Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,839 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.95 vteřin. 

Přínos akreditace Nemocnice Písek pro ošetřovatelství
ČAPKOVÁ, Radka
V teoretické části práce je stručně popsána historie Nemocnice Písek a ošetřovatelství jako samostatný obor. Další kapitoly jsou věnovány akreditaci, národním akreditačním standardům, akreditačnímu šetření, výsledkům akreditačního šetření a současnému stavu akreditovaných zdravotnických zařízeních v České republice. Výzkum byl prováděn kvantitativní metodou. Ke sběru dat byly použity dva anonymní dotazníky zaměřené na respondenty cílových skupin. První dotazník byl určen vedoucím pracovníkům jednotlivých oddělení Nemocnice Písek a druhý byl pro klienty hospitalizované na standardních lůžkových odděleních. Cílem práce bylo zjistit, zda klienti i sestry vnímají akreditaci Nemocnice Písek pozitivně, zda sestry považují akreditaci za přínosnou pro zdravotnické zařízení a zjistit kritéria, podle kterých si klienti volí zdravotnické zařízení.V bakalářská práci pak byly ověřovány čtyři hypotézy. Hypotéza číslo jedna, "Klienti vnímají akreditaci Nemocnice Písek pozitivně", byla potvrzena. Hypotéza číslo dvě, "Sestry vnímají akreditaci Nemocnice Písek pozitivně", byla též potvrzena. Hypotéza číslo tři, "Sestry vnímají akreditaci nemocnice jako přínosnou pro nemocnici", byla potvrzena, ale hypotéza číslo čtyři, "Hlavním kritériem pro volbu zdravotnického zařízení je akreditace", se nepotvrdila, neboť nikdo z klientů si nevolí zdravotnické zařízení na základě toho, že toto zdravotnické zařízení je akreditované. Většina klientů by si přesto pro příští hospitalizaci raději zvolila akreditované zdravotnické zařízení. Prostřednictvím této práce by bylo možné poukázat na význam akreditace pro klienty i pracovníky zdravotnických zařízení. Dle mého názoru je tato práce přínosem pro Nemocnici Písek, neboť ukazuje, zda jsou klienti informováni o akreditaci této nemocnice a zda vědí, co jim tato akreditace může přinést pozitivního a co vše díky ní mají ve zdravotnickém zařízení zajištěno.

Marketingový plán společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o.
Pařízek, Aleš ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán na období kalendářního roku 2017, který bude v souladu se stávající dlouhodobou marketingovou strategií. Bakalářská práce je vytvářena pro použití v obchodní společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o. Jádro bakalářské práce se dělí na část teoretickou a část praktic-kou. V první části jsou položeny teoretické základy základních pojmů používaných v marketingovém plánování, je popsán vztah marketingové strategie, plánu a taktiky a role marketingového plánu ve fungování obchodní společnosti. Druhá část obsahuje charakteristiku výše uvedené společnosti, analýzu externí a interních faktorů půso-bících na firmu, SWOT analýzu, stanovení cílů a navržení postupů, pomocí kterých společnost stanovených cílů dosáhne. Součástí praktické části je navržení konkrétních kroků v akčních programech a jejich časový harmonogram. Závěr práce hodnotí jednotlivé části a přínos pro společnost.

Udržitelný rozvoj cestovního ruchu na Vysočině
Veselá, Markéta ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou udržitelného rozvoje cestovního ruchu na regionální úrovni, pro zpracování problematiky byl zvolen Kraj Vysočina. Pro zhodnocení udržitelnosti jeho rozvoje je zkoumán potenciál turismu destinace v jeho jednotlivých oblastech včetně klíčových produktů, které jsou podrobeny srovnání s doporučeními obecně uznávaných organizací cestovního ruchu. Práce zahrnuje také srovnání se zkušenostmi z oblasti turismu z dalších krajů České republiky. Kraj Vysočina vykazuje v oblasti cestovního ruchu vhodné výchozí předpoklady pro jeho udržitelný rozvoj, a to především z hlediska nabídky těchto produktů, která zahrnuje jak produkty šetrné k životnímu prostředí, tak kulturní atraktivity přispívající k osobnímu rozvoji jedinců, respektující lidská práva a podporující vzájemnou toleranci rozdílů mezi kulturami a jejich různorodosti. Jako problémová se však jeví prostorová nevyváženost jeho rozvoje v rámci kraje, způsobená především koncentrací turistických atraktivit do konkrétních destinací a nízká místní iniciativa v naopak méně atraktivních oblastech. Pro tyto nedostatky práce navrhuje řešení, na základě analýzy se jako vhodné nástroje jeví geocaching, pořádání kulturních událostí, podpora vzniku místních destinačních kanceláří v kraji, podpora cykloturistiky a zakládání vysoce navštěvovaných turistických cílů.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Globální hodnotové řetězce v kávovém průymslu se zaměřením na Vietnam
Klumparová, Adéla ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat způsob fungování globálních kávových hodnotových řetězců a nabyté poznatky následně aplikovat na případ kávového průmyslu ve Vietnamu. V úvodní kapitole je pozornost věnována nejprve institucionálnímu pozadí hodnotových řetězců, procesům řízení a postupům užívaným v zemědělsko-potravinářském průmyslu. Dále práce obsahuje analýzu globálních kávových hodnotových řetězců, včetně identifikace subjektů angažujících se v řetězci a jejich podílu na tvorbě přidané hodnoty. V následující kapitole je popsán vývoj světového trhu s kávou a produkce nejvýznamnějších světových producentů a vývozců kávy. Práce pojednává rovněž o tématu ekonomické a sociální udržitelnosti a vlivu globálních hodnotových řetězců na životní prostředí. Závěrečná část práce je zaměřena na postavení kávového průmyslu ve Vietnamu, na jeho strukturu a vývoj v posledních 40 letech. Zohledněno je rovněž problematické postavení drobných pěstitelů nebo příležitosti rozvoje místního kávového průmyslu.

Návrh metodiky BI řešení v prostředí QlikView
Judová, Eva ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky řešení BI projektů v prostředí QlikView. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučený postup řešení reflektující slabá a silná místa při vývoji QlikView aplikací. Průvodní kapitolou do popisované problematiky je kapitola Business intelligence, vysvětlující principy, charakteristiky a důvody zavedení do společnosti. Součástí je vymezení rozdílů mezi tradičními a samoobslužnými řešeními, které slouží jako teoretické východisko pro pochopení zvyšující se atraktivnosti samoobslužných řešení a prostředí navrhované metodiky. Následující kapitola představuje společnost Qlik, jakožto lídra na trhu BI a vlastníka vedoucího produktu QlikView. Uvedeny jsou důvody jejího vzniku, následný vývoj a stávající vize pro vytvoření uceleného pohledu na prostředí, kde vznikl popisovaný produkt. Společně s kapitolou věnující se charakteristice a hlavním přednostem QlikView je tak vytvořena znalostní základna pro realizaci navrhované metodiky. Stěžejní kapitola této diplomové práce vychází z autorčiných zkušeností získaných při realizaci QlikView projektů. Navrhovaná metodika je založená na popisu jednotlivých fází, jejich činnostech, vstupech a výstupech a jejich konkrétní aplikaci v demonstračním prostředí pro oblast pohledávek výrobního podniku. Klíčovým přínosem autorky je upozornění na potenciální problémy během vývoje či poukázání na kritická místa anebo poskytnutí patřičných doporučení a přínosů navrhovaných postupů. Navrhovaná metodika může posloužit jako vhodný průvodce pro projekty samoobslužných řešení realizovaných v QlikView prostředí.

Penetrační testování bezpečnosti informačních systémů
Klíma, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent) ; Čapek, Jan (oponent) ; Štubňa, Ivan (oponent)
Cílem disertační práce je vytvoření metodiky řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů založené na analýze slabých stránek současných metodik a na analýze postavení penetračních testů v kontextu řízení podnikového IS/IT. Nedílnou součástí tohoto cíle je i validace vytvořené metodiky. V první části práce dochází k představení historie oboru a aktuálního stavu výzkumu, identifikaci omezení práce, definici pojmů (a jejich vztahů), a zejména k zasazení penetračních testů do kontextu řízení podnikové informatiky. Následně je provedena rešerše relevantních zdrojů a komparativní analýza současných metodik s cílem identifikovat jejich slabé stránky, které jsou následně využity pro tvorbu metodiky. Dále je pak představena klasifikace typů penetračních testů a problematika testovacích scénářů. Následuje návrh nové metodiky, nejprve je popsána historie a struktura metodiky včetně základních principů, následně jsou detailně představeny její jednotlivé úrovně, přičemž metodika je tvořena s cílem pokrýt v současné době slabě popsané oblasti. V poslední části práce je provedena teoretická a praktická validace. Přínosem pro další rozvoj vědního oboru je vytvoření metodiky zaměřené na řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů, což je oblast, která v současné době není dostatečně popsána. Sekundárním přínosem je ujasnění postavení a úlohy penetračních testů v rámci řízení podnikového IS/IT a provedení rozsáhlé rešerše metodik současných. Přínosem pro ekonomickou a technickou praxi je vytvoření prakticky použitelné metodiky, jejíž aplikací lze dosáhnout zkvalitnění řízení penetračních testů, což zahrnuje zejména zlepšení procesu plánování, operativního řízení a implementace protiopatření, jakožto i tvorby dokumentace.

Architektonický refaktoring databáze
Nguyen Trung, Hoa ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou architektonického refaktoringu databáze. Cílem práce je detailně popsat jednotlivé metody architektonického refaktoringu databáze a následně názorně ukázat na vlastních příkladech, jaký je postup aktualizace databázového schématu, a nastínit postup změny zdrojového kódu aplikace. Nejprve je vysvětleno, co vůbec refaktoring znamená a v čem se refaktoring databáze liší od klasického refaktoringu. Následuje podrobný popis jednotlivých metod architektonického refaktoringu, kde je zachycena podstata refaktoringové metody spolu s jejími výhodami a možnými riziky. V další části jsou uvedeny vlastní příklady k jednotlivým metodám, kde se aplikují postupy z teoretické části. Na závěr se zhodnotí splnění cílů, přínos práce a námět na rozšíření stávající práce.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Comparison of Business Intelligence implementation using open source solutions for middle size companies
Schmidt, Róbert ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a navrhnout možnost nízkonákladového Business Intelligence řešení s pomocí open source technologii a jejich srovnání pro implementaci ve středně velké společnosti. V práci jsou porovnány Business Intelligence nástroje Pentaho a TIBCO Jaspersoft v lokálním prostředí, na dedikovaném serveru a řešení umístěné v cloudu je využívána služba Microsoft Azure. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení problematiky Business Intelligence a její architektury. Právě architektura je důležitou součástí celé práce, protože dnešní nástroje jsou často řešení jako moduly pro konkrétní činnosti v procesu Business Intelligence. Aktuální finančně nenáročné nástroje se obvykle vážou s terminologií jako open source a cloud computing. Tato část obsahuje stručné vysvětlení pojmů a jejich výhody či nevýhody pro námi zvolenou cílovou skupinu společností. Analytická část práce obsahuje definované parametry, podle kterých je provedena analýza řešení a jejich srovnání. Business Intelligence řešení jsou rozděleny podle jednotlivých vrstev a ke každé vrstvě jsou porovnávány vybrané nástroje. Hodnotící kritéria jsou rozděleny do finančních, uživatelských a technických kategorii. Závěrem analytické části přistupujeme ke vzájemnému srovnání možností nasazení sady Business Intelligence nástrojů pro námi definovanou skupinu koncových zákazníků. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání open source řešení Business Intelligence pro nasazení do středně velké společnosti. Podle směrnice Evropské unie, střední společnost nepřesahuje 250 zaměstnanců nebo zisk do 50 milionů eur. Čtenář si dokáže porovnat jednotlivé řešení, úskalí nebo závady, které by mohly být pro konkrétní implementaci kritické.