Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 905 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 


AKVIZICE & PŘEMĚNY ve strategickém řízení
Mackenzie, Iveta ; Vacík, Emil (vedoucí práce) ; Fotr, Jiří (oponent) ; Jáč, Ivan (oponent)
Dizertační práce se zaměřuje na akvizice & přeměny - nástroj strategického řízení podniku. První otázkou, kterou se zabývá, je akviziční aktivita v Evropské unii. Akviziční aktivita je prezentována ve dvou úrovních; v základní úrovni jde o komparaci dat jednotlivých zemí Evropské unie dle různých kritérií, ve druhé úrovni je zkoumán vztah akviziční aktivity a makroekonomických ukazatelů. Studie představuje v detailu tři nové ekonomické ukazatele akviziční aktivity 3M: M-total, M-score, M-index. Druhou otázkou, kterou se zabývá, je hodnocení úspěšnosti transakcí v České republice na základě finančních výsledků. Finanční výsledky jsou posuzovány přínosem / ztrátou hodnoty pro jednotlivé zájmové skupiny podniku: vlastníky, věřitele, zaměstnance. Na základě finančních výsledků jsou určeny parametry firem v pre-transakčním období, které mají potenciál k úspěšné/neúspěšné transakci v post-transakčním období. Studie prezentuje v detailu akviziční hodnotovou analýzu, novou metodu hodnocení výkonnosti akvizic & přeměn.

E-learningové aplikace jako podpora řízení znalostí ve firmě
Latiak, Martin ; Ing. Zuzana Šedivá (vedoucí práce) ; doc. Ing. Norbert Žid, CSc. (oponent)
The goal of this paper is to analyze the relationship between e-learning and knowledge management. I would also like to examine the possibility of practical applications of this relationship. To fulfill the objectives, I want to analyze the theoretical background of e-learning and knowledge management and examine the ways of creation, dissemination and use of knowledge. I will then look for common methods, goals and tools used in both e-learning and knowledge management. My contribution lies especially in an unconventional view of the key issues. I am not aware of any document, systematically mapping the relationship between e-learning and management of knowledge and investigating the possibilities of using e-learning as a support to knowledge management. The discoveries presented in this paper can be used to increase the effectiveness of knowledge management, leading to increased overall performance and more innovations in organization. The applicability of the study results is about putting them into practice. Taking the relationship between e-learning and knowledge management into account, may lead to better strategic and investment decisions. The introductory chapters describe today’s e-learning and knowledge management solutions, including the most recent ones coming from the web 2.0 world. Later the relationship between e-learning and knowledge management is discussed, including the possibilities of using e- learning as a support to KM. The concluding chapters describe the usage of particular e- learning applications, present relevant statistical data and the last one provides suggestions for e-learning solutions for different sized companies.

Facilitace v procesu strategického plánování neziskové organizace
Srbová, Hana Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce)
Práce podává v metodologické části komplexní informaci o strategickém plánování v neziskových organizacích a o facilitaci strategického plánování, v rámci případové studie popisuje a zkoumá strategické plánování za pomoci facilitátora v Nadaci barokního divadla zámku Český Krumlov. S ohledem na specifika neziskových organizací oproti ziskovému sektoru jsou na základě syntézy teoretických a praktických poznatků v závěru práce vybrány kritické oblasti strategického plánování, na které by měl management neziskových organizací zaměřit svou pozornost s cílem zkvalitnit součinnost facilitátora a neziskové organizace a zvýšit účinnost strategického plánování vzhledem k vynaloženým nákladům, času a úsilí.

Strategický management malého podniku
Vašinová, Romana
Diplomová práce se zaměřuje na aplikaci procesu strategického managementu v prostředí malé organizace. V práci jsou identifikovány příležitosti, hrozby a silné i slabé stránky prostředí firmy při využití metod situační analýzy vnějšího prostředí (PESTE analýza, Porterova analýza odvětví) a analýzy prostředí vnitřního (7S firmy McKinsey, Analýza hodnotového řetězce dle Portera, procesní pojetí organizace, zkrácená finanční analýza a analýza firemních www stránek). Faktory prostředí jsou zpracovány pomocí EFE a IFE matic za účelem získání celkového váženého skóre vnějšího a vnitřního prostředí organizace. Výstupy z matic IFE a EFE jsou dále využity v tzv. Vnitřně-vnější matici, která umožňuje stanovení celkové strategické pozice firmy při zohlednění stavu vnějšího i vnitřního prostředí. Pomocí SWOT analýzy jsou následně upřesněna výsledná strategická doporučení pro vybranou firmu.

Organizing as a managerial function in Market Economy
Zakharova, Anastasia ; Velinov, Emil (vedoucí práce) ; Ananiev, Vasko (oponent)
Hlavním tématem mé bakalářské práce je společnost s názvem OOO Firma OOO OOO PROTON. Hlavním cílem mé diplomové je určit a analyzovat proces organizace jako funkce řízení v tržním prostředí. Jako příklad je vzat společnosti Proton, být přesnější jeho pole působnosti s cílem zlepšit proces organizace. Firma PROTON je jednou z prvních firem zabývajících se přesídlení jednotlivých zemí domů, jmenovitě služby nezbytné pro život plynem, vodou a atd V roce tam bylo rozhodnuto spojit několik společností pod jednu Comfort segmentu značky. Bakalářská Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních částí. V první části jsou uvedeny zdroje, místo a role v systému řízení. Druhá část charakterizuje firmu a její ekonomickou činnost. Poslední část zahrnuje jak zlepšit proces organizace a vyhlídky společnosti

Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.

Postavení Portálu ČT24 na českém trhu zpravodajských webů a možnosti jeho dalšího rozvoje
Vejvodová, Alžběta ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Strašíková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce porovnává zpravodajský web Portál ČT24 s lídrem trh Novinkami.cz. Nosnou částí práce je srovnání agendy obou webů, kterou lze považovat za jejich produkt, na nějž lákají čtenáře. Dále autorka identifikuje, co lídru trhu Novinkám.cz přináší jejich postavení a zaručuje náskok co do počtu čtenářů před ostatními zpravodajskými weby dostupnými na trhu v České republice. Dále autorka zkoumá rovněž image webu, základní rysy, které ho utváří, zabývá se také značkou, kterou oba weby využívají a jejich propagací. Do zkoumání vstupuje rovněž finanční analýza Portálu ČT24, jelikož finance jsou limitujícím faktorem jeho rozvoje. Součástí této diplomové práce je také průzkum mínění čtenářů Portálu ČT24 a Novinek.cz. Všechny tyto aspekty vstupují do závěrečného doporučení pro Portál ČT24. Jeho součástí je jednak udržování současných silných stránek portálu, mezi které patří například hodnota a positioning značky Portál ČT24, ale i obsáhlost a kvalita nabízeného zpravodajství. Kromě toho autorka práce Portálu ČT24 navrhuje např. zintenzivnění propagace a změny v ní. Navržené změny se týkají i managementu, a to zejména v oblasti spolupráce s dalšími organizačními složkami České televize. Tu by mělo usnadnit zejména zavedení projektového managementu. Zlepšení komunikace s vedením České televize zejména v oblasti dalšího rozvoje Portálu ČT24 by usnadnilo vytvoření podnikatelského plánu.

Přístupy aktérů a jejich zapojení v procesu strategického řízení k udržitelnému rozvoji v EU : role institucí při tvorbě obnovené strategie udržitelného rozvoje (2006)
Škrábalová, Lenka ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent) ; Zadražilová, Dana (oponent)
Cílem předkládané disertační práce je zhodnotit účast institucí při tvorbě Strategie udržitelného rozvoje EU a zjistit, která instituce byla primárně zodpovědná za strategické řízení směrem k udržitelnému rozvoji EU. Účast institucí na tomto procesu byla analyzována z pohledu hlavních integračních paradigmat (mezivládní a nadnárodní) a pomocí modelu tvorby strategií (Průběžného zdokonalování strategií udržitelného rozvoje). Ústředním aspektem koumání bylo (praktické) strategické uplatnění konceptu udržitelného rozvoje na úrovni EU a sledování různých aktérů, jak tento koncept podporují. Metodou zkoumání byla případová studie analytická a narativní. Výzkum byl zasazen do kontextu prosazování politiky udržitelného rozvoje na úrovni EU.

Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky
Machek, Martin ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Přibová, Marie (oponent)
V současném vysoce konkurenčním prostředí rozhoduje často o úspěchu firmy na trhu správné řízení značek a snaha o neustálé zvyšování hodnoty značky je proto základním úkolem marketingu. Stanovení hodnoty značky je ovšem velmi obtížné a je předmětem zájmu jak teoretického výzkumu, tak marketingové praxe. Předložená dizertační práce přináší přehled aktuálního stavu poznání o této velmi důležité problematice jak z pohledu výzkumu předních autorů z vědecké a akademické sféry, tak z pohledu marketingové praxe v podobě modelů specializovaných agentur. Vytvořenou syntézu poté mohou využít jak akademici při orientování směru budoucích výzkumů, tak marketingoví manažeři při vyhodnocení efektivity přístupů, které v současné chvíli využívají. Pro tento účel mohou marketingoví manažeři využít i případové studie, které práce v jednotlivých kapitolách obsahuje. Případové studie ukazují zkoumanou problematiku na příkladu konkrétních úspěšných firem. V neposlední řadě pak může odborná veřejnost využít výstupy z kvalitativního expertního výzkumu mezi manažery úspěšných mezinárodních firem, který byl pro účely dizertace realizován. Manažeři malých a středních podniků mohou aplikovat formalizovaný model růstu značky, který je značně intuitivní a nevyžaduje hlubší znalosti exaktních věd, i když je možné ho definovat pomocí jednoduchých matematických vztahů. Poslední kapitola přináší výsledky vlastního kvantitativního výzkumu autora za použití dotazníkového šetření a statistického metodologického aparátu. Výzkum byl zaměřen na problematiku vztahu sociálních sítí a brandingu v České republice.