Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 645 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Postoje rodičů k negativním vlivům médií na děti a mládež
ZÁMEČNÍKOVÁ, Miloša
Vliv médií je předmětem zájmu sociálních vědců od dvacátých let minulého století, na otázku, jaké mají média účinky však stále neexistuje jednoznačná odpověď. Předkládaná práce se pokouší shrnout dosavadní vědění o této problematice, přičemž se zaměřuje zejména na vlivy médií na děti. Podrobněji rozebírá jednotlivá média, jejich přínosy, rizika, možnosti a funkce. Pozornost je také věnována nejprve obecněji vlivům médií na společnost a jedince, následuje část týkající se vlivů médií na děti, zabývající se zejména možnými negativními vlivy médií na ně, problematikou násilí v médiích, zobrazování reality a fikce a s tím související možnost posunu emočního vnímání u dětí a problém nápodoby mediálního násilí. V této souvislosti je zmíněna zejména role televize, internetu a počítačových her v životě dnešních dětí. Zdůrazňována je také důležitost funkce rodiny v eliminaci možných negativních vlivů médií na děti, její role v tzv. mediální výchově dětí a prevencí možných negativních vlivů médií na děti. Dále tato bakalářská práce obsahuje praktické rady a doporučení, jak negativní vlivy médií a nových technologií u mládeže omezit. Celá práce je proložena výsledky provedeného dotazníkového šetření mezi rodiči, které doplňují práci o empirická data, ta jsou v poslední části práce uvedena spolu se všemi náležitostmi empirického šetření.

Zacházení s vězni a tvorba standardizovaných programů
Bajcura, Lubomír ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Prioritou při tvorbě nových standardizovaných programů pro specifické skupiny odsouzených se ve Vězeňské službě České republiky v roce 2007 stal nový program zacházení s pachateli komerčního sexuálního zneužívání dětí. Veřejnost tuto oblast kriminality sleduje se zvýšenou pozorností. V roce 2007 bylo u nás zaregistrováno 1205 případů zneužití dětí. Překročení odvěkého tabu má kriminogenní následky. Potvrzují to záznamy o sexuálním zneužívání a týrání v anamnézách nebezpečných pachatelů. Speciální zacházení s pachateli sexuálního zneužívání dětí je proto součástí boje s nejzávažnější kriminalitou a přínosem k ochraně nejslabších členů naší společnosti. Komerční sexuální zneužívání dětí realizují pachatelé často prostřednictvím třetí osoby, která vůči dítěti používá nátlak nebo násilí. Pachatelé proto vinu popírají před veřejností i vlastním svědomím. Standardizovaný program vede pachatele k poznání příčin a důsledků trestné činnosti. Výzkumná část této práce se zaměřila na zjištění, jak program vnímají odsouzení i realizační tým. Potvrdil se nesmírný výchovný náboj vzdělávací části programu, v níž formativní roli mají fakta a teoretické informace o specifické trestné činnosti. V diskusích pachatelé dospívají, či se blíží k nezvratné změně - nadhledu nad vlastní osobností, k identifikaci toho, co mohou...

Children and Advertising
Hettešová, Kristína ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.

Psychometrické vlastnosti metody Youth Self-Report u klinického souboru
Urbánek, Tomáš ; Čermák, Ivo ; Štěpánek, Petr ; Schmidtová, Jana
Příspěvek se zabývá validitou a reliabilitou dotazníku Youth Self-Report autora Thomase M. Achenbacha. Jde o metodu zjišťující jedenáct subškál, syndromů převážně patologického chování a prožívání dětí a mladistvých. Data byla získána od psychiatrických pacientek ve věku 12-18 let, z nichž většina byla vystavena domácímu násilí a zneužívání. Byla provedena analýza vnitřní konsistence a analýzy dokládající empirickou validitu jednotlivých subškál.

