Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,925 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.36 vteřin. 


Jazykové vzdělávání na vysoké škole v procesu internacionalizace
Vlčková, Iena ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Andrášová, Hana (oponent)
Disertační práce si vytyčila za cíl srovnání stavu reforem Boloňského procesu v České republice a ve Spolkové republice Německo a jejich aplikace ve studijních plánech v odborné jazykové výuce obou zemí. Výzkumné téma je pojednáváno v korelaci se situací na vysokých školách ve Spolkové republice Německo mimo jiné i proto, že vysokoškolské instituce v SRN stály na počátku reformy vysokého školství před stejnými změnami, které řeší nyní terciární sféra v České republice. Výzkumná šetření jsou v první části disertační práce směřována na analýzu stavu reformy v obecné rovině vysokých Škol České republiky a SRN, ve druhé části práce se pak zaměřují na problematiku výuky odborného jazyka na vysokých školách nefilologického směru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výskyt a charakteristika úlovků jelce jesena (Leuciscus idus Linnaeus, 1758) v povodí řeky Moravy
Prokeš, Miroslav ; Baruš, Vlastimil ; Peňáz, Milan
Jelec jesen Leuciscu idus náleží mezi autochtonní, méně frekventované a ohrožené druhy ryb ichtyofauny České republiky. V roce 2004 byl uloven na 51 mimopstruhových (MP) revírech Moravského rybářského svazu (MRS) na vodní ploše 4622,4 ha. Celkem bylo v roce 2004 uloveno 432 jedinců jelce jesena (=0,31 ks.ha-1, =0,25% z celkového množství vylovených ryb všech druhů) o celkové hmotnosti 332 kg (= 0,23 kg.ha-1, =0,10% celkové biomasy úlovku všech druhů). Průměrná kusová hmotnost byla 0,78 kg. V letech 1990-2004 bylo v MP revírech MRS průměrně ročně uloveno 0,11 ks.ha-1 (=0,067 % celkové početnosti úlovku všech druhů) a 0,075 kg.ha-1 (=0,035% celkové hmotnosti úlovku všech druhů ryb). V letech 1953-1978 bylo v říčním revíru Dyje 7 uloveno průměrně ročně 1,67 ks.ha-1 a 1,41 kg.ha-1 jelce jesena. Celkový trend úlovků byl klesající. Byla realizována legislativní ochrana druhu a vysazování násad.

Invazivní druhy ryb v podmínkách České republiky
Lusk, Stanislav ; Lusková, Věra
V podmínkách České republiky jako invazivní druh hodnotíme Carassius auratus, který průkazně negativně ovlivňuje výskyt původních druhů Carassius carassius a Tinca tinca v přírodních biotopech. Určité projevy a vlastnosti (šíření v podobě invaze, početné populace, ekologická nenáročnost, aj.) charakteristické pro invazivní druhy lze najít i u dalších druhů Pseudorasbora parva, Ameirus nebulosus, Proterorhinus marmoratus. Rovněž Ctenopharyngodon idella může v určitých projevech působit negativně na biodiverzitu. V budoucnu nelze vyloučit proniknutí či zavlečení některých nepůvodních druhů hodnocených jako invazivní, zejména z rodu Neogobius, vyskytujících se ve slovenské části Dunaje, a druhu Perccottus glenii, který pronikl již do povodí Tisy a dolní části Dunaje.

Orgány finanční správy obce - souvislosti a porovnání s EU
ŽEMLIČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce pojednává o orgánech finanční správy obce, jejich souvislostí v porovnání s EU. Snahou je objasnit otázku: "Co je obec?", "Jaké jsou její orgány?", "Jakým způsobem vykonává samostatnou a přenesenou působnost?". Cílem práce je zmapovat činnost, resp. vymezit kompetence orgánů finanční správy obce. Obec je základem státu. Ústava České republiky charakterizuje obec jako základní územní společenství občanů, které má právo na samosprávu. Každá část území našeho státu je součástí území některé obce. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, dává širokou možnost se sdružovat, zakládat svazky. V České republice, podobně jako v jiných státech EU, vytváří jednotlivé obce sdružení podle svých zájmů. Obce mají úkoly jak v oblasti samostatné působnosti, tak i v oblasti státem přenesené působnosti. Praktické uplatňování zákonů a předpisů se přitom neobejde bez potíží. Obce musí plnit úkoly shora, ale v podstatě nemají možnost působit zpětně a ovlivňovat podobu legislativy. Stát je jediný a může proto definovat své zájmy podle svých představ. Naproti tomu obcí je nespočet a navzájem se od sebe liší. Nesourodost dílčích zájmů jednotlivých obcí je tak pochopitelná. Samosprávné orgány mají v České republice rozsáhlé pravomoci. Tato skutečnost ale s sebou přináší i velkou odpovědnost. V České republice je v kolem 6 254 samosprávných obcí, z nichž celá řada má i poměrně rozsáhlou přenesenou působnost ze státu. O finančních prostředcích, které protékají finančními orgány územní samosprávy {--} jde o více než 250 mld. korun ročně {--} rozhodují zastupitelé v obcích a zastupitelé na úrovních krajů.

Technické profese a jejich uplatnění na trhu práce (Očekávání studentů a absolventů technických oborů spojená s budoucím uplatněním)
Řízková, Martina ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Novotná Hoffmannová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje nedostatku technických profesí na trhu práce, který pociťují zaměstnavatelé v oblasti průmyslu. Popisuje ekonomickou situaci České republiky a charakterizuje trh práce, jeho strukturu a požadavky na pracovní sílu. Zaměřuje se především na analýzu situace na vysokých školách. V práci je možné nalézt předpokládaný budoucí vývoj v těchto oborech a pro srovnání je k dispozici i přehled situace v jiných zemích Evropy. Sociální výzkum, který je součástí této práce, je zaměřen na studenty a absolventy VŠ s technickým zaměřením. Cílem této práce jsou možná opatření a doporučení v oblasti personální strategie a přístupu k oslovení nedostatkových pracovníků na trhu.

Právo stavby a věcná břemena - účetní, daňový a právní pohled
Šimůnek, Jiří ; Molín, Jan (vedoucí práce) ; Müllerová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právními, účetními a daňovými konsekvencemi práva stavby a věcných břemen podle právního řádu České republiky. Popis právních souvislostí obou institutů je zaměřen na tuzemský vývoj, stejně jako na historický exkurz do jurisdikcí jiných států a evidenci v katastru nemovitostí. Dále je rozebrán přístup české účetní legislativy a také mezinárodních účetních standardů IAS/IFRS k vykazování práva stavby a věcných břemen. Tato část se soustředí zejména na zachycení práva stavby v rozvaze účetní jednotky s přihlédnutím ke změně mezi roky 2014 a 2015 a na způsob vykázání práva stavy ve standardech IAS/IFRS. Daňová kapitola se zabývá zdaněním rozebíraných institutů daněmi z příjmů, daní z přidané hodnoty, daní z nabytí nemovitých věcí podle českého daňového práva včetně daňového zatížení spojeného s děděním a darováním.

Referenční katalog produktů a služeb veřejné správy
Mišurec, David ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Popílek, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout referenční katalog služeb veřejné správy, který by měl jeho uživatelům, to jest veřejné správě a široké veřejnosti, podávat přehled o poskytovaných službách veřejné správy. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojmy a představuje problematiku poskytování služeb veřejné správy v historickém kontextu polistopadového vývoje České republiky. V návaznosti se práce zabývá především globální situací v Evropské unii a představuje jednu vybranou zemi (Rakousko) a její služby. Při návrhu katalogu byly využity současné poznatky o poskytování služeb, které reflektují zákaznicky orientovaný přístup k občanovi prostřednictvím jednoho kontaktního místa. Zdůrazněna je nutnost oddělení složky dodávky složky, představující komunikaci občana se ?službou? a samotný výkon služby. V rámci návrhu jsou uvedeny dva hlavní modely ? doménový model popisující strukturu samotného katalogu a model služby, který popisuje evidované služby. Na základě analýzy využitelnosti katalogu a jeho integrace s již stávajícími systémy jsou vymezeny hlavní přínosy a navrženo zapojení navrhovaných principů katalogu do portálu veřejné správy.

Je hodnota dovozu zboží ze zemí mimo EU do České republiky více či méně ovlivněna změnou nominálního a reálného měnového kurzu než u zemí v rámci EU ?
Vereš, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vztah mezi dovozem zboží ze zahraničí do České republiky a změnami měnových kurzů. Prvotní hypotézou práce je prokázat pozitivní vliv depreciace domácí měny na saldo obchodní bilance v dlouhém období. K tomu slouží celkem osm vytvořených ekonometrických modelů, které byly zkonstruovány s využitím časových řad z období mezi lety 2003-2016. Těchto osm modelů je rozděleno po dvou mezi čtyři vybrané státy.Pro každou zemi jsou tedy vytvořeny dva modely, které sledují vývoj obchodní bilance České republiky a daného státu ve dvou různých časových obdobích. U každého modelu je vždy jako vysvětlující proměnná použit reálný efektivní měnový kurz, tempo růstu HDP pro ČR a tempo růstu HDP zkoumané země. K modelům se vztahuje i druhý úkol této práce, a to analýza rozdílů v chování jednotlivých modelů v závislosti na tom, zda sledovaná země v modelu patří do EU či nikoliv. Cílem je tak zjistit, zda v důsledku existence cla na dovoz zboží ze zemí mimo EU je možné pozorovat viditelné rozdíly v chování daných proměnných, které byly zahrnuty do modelů. Na základě výsledků všech osmi modelů byla hlavní hypotéza potvrzena pouze pro tři ze čtyř zemí. V modelech pro Německo, Čínu a Francii vyšel vztah reálného měnového kurzu a obchodní bilance pro dlouhé období jako pozitivní, pro kratší období byly výsledky nejednoznačné. Druhá výzkumná otázka byla zodpovězena, avšak její přidaná hodnota je rozporuplná. Výsledné modely pro jednotlivé státy sice vykazují některé znatelnější rozdíly a dá se na základě nich určit, zda je vliv změny kurzů na obchodní bilanci menší či větší u zemí kde se clo vyměřuje. Na druhou stranu z výsledků lze poznat, že vzorek pouze čtyř zemí je nedostatečný k tomu, abychom z této analýzy mohli vyvozovat nějaké závěry.

Riziková skupina osob se zdravotním postižením na trhu práce v Praze v období 2005 - 2015
Hošková, Laura ; Maule, Petr (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce ve své teoretické části komplexně mapuje postavení a zastoupení osob se zdravotním postižením na současném trhu práce v České republice. Všeobecným způsobem se zaměřuje na politiku zaměstnanosti, zejména její legislativní ukotvení v právním rámci České republiky i vybraných zemích EU. Popisuje, jaké jsou zákonné povinnosti zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením, a jakým způsobem je možno realizovat plnění povinného podílu zaměstnávání OZP. Na základě dvou kvalitativních průzkumů práce předkládá zjištění, že OZP jsou pro vstup na trh práce vybaveni odbornými kompetencemi, které jsou v případě potřeb, ochotni si doplňovat prostřednictvím rekvalifikačních kurzů. Zaměstnavatelé vnímají zaměstnávání OZP převážně jako finanční profit, který jim je poskytován státem a legislativní podmínky jsou pro ně dostatečným stimulem. Slabina osob se zdravotním postižením, jež byla dotazníkovým šetřením zjištěna, je nedostatek částečných pracovních úvazků, přičemž OZP vyhledávají právě tento typ pracovních úvazků. Z tohoto důvodu je v práci popsáno řešení, kterým by mohlo být vytvoření sdílených pozic.