Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,528 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.16 vteřin. 

Analýza hospodaření neziskové organizace
NOVÁ, Dana
V diplomové práci na téma Analýza hospodaření neziskové organizace je hlavním cílem charakterizovat strukturu finančních zdrojů a za pomoci finanční analýzy vyhodnotit vývoj a úroveň hospodaření zvolené neziskové organizace za sledované období. Vybranou neziskovou organizací se stala obec Volyně a hodnocení bylo provedeno v letech 2009 2013. První část diplomové práce je postavena na literárním přehledu o územních samosprávných celcích. O tom jak se územní samosprávné celky vyvíjeli, jak vznikají a jaký systém hospodaření mají, jejichž hlavním finančním nástrojem je rozpočet. K poměrně propracovaným součástem finančního řízení patří finanční analýza, která je i v této části obsažena. Dále v literárním přehledu najdeme legislativní úpravu municipalit, což jsou nejdůležitější předpisy, podle kterých územní samosprávné celky jednají a rozhodují. V závěru literárního přehledu najdeme přehled o účetních a daňových specifikách, hlavně o rozdílech v účetnictví obcí a podnikatelským subjektem. Praktická část je zaměřena na stručnou charakteristiku dané obce a její historii. Následuje popis o účetním systému obce Volyně, a jak obec zpracovává příjmy a výdaje na peněžních účtech. Také charakterizuje majetek obce, a přehled zpracovávaných dotací, jak už přijatých tak poskytnutých. Dále je tato část zaměřena na analýzu hospodaření obce, kde se přistupuje ke konkrétním analýzám, jako je analýza příjmů a výdajů, horizontální a vertikální analýza a pak samotná finanční analýza vybraných ukazatelů.

Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.

Návrh indexu predikce finanční výkonnosti pro podporu rozhodování managementu nemocnic
Hajdíková, Taťána ; Černá, Anna (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent) ; Lazar, Jaromír (oponent)
Disertační práce se zabývá manažerskými potřebami v oblasti finančního zdraví. Manažeři potřebují nástroj, pomocí něhož odhalí blížící se finanční úpadek nebo zhodnotí finanční kvalitu organizace. Svá rozhodnutí vážou na výkonnost, platební schopnost, zaměstnaneckou produktivitu, finanční zdroje a finanční riziko. V teoretické části práce je nutné vysvětlit neziskový sektor a jeho spojení s nemocničním prostředím. Je zapotřebí představit modely používané jak v České republice, tak v zahraničí, které spojuje společný prvek pro jejich tvorbu. Základním cílem této disertační práce je navržení modelu predikce finančního zdraví pro rozhodování managementu nemocnic, jejich vlastníků a zdravotních pojišťoven. K naplnění základního cíle musí být splněny tři dílčí cíle. Prvním cílem je za pomocí vícekriteriálních metod rozdělit nemocnice na zdravé a nezdravé. Druhým cílem je na základě expertního přístupu za podpory statistických metod výběr vhodných ukazatelů pro nemocniční prostředí a třetím cílem je najít vhodnou metodu ke stanovení váhového zastoupení jednotlivých ukazatelů v navrženém indexu a sestavit konečnou podobou nového finančního indexu pro nemocniční prostředí.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Optimalizace CRM řešení
Fučík, Ivan ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku CRM řešení v malých a středních organizacích s ohledem na kvalitu jejich vztahů se zákazníky. Cílem této práce je připravit návrh optimalizace CRM řešení v reálné organizaci. Pro naplnění tohoto cíle je nutné porozumět teoretickým východiskům práce, tj. organizacím a jejich vztahům se zákazníky, CRM systémům, jejich funkcím a trendům. Na základě těchto teoretických východisek bylo možné analyzovat současné CRM řešení v dané organizaci. Z údajů, získaných metodami pozorování a řízeného rozhovoru, bylo možné navrhnout optimální CRM řešení v souladu s požadavky organizace a uživatelů CRM systému. Toto nové CRM řešení klade důraz na úsporu času a nákladů, spojených s provozem a obsluhou CRM systému tím, že nahrazuje stávající ne zcela efektivní CRM nástroje.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Analýza procesů jako základ pro zavedení nového informačního systému
Kmochova, Zdena ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Svatá, Vlasta (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy procesů ve společnosti POP servis, s.r.o., dále provést analýzu současného problému v této společnosti a doporučit a navrhnout opatření, které eliminují vznik příčin problému. Příčiny jsou z hlediska managementu lidí a procesů odhaleny pomocí provedení analýzy procesů souvisejících s problémem a eliminovány na základě návrhů metrik a odpovědností u těchto procesů. První, teoretická část diplomové práce, je věnována pojmům z oblasti procesního řízení. Mezi pojmy, které práce charakterizuje, patří procesní řízení, podnikové procesy, procesní analýza a metody procesního modelování, procesní mapy, notace pro grafický zápis podnikových procesů, zlepšování podnikových procesů a metody analýzy organizace. V druhé, praktické části diplomové práce, je představena organizace POP servis, s.r.o., která je předmětem zkoumání. Na základě analýzy současného stavu jsou zde definovány vize, mise a cíle organizace. Dále je zde popsán postup analýzy současného stavu, čímž je procesní analýza vybraných procesů a návrh odpovědností a metrik u těchto procesů. Metody analýzy jsou SWOT analýza, analýza činností, strukturovaný rozhovor a procesní analýza. Výsledkem diplomové práce je tedy analýza vybraných procesů společnosti POP servis, s.r.o., návrh metrik, definování pracovních pozic a odpovědností a návrhy na zlepšení vybraných procesů.

Aktuální trendy na trhu s ropou
Zahradník, Tomáš ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato práce vyhodnocuje a popisuje dva hlavní současní trendy na trhu s ropou, konkrétně se jedná o návrat Iránu na mezinárodní trh s ropou po zrušení sankcí a přebytek nabídky ropy nad poptávkou. V první části se zabývá ropou jakožto surovinou, jejím vznikem historií a těžbou. Další část této diplomové práce je věnována mezinárodnímu obchodu s ropou. Jsou zde analyzována data ohledně zásob, těžby, spotřeby, exportu a importu ropy. Taktéž je zde popsána organizace OPEC. Třetí část práce se zabývá organizací trhu s ropou. Dále jsou zde popsány základní motivy vstupu na trh. Poslední část práce je věnována aktuálním trendům na trhu s ropou.

Dostupnost sociálních služeb v problematice domácího násilí páchaného na ženách z pohledu sociálních pracovníků.
SVOBODOVÁ, Nikola
V České republice bylo domácí násilí po dlouhou dobu nepojmenováno a tabuizováno. Teprve v 90. letech 20. století začalo docházet k legislativním změnám a zakládáním neziskových organizací, které se o tento fenomén začaly zajímat a propagovat ho mezi laickou veřejnost. V této době narostla intenzivní potřeba prozkoumat domácí násilí v naší zemi. Cílem práce bylo zjistit, jaká je dostupnost sociálních služeb pro oběti domácího násilí dle názoru sociálních pracovníků. Pro výzkum byla použita kvalitativní výzkumná strategie. Sběr dat byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů se šesti sociálními pracovníky, kteří byli vybráni pomocí prostého záměrného (účelového) výběru, pracujícími v oblasti pomoci obětem domácího násilí. V teoretické části popisuji základní pojmy týkající se domácího násilí, jeho znaky, formy, příčiny, cyklus domácího násilí, profil pachatele a typickou oběť. V další části jsem se zaměřila na právní rámec, který je platný pro Českou republiku. Jedna z kapitol se věnuje sociálním službám poskytující svou pomoc obětem domácího násilí. V poslední kapitole sociální služby konkretizuji na ty, které působí v Českých Budějovicích. V praktické části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, které vycházejí z jednotlivých kazuistik umístěných v příloze práce. Díky vypracovaným výsledkům výzkumu se naskytla možnost nahlédnout do problematiky pomoci obětem domácího násilí v krajském městě České Budějovice a zjistit, zda tato nabídka služeb odpovídá poptávce ze strany klientů, kteří je využívají. Z výsledků je zřejmé, jaké služby jednotlivé organizace nabízejí svým klientům, v jaké spádové oblasti, jakou formou a kolik těchto klientů jsou schopni přijmout. Z výzkumu dále vyplynulo, že nabídka sociálních služeb pro město České Budějovice je dostačující, ale je zde dle respondentů stále prostor pro vylepšování. Je zde možnost obrátit se na řadu organizací poskytujících pomoc právě obětem domácího násilí. Tato situace však není již tak příznivá v menších městech Jihočeského kraje. Práce může, dle mého názoru, přispět k větší informovanosti veřejnosti o poskytovatelích služeb pro oběti domácího násilí.

Analýza marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA
Müllerová, Michaela ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Polcar, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých marketingových aktivit neziskové organizace INEX-SDA a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu, která by vedla ke zvýšení povědomí o tomto sdružení. Samotná práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickým vymezením marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána samotná organizace INEX-SDA, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu a je zde proveden marketingový výzkum. S využitím analýzy marketingových aktivit jsou zde získány informace, které společně s teoretickými poznatky vedou k doporučením vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace.