Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,559 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.19 vteřin. 

Analýza vzdělávacích aktivit Evropské unie v oblasti zdravotnictví z důrazem na vzdělávání zdravotních sester
SEDLÁKOVÁ, Daniela
Tato práce se zabývá evropskou politikou v oblasti zdravotnictví, a to historickým vývojem, právními základy a hlavními směry a cíly. Jádrem této práce je vzdělávání všeobecných zdravotních sester v Evropské unii a hlavně v České republice. Mezi vzdělávání jsou zahrnuty i historické základy, současná kvalita a perspektiva ošetřovatelské péče.

Od zpívajících telegrafních drátů k teplotnímu řízení úplavu
Trávníček, Zdeněk
Vytváření vírů v úplavu za špatně obtékaným tělesem je jedním ze základních příkladů mechaniky tekutin, který byl zkoumán již mnohokrát od dob Prof. Strouhala na konci 19. století. Tato práce shrnuje (1) historické souvislosti, (2) motivace a cíle nedávných studií a (3) výsledky nejnovějších výzkumů v Ústavu termomechaniky, které byly dosaženy při výzkumu ohřívaného i ochlazovaného válce, a které se zabývaly touto problematikou zároveň z pohledu mechaniky tekutin i nauky o přestupu tepla.

Vlastnosti mazaniny z hradebního ochozu Státního hradu Karlštejn a její náhrady z vápenné směsi s přídavkem vláken
Drdácký, Miloš ; Slížková, Zuzana ; Zeman, Antonín ; Cikrle, P.
Zpráva uvádí výsledky komplexního výzkumu stavu a vlastností historické mazaniny dlažby ochozu hradu Karlštejn a jejich porovnání s novodobým návrhem nevyhovujících vápenných směsí s přídavky vláken.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež
Müllerová, Šimona ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež AUTOR: Bc. Šimona Müllerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Věra Poláčková CSc. KONZULTANT: Mgr.Karolína Pávková ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou realizace projektů financovaných z Evropského sociálního fondu. Skrze kvalitativní výzkum zkoumá vliv těchto projektů na kvalitu aktivit neziskových organizací pro děti a mládež. V rámci expertního šetření je předložen náhled na danou problematiku z úhlu pohledu tří expertů. V rámci případových studií předkládá popis pěti neziskových organizací z Prahy i regionů ČR, které realizují nebo realizovaly projekty zaměřené na děti a mládež za přispění ESF. Analýza informací získaných od expertů a z neziskových organizací pak přináší možnost konstatovat několik hlavních fenoménu spojených s projekty. Hlavním pozitivním vlivem je možnost věnovat se širokému spektru aktivit pro děti a mládež. Problém však nastává po ukončení projektu a po zastavení dotací z EU, kdy bude těžké zajistit udržitelnost aktivit pro děti a mládež v celé jejich šíři. KLÍČOVÁ SLOVA: Neziskové organizace Evropský sociální fond Projekty Děti a mládež

Vznik a vývoj pozice vrchní sestra
Chýšková, Eliška ; Marková, Eva (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce ,,Vznik a vývoj pozice vrchní sestry" je podrobnější popis vzniku a vývoje vrchní sestry od počátku této pozice až do současné doby. Nedílnou součástí práce jsou počátky ošetřovatelství v klášterech, které souvisí se samotným vznikem pozice. Historický vývoj je členěn od počátku 19. století až do druhé světové války, dále přes poválečný vývoj do současné doby, kdy pohled na vrchní sestru je hlavně v roli managera střední úrovně. Vrchní sestra vede kliniku nebo oddělení a zodpovídá za plánování a odborný růst pracovníků a hodnocení kvality péče. Neopomenout nelze ani vzdělávání vrchních sester, které ovlivnil zákon č.20/1966 Sb., o povinnosti zdravotníků se neustále vzdělávat. Vzdělávání se dělí na pregraduální a postgraduální. V praktické části jsou podrobněji rozebrány hlavní cíle, tedy analýza práce vrchní sestry a vzdělávání vedoucích pracovníků od 20.století, jednou z kvalitativních metod formou analýzy písemných dokumentů. Cílem bylo zjistit náplně práce vrchní sestry v proměnách doby a jak se postupně vyvíjelo vzdělávání. Toto téma je možné prozkoumat i jinou metodou kvalitativního výzkumu a pokusit se tak validovat výsledky mé práce. Klíčová slova: vrchní sestra, ošetřovatelství, náplň práce, vzdělávání, manažer


Volný čas dětí a rodinné prostředí
UHLÍŘOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma ?Volný čas dětí a rodinné prostředí? je zaměřena na problematiku volného času dětí, hlavně na jeho využití jak z pohledu dětí samotných, tak i z pohledu jejich rodičů. V teoretické části věnuji pozornost funkcím volného času zpracovaných formou otázek týkajících se výchovy, která se v této problematice prolíná společně s rodinnou atmosférou. Analyzuji, jak rodiče mohou zasahovat kladně i negativně do využívání volného času svých dětí. Dále propracovávám funkci rodiny a zároveň funkci rodinného prostředí na rozvoj dětí, hlavně jejich zájmů a schopností. Zaměřuji se i na volnočasovou aktivitu mimo vyučování a na rozdělení pedagogů, kteří se této oblasti volného času věnují. Nedílnou součástí bakalářské práce je i výsledek negativního dopadu na děti ve volném čase, popsání důsledků, jež mohou nastat, a měli bychom se jim snažit zamezit. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření: analýzu názorů rodičů, jejichž profesní zaměření není pedagogického směru, rodičů kde alespoň jeden z nich je pedagogem a rozbor odpovědí dětí samotných. Výzkumným cílem mé práce je analyzovat celkový pohled na volný čas dětí. Jakým způsobem volný čas děti využívají, jak jsou vedení ze strany rodičů, do jaké míry je jejich volný čas ovlivněn různými faktory a jak dalece jsou jejich představy, přání zohledňovány.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Evaluace mateřské školy - dvoutřídní mateřské školy z pohledu rodičů
Frühaufová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá evaluací mateřských škol. Cílem práce je analýza současného stavu několika vybraných malých /dvoutřídních/ mateřských škol v Praze, zjištěním toho, v čem jsou tyto školy silné a v čem by bylo dobré se zlepšit. Teoretická část bakalářské práce vychází z dostupné literatury zabývající se evaluací, která je součástí pedagogické a řídící práce, mateřskou školou a její historií, podmínkami předškolního vzdělávání, kulturou školy, klimatem školy a jejich vlivy na rodiče. Výzkumná část vychází z empirického výzkumu provedeného na základě dotazníku pro rodiče dětí z vybraných dvoutřídních mateřských škol v Praze. Zabývá se ověřením tvrzení vycházejících z vlastní praxe autorky. Přináší podnětné zamyšlení nad tím, v čem jsou mateřské školy silné a co je u nich ještě potřeba do budoucna zlepšit.