoto zákona, zejména se jedná o povinnost zpracovat havarijní dokumentaci (avšak jsou-li krajským úřadem zahrnuty do havarijního plánu, musí poskytovat a aktualizovat požadované podklady). Tato práce se ale nezabývá masivním únikem 22 tun amoniaku. Na základě analýz byly vytipovány 2 rizikové zdroje. Prvním z nich je zásobník o obsahu 10 tun, který je umístěn na střeše strojovny. Maximální reálné zaplnění se pohybuje kolem 6 tun. Druhým rizikovým zdrojem je expanzní nádoba o obsahu 14 tun, nacházející se v budově s cylindrkónickými tanky (dále jen "CKT"). Uvažované zaplnění expanzní nádoby se pohybuje kolem 7 tun. Přestože se v řešeném případě nejedná o objekty a zařízení, ve kterých je nakládáno s takovým množstvím nebezpečných chemických látek, které by byly rozhodné pro zařazení do příslušné skupiny, provedu dostupné analýzy podle předpisů vydaných, ev. podpůrně využívaných k analýzám a hodnocení rizik podle zákona o prevenci závažných havárií. Nebezpečné účinky amoniaku jsou dalším důležitým aspektem. Podle vyhlášky č. 103/2006 Sb., o stanovení zásad pro vymezení zóny havarijního plánování a o rozsahu a způsobu vypracování vnějšího havarijního plánu je amoniak považován za středně toxickou látku, která dráždí oči, sliznice a ve vysokých koncentrací může způsobit i smrt. Velkou výhodou z hlediska ochrany obyvatelstva jsou jeho varovné vlastnosti. Charakteristická štiplavost je znát už ve velmi slabých koncentrací. Také díky jeho rozpustnosti ve vodě není likvidace nebezpečných koncentrací technologicky náročná. Dalším nebezpečným účinkem kromě toxicity je jeho výbušnost (mez výbušnosti 15-28 %) a hořlavost. Naštěstí stále kontrolovaný kondenzační tlak zamezuje vzniku zahoření a výbuchu amoniaku. Riziko exploze amoniaku a jeho zahoření není v práci analyzováno, jelikož rozsah účinků způsobených únikem několika tun amoniaku je z toxikologického hlediska více ohrožující. Dopadem nebezpečných koncentrací nejsou ohrožení jen lidé, ale také zvířata a životní prostředí. Práce se dále zabývá analýzou a hodnocením rizik. Výsledky tohoto zkoumání jsou důležitým prvkem návrhu havarijní dokumentace. Během zpracování je počítáno s metodami IAEA-TECDOC-727, Dow´s Chemical Exposure Index, Odhad toxického působení a softwarovým modelovacím programem ALOHA. Další výzkum je vytvořen prostřednictvím metod Brainstorming a polostandardizovaného rozhovoru se zaměstnanci podniku. Závěrem práce je vhodné vypracování návrhu havarijních karet a havarijní dokumentace (byť ne v rozsahu podle zákona o prevenci závažných havárií), podle níž by probíhala reakce na případné úniky nebezpečných chemických látek (amoniaku) do prostředí a ochrana zaměstnanců a veřejnosti nacházejících se v prostorách areálu nebo v zóně účinků amoniaku uniklého mimo areál národního podniku Budějovický Budvar. Využití touto prací navržené dokumentace je vhodné také z hlediska umístění objektu do poměrně hustě obydlené oblasti krajského města České Budějovice.

Proces adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Maturová, Inha ; Šmíd, David (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti. Její cílem je zjistit, jak probíhá adaptační proces nových zaměstnanců ve vybrané společnosti a zda odpovídá potřebám organizace v této oblasti. V praktické části se zabývám zkoumáním a vyhodnocením průběhu adaptačního procesu nově přijatých zaměstnanců ve vybraném podniku. V rámci praktického výzkumu bylo použito několik kvalitativních metod. První metodou je rozbor vnitropodnikové dokumentace věnované adaptačnímu procesu. Tou druhou je strukturovaný rozhovor s vedoucí personálního úseku vybrané společnosti. Výsledkem této práce je závěr, že adaptační proces ve vybrané společnosti naprosto odpovídá potřebám organizace.

Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Dvorský, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jungmannová, Barbora (oponent)
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.

Význam polyfenolů v bobulovitých plodech
MARTANOVÁ, Anna
Výživa člověka je nedílnou součástí našeho života. Do výživy můžeme zahrnout látky, o kterých je dokázáno, že jsou zdraví prospěšné, tudíž při jejich nedostatku lze pozorovat negativní účinky na lidský organismus. Tyto látky označujeme jako mikronutrienty a vitamíny. Jídelníček však můžeme obohatit i o látky, o nichž se domníváme, že jsou zdraví prospěšné, avšak jejich deficit nevyvolává chorobné příznaky. Potraviny, jež řadíme do této skupiny lze označit jako funkční potraviny. Funkční potraviny obsahují látky, které mají pozitivní dopad na naše zdraví. Jednou z těchto látek jsou polyfenoly. Tato problematika je pro mě velmi zajímavá, neboť polyfenoly jsou látky, které se mimo jiné v hojné míře nacházejí v bobulovitých plodech, zejména v borůvkách. Borůvky jsou bobule, které jsou rozšířené po celém světě. Jedním z nejlepších zdrojů borůvek je i Šumava, odkud pocházím a kde jsou borůvky dobře dostupné. V první části své práce pojednávám o problematice funkčních potravin a o složkách, díky nimž jsou tyto potraviny mezi funkční potraviny řazeny: probiotika, prebiotika, synobiotika, mikronutrienty, fytochemika, polyfenoly. Dále v první části své práce pojednávám o bobulovitých plodech, se specializací na brusnici borůvku, její vlastnosti a složení, jež mohou mít příznivý dopad na lidské zdraví. V druhé části jsem si stanovila dva cíle práce. Prvním cílem práce je navrhnout jídelníček, jehož součástí jsou pokrmy, které obsahují optimální příjem polyfenolů, ekvivalent ke 120 ml nativních plodů borůvek. Právě polyfenoly jsou tou součástí borůvek, jež je činí tak výjimečné. Do jídelníčku jsem přednostně zařazovala pokrmy, které prošly tepelnou úpravou. Analýzy obsahu polyfenolů v potravinách a nápojích jsem získávala v rámci programu GEOMED z Nemocnice České Budějovice, a.s., Pracoviště klinické farmakologie. Výsledky o obsahu polyfenolů byly prováděny metodou HPLC. Obsah polyfenolů v nativních borůvkách byl položen jako rovný 1 a obsah v dalších zkoumaných produktech byl následně vyjádřen jako násobek či podíl k nativním borůvkám. Všechny tyto skutečnosti jsem zohlednila při sestavování vzorového jídelníčku. Dalším cílem práce je zmapování výrobků, u nichž je obsah polyfenolů výhodný. Na trhu se vyskytuje vysoké množství výrobků s borůvkovou příchutí. Obsah borůvek však často bývá zanedbatelný. Překvapivým výsledkem byl obsah polyfenolů v limonádě Toma, jejíž relativní hodnota ug/ml činí 2,59 při porovnání s nativním plodem borůvky, který je položen jako rovný 1. Po vypracování práce, při němž jsem získala informace z nastudované literatury, z prodejních sítí a z Pracoviště klinické farmakologie Nemocnice České Budějovice, a.s., si dovoluji tvrdit, že borůvky jsou významným zdrojem polyfenolů a že jídelníček, který bude denní ekvivalent příjmu polyfenolů obsahovat, se nemusí nikterak lišit od běžné racionální stravy. Ani tepelná úprava pokrmů neznemožní sestavení takového jídelníčku, neboť borůvky jsou vůči tepelným změnám poměrně stabilní. Zařazení takového jídelníčku do zařízení hromadného stravování by mohlo přinést v budoucnu pozitivní dopad zvláště u seniorů, a to zlepšením paměťových funkcí a rovnováhy.

Vytváření a implementace veřejné politiky - případová studie sociálního bydlení
Hradecká, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na proces přípravy a implementace veřejné politiky a tento proces zkoumá na příkladu politiky sociálního bydlení. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je utvořeno a uvedeno do praxe určité téma veřejné politiky, konkrétně sociální bydlení. Jako hlavní výzkumná otázka je stanoveno, jak vypadá proces tvorby a implementace veřejně-politického tématu. První kapitola práce obsahuje teoretické ukotvení zkoumání procesu tvorby veřejných politik s důrazem na roli veřejně-politických dokumentů. Druhá kapitola se věnuje oblasti české sociální politiky jako zastřešující oblasti pro politiku sociálního bydlení. Třetí kapitola zkoumá historii české bytové politiky. Čtvrtá kapitola se zabývá vývojem tvorby politiky sociálního bydlení a jeho vztahem s příslušnými veřejně-politickými dokumenty.