Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,617 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

Systém podpory a regulace obchodního podnikání v ČR
WAGNEROVÁ, Mariana
Hlavním cílem mé bakalářské práce je analyzovat systém podpory a regulace obchodního podnikání v České republice a za vedlejší cíl si klade zhodnocení změn podpory a regulace obchodního podnikání po vstupu ČR do EU. Pro tuto práci jsem použila metodu analýzy, která mi umožnila poznat strukturu sytému podpory a regulace obchodního podnikání a také odhalit její nedostatky. Východiskem k pochopení problematiky bylo studium odborné literatury na toto téma, uvedené v seznamu literatury. Z literatury byly získány informace, které byly podkladem ke zpracování této práce.

Podněty zaměstnanosti v České republice: porovnání současných a navrhovaných sociálních podpůrných systémů
Jurajda, Štěpán ; Zubrický, Jozef
Vypočítáváme čisté míry nahrazení a marginální efektivní daňovou sazbu, kterým jsou české rodiny vystaveny při rozhodování o své nabídce práce.

Porovnání Slovenského a Chorvatského modelu evidence tržeb a jejich dopady na vybrané ekonomické ukazatele v letech 2013 -- 2015
Hušková, Pavlína ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat zavedení a ekonomické dopady elektronické evidence tržeb ve Slovenské a Chorvatské republice. V prvních třech kapitolách vymezuji základní pojmy spojené s tématem jako je například daňová soustava, stínová ekonomika a harmonizace daňových soustav v jednotlivých státech EU. Zaměřuji na charakteristiku daňové soustavy v Slovenské a Chorvatské republice konkrétněji na daň z přidané hodnoty. V praktické části se zabývám analýzou systému elektronické evidence tržeb v daných státech. Přínosy a dopady elektronické evidence tržeb porovnávám na vybraných ekonomických ukazatelích a vyvozuji z toho doporučení pro Českou Republiku. V poslední části je čtenáři nastíněna problematika účtenkové loterie.

Mezinárodní daňové plánování
Javůrková, Lenka ; Žaludová, Pavlína (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Mezinárodní daňové plánování“ se zabývá daní z příjmů právnických osob a hledá možná řešení optimalizace této daně v rámci Evropy a dalších světových kontinentů. První část se zabývá daňovou konkurencí a legislativou, v dalších částech se pak zabývá harmonizací daní z příjmů v EU, modelovou smlouvou OECD, daňovým prostředím vybraných členských států vč. ČR a některými zahraničními daňovými systémy. Poslední část práce pojednává o struktuře společností a možnostmi optimalizace daně.


Komparace správního soudnictví v České republice a vybraných evropských státech
Rypáčková, Lucie ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá správním soudnictvím jako jedním ze stěžejních kontrolních mechanismů veřejné správy. Cílem této práce je provést komparaci systému správního soudnictví v České republice a vybraných evropských modelů správního soudnictví, tj. francouzského a německého. Záměrem této komparace je poukázat na odlišnosti jednotlivých soudních systémů a zhodnocení možnosti jejich implementace v českém právním prostředí. Současný systém správního soudnictví se v České republice začal rozvíjet od roku 2003, kdy nabyl účinnosti zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní. Správní soudnictví fungující v České republice je v práci podrobně charakterizováno dle zvolených kritérií: zákonný rámec, pravomoc a příslušnost správních soudů, organizace správního soudnictví, průběh soudního řízení správního, opravné prostředky. Stejným způsobem jsou pak strukturovány i následující kapitoly pojednávající o francouzském a německém modelu správního soudnictví. V závěrečné kapitole je provedena samotná komparace uvedených systémů správního soudnictví, přičemž je poukázáno na jejich nejvýznamnější odlišnosti,čímž dochází k naplnění cíle této práce.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Rybářské právo v ČR a EU
Šulcová, Lenka ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
Záv r 104 6 ZÁV R Rybá ské právo v eské republice je v sou asné dob upraveno zákonem . 99/2004 Sb., o rybníká ství, výkonu rybá ského práva, rybá ské stráži, ochran mo ských rybolovných zdroj a o zm n n kterých zákon (zákon o rybá ství), ve zn ní pozd jších p edpis . Tento zákon provádí vyhláška . 197/2004 Sb., ve zn ní pozd jších p edpis . V oblasti rybá ství se prolíná systém práva ve ejného (správní právo, právo životního prost edí, vodní právo, stavební právo) s právem soukromým (vlastnické právo, nájemní právo, náhrada škody), proto s rybá stvím souvisí i ada r zných právních p edpis . Je t eba mít na pam ti i to, že v dané oblasti hrají d ležitou roli také sm rnice a na ízení Evropské unie a mezinárodní smlouvy, kterými je eská republika vázána. Rybá ství je za azeno pod resort Ministerstva zem d lství eské republiky, v národních parcích je však úst edním orgánem státní správy rybá ství Ministerstvo životního prost edí R a na území vojenských újezd je to Ministerstvo obrany R. Rybá ství m žeme rozd lit na rybníká ství, které zajiš uje produkci ryb a je to spíše ekonomická innost, a pak rybá ství provozované výkonem rybá ského práva, vyzna ující se zejména zájmovým a rekrea ním charakterem. Lze shrnout, že stabilita právních p edpis platná v oblasti rybá ství je obdivuhodná. V historii vždy pat ilo...

Vývoj Evropské měnové integrace - zapojení ČR
Veselý, Jiří ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Na začátku práce otevírá tematiku vzniku a formování Evropského měnového systému a přechází v podmínky pro přijetí dalších států. V další kapitole se pak zabývá očekáváním zavedení eura v ČR a také úvahami, jaké změny by mohli nastat. Prostřední část práce je věnována vztahu Evropské měnové unie a ČR. Je zde také nastíněn harmonogram zavedení eura a jeho principy. Důležitý je také pohled na ostatní státy a na jejich zkušenosti se vstupem do eurozóny. Poslední kapitola popisuje teoretické oblasti změn pro podnikatele a podniky a tyto jsou pak aplikovány na konkrétní firmu v české ekonomice.

Teorie firmy v pojetí nové institucionální ekonomii s přihlédnutím ke stavu institucionálního prostředí v ČR
Vitík, Robert ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Soukup, Jindřich (oponent) ; Žák, Milan (oponent) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Dizertační práce rozpracovává teorii firmy na základě konceptu Teorie transakčních nákladů. Práce se zabývá zejména posledním vývojem teorie firmy rozpracované zástupci tzv. Nové institucionální ekonomie. Teorie se soustřeďuje na úlohu formálních a neformálních institucí. Hlavní úlohou institucí je ochrana vlastnických práv, vynucení uzavřených smluv, v širším smyslu klíčově ovlivňují charakter ekonomického prostředí, které usnadňuje ekonomickou aktivitu a poskytuje důležité informace jednotlivým účastníkům trhu. Instituce nás informují o možném ekonomickém chování a určují nám jeho základní omezení. V teoretické části práce nalezneme rozpracovaný základní teoretický model se specifickými lidskými aktivy, který vychází z teorie transakčních nákladů. Z modelu vyplývá, že transakce s vysoce specifickými aktivy budou internalizovány s daleko vyšší pravděpodobností, neboť firma dokáže lépe koordinovat takového aktivity než trh. Dochází k tomu i přesto, že specifičnost aktiv zvyšuje náklady například spojené s koordinací aktivit uvnitř firmy. Pokud vezmeme v potaz možnost, že hierarchické uspořádání, například vytvořením pravidel a interních postupů, zvyšuje efektivitu v porovnání s tržním uspořádáním, můžeme předchozí základní model modifikovat. Modifikovaný model založený na poznatcích teorie na bázi znalostí a schopností ukazuje, že specifičnost aktiv snižuje transakční náklady uvnitř firmy a naopak vede k rostoucím transakčním nákladům na trhu. Odpověď na první z formulovaných hypotéz najdeme v závěru teoretické části. Na základě předložených argumentů zastávám názor, že teorie na bázi znalostí a schopností je kompatibilní s původní teorií transakčních nákladů, oba přístupy tak společně dokáží odpovědět na širší okruh otázek. Praktická část dizertační práce je věnována kvalitě institucionálního prostředí v České republice. Institucionální prostředí je hodnoceno na základě posledních studií mezinárodních organizací jako Transparency International, Heritage Foundation, Kurtzman Group a zejména Světové banky. Za největší slabiny institucionálního prostředí můžeme považovat například množství administrativních kroků spojených se založením nové společnosti, složitost procedur spojených se stavebním povolením, nízká flexibilita zákonné úpravy pracovní doby zaměstnanců, administrativně a časově náročný daňový systém, přílišná délka soudních řízení, což vede k neefektivnímu vynucení smluvních ujednání a zejména k slabé ochraně vlastnických práv. Výsledkem jsou enormní transakční náklady na trhu. Takovéto transakční náklady negativně ovlivňují konkurenceschopnost jednotlivých společností a samozřejmě i celé České republiky.