Catholic song-propaganda in the Czech lands
Kvapil, Jan ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce) ; Petrbok, Václav (oponent) ; Kurzke, Hermann (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá katolickou písňovou propagandou raného novověku (16. - 18. století). Pramennou bázi představují německo-jazyčné prameny hymnické a hymnografické povahy z Českých zemí, což se v tomto období týká nejen Čech a Moravy, ale i Lužice (především v 16. století) a Slezska. Cílem této práce je zachycení základních metodických přístupů konfesijní indoktrinace obyvatelstva prostřednictvím kancionálových a duchovních písní a zdokumentování jejich role během rekatolizace Českých zemí. Písňovou propagandu je ovšem třeba vnímat jako komplexní jev v kontextu nábožensko-politické situace, dobové literatury a a konkrétních rekatolizačních opatření. Důležitou součástí této práce je nastínění kontextu bohemikální německo-jazyčné hymnografie, který dosud nebyl v ucelené formě zpracován. Těžiště této literárněhistorické části leží na vývoji katolické kancionálové tvorby s časovým přesahem až do 20. století. Hlavní pozornost je v této disertaci věnována odhalení základních metod raně novověké písňové propagandy konfesijního charakteru. Za metodu konfesijní propagandy je považován princip komunikačního přístupu při tvorbě a aplikaci hymnických a hymnografických produktů. Na základě probádaného materiálu byly stanoveny tyto metody: 1. Metoda opakování (repetitive Methode): Tato metoda je...

Účinnost sociální a migrační politiky státu uplatňované vůči nezletilým cizincům bez doprovodu dospělé osoby
Svobodová, Lenka ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Khollová, Petra (oponent)
V České republice jsou migrující nedoprovázené děti a mladiství označováni za nezletilé cizince bez doprovodu rodičů či jiných zákonných zástupců. S problematikou nezletilých cizinců bez doprovodu se v ČR setkáváme teprve od konce 90. let, kdy se začala systematicky řešit společně s problematikou sociálně-právní ochrany dětí. Nezletilým cizincům bez doprovodu je vzhledem k jejich věku, dané situaci i mezinárodním úmluvám a národní legislativě z nich vycházející věnována zvýšená péče. Právě systém péče o nezletilé bez doprovodu, jeho vývoj, charakteristiku, průběh a kvalitu, včetně jeho vymezení v rámci mezinárodní legislativy a českého právní řádu, popisuje tato diplomová práce. Za systém péče je pro účely diplomové práce označován proces, který začíná identifikací nezletilého, pokračuje zajištěním jeho sociálně-právní ochrany a nařízením náhradní výchovy a končí zpravidla dosažením jeho zletilosti. Cílem diplomové práce bylo zjistit, do jaké míry jsou sociální a migrační politika státu uplatňované vůči nezletilým cizincům bez doprovodu dospělé osoby dostačující a to prostřednictvím charakteristiky poskytovaného systému péče. Ke zjištění tohoto cíle byla použita metodika případových studií, jejichž prostřednictvím byl popsán systém péče v praxi jako srovnání s teoretickým popisem systému o nezletilé cizince...

Role školy a lokální komunity v prevenci delikventního chování dětí a mládeže
Kurschová, Veronika ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou delikventního chování dětí a mládeže, zejména její prevencí. Teoretická část se pokouší o vysvětlení základních pojmů souvisejících s oblastí delikvence a podává některé základní teorie delikvence. Dále specifikuje období školního věku a adolescence a následně se snaží poukázat na některá základní vývojová specifika, projevy a motivace dětské a juvenilní delikvence. V další kapitole se zabývá nejčastějšími příčinami delikventního chování u dětí a mládeže. V neposlední řadě ukazuje na důležitost preventivního působení školního prostředí a lokální komunity. Praktická část zjišťuje, za užití různých metod, efektivitu preventivního působení na jednotlivých základních školách a v lokální komunitě. Klíčová slova delikvence, prevence, děti, mládež, škola, lokální komunita

Prevence nedrogových závislostí
PELECHOVÁ, Kateřina
Nedrogové závislosti jsou součástí každého z nás nevyjímaje děti a mladistvé. Je důležité si uvědomit, že nedrogové závislosti nás ovlivňují a jsou i přes svoji vážnost podceňovány. Jedná se o závažný sociálně patologický jev současnosti. V této bakalářské práci jsem se zabývala především prevencí a současným stavem společensky nežádoucího chování, které je v dnešní společnosti velice rozšířené. Tedy patologickým hráčstvím/gamblerstvím, závislostí na mobilním telefonu, virtuálními závislostmi, poruchami příjmu potravy a závislostí na sektě. Cílem výzkumu bylo zmapovat zastoupení jednotlivých jevů rizikového chování v rámci primární prevence ve školách a školských zařízeních a zhodnotit efektivitu aplikované prevence v oblasti nedrogových závislostí. Cíl práce byl naplněn. Výzkumem jsem došla k závěru, že hypotéza 1: Problematika virtuálních závislostí je nedostatečně zastoupena v primární prevenci oproti prevenci drogových závislostí, se potvrdila. Hypotéza 2: Primární prevence nedrogových závislostí je ve školách a školských zařízeních neefektivní, se potvrdila. V teoretické části jsem se v úvodu zabývala několika základními pojmy, následně jsem charakterizovala jednotlivé nedrogové závislosti. Závěr teoretické části jsem věnovala prevenci, především primární a systému organizace a řízení primární prevence sociálně patologických jevů u žáků. Ke zpracování praktické části jsem využila kvantitativní výzkum, ke sběru dat jsem použila techniku dotazníku. Dotazníkové šetření jsem prováděla ve 2.ročnících gymnázia, střední školy a středního odborného učiliště v Českých Budějovicích. Výběrový soubor tvořilo 73 respondentů. V praktické části se zabývám především rozborem zkušeností respondentů se společensky nežádoucím chováním a včasnosti primární prevence na školách k jednotlivým druhům společensky nežádoucího chování.

Význam orální hygieny u dětí romského etnika se zaměřením na preventivní opatření vedoucí ke snížení četnosti výskytu onemocnění ústní dutiny.
HANUSOVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zmapovat informovanost a úroveň orální hygieny na základě aplikace edukačního programu u dětí romského etnika a následně optimalizovat péči o dutinu ústní vedoucí ke snížení četnosti výskytu onemocnění závěsného aparátu u dětí daného etnika. Dalším cílem této práce byla příprava edukačního programu, který by motivoval děti ke správné a pravidelné dentální hygieně. Text se zabývá historií a charakteristikou romského etnika, problematikou romských dětí a nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež v Českém Krumlově. Dále nás informuje o parodontálním onemocnění ústní dutiny u dětí, patogenezi a následné prevenci a terapii zubního kazu. Praktická část byla zaměřena na informovanost romských dětí v oblasti orální hygieny za pomoci dotazníkové metody. Bylo vytyčeno pět základních hypotéz, jejichž pravdivost byla následně ověřována kvalitativní metodou, konkrétně prostřednictvím anonymního dotazníkového šetření prováděného ve třech subjektech. Po vyhodnocení odevzdaných dotazníků, které bylo uskutečněno pomocí grafů počítačového programu Microsoft Excel, byla ověřována pravdivost stanovených hypotéz, a to za využití funkce chí-test. Pro tuto část byl také použit edukační program a byla provedena instruktáž. Po edukaci je patrné zlepšení informovanosti romských dětí o dentální hygieně o 27 %. Práce je teoretickým návodem pro praktické zvládnutí péče o dutinu ústní a dentální hygienu u každého jedince, jenž se snaží o zlepšení svého zubního zdraví.

Strach jako jedna z příčin školní neúspěšnosti
Šináglová, Dita ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává v teoretické rovině o strachu obecně, jeho funkcích, příznacích a možných příčinách. Jedna část informuje o předcházení a redukci strachu. Strach ovlivňuje také kognitivní funkce, zejména paměť a tím také výkonnost dětí v současné škole, která je z větší části založena na pamětním učení. Pokud se jedná o strach u dětí, rozhodně se nejedná pouze o úzkost spojenou s obavou ze školního neúspěchu. Na to, jak bude dítě ve škole spokojené a úspěšné, také působí jeho postavení mezi spolužáky, postavení v dětském školním kolektivu. Proto bakalářská práce obsahuje kapitolu o problémech vyplývajících ze závažnějšího narušení vztahů dětí ve skupině (agresivita, násilí, šikana). Kapitolou, která je těsně spjata se dvěma předchozími je pojednání o vlivu rodinné výchovy na dítě a jeho osobnost. Propojení této kapitoly s první částí práce spočívá ve spojitosti způsobu vychovávání dítěte a jeho dispozicemi k úzkosti. Propojení s druhou částí práce spočívá v možnosti stát se potenciální obětí či aktérem násilí v důsledku výchovy a působení rodinného modelu na dítě. Součástí bakalářské práce je dotazník. Ten mapuje strach dětí ze školy, z učitelů či ze špatných známek a z rodičů a jejich reakcí na školní neúspěch dítěte.