Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Kontrola daně z příjmů právnických osob
SEDLÁČKOVÁ, Vendula
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor daňové kontroly daně z příjmů právnických osob. Nejprve je zde popsán obecný postup provádění daňové kontroly, včetně úkonů, které je nutné vykonat před samotným zahájením a dále provádění daňové kontroly až po její ukončení. Praktická část se potom týká nejčastěji zjišťovaných daňových úniků a chyb, ze kterých je hlouběji zpracovaná problematika opravných položek k pohledávkám.

Daňová kontrola v daňovém řádu
Kretková, Lucie ; Čapek, Jan (vedoucí práce) ; Vančurová, Alena (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je identifikovat rozdíly v právní úpravě daňové kontroly v zákoně č. 280/2009 Sb., daňový řád oproti úpravě v zákoně č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků. Zjištěné odlišnosti vyhodnocuji z hlediska ochrany práv daňových subjektů a z hlediska zajištění efektivního průběhu daňové kontroly z pohledu správce daně. Práce analyzuje vývoj a problematické oblasti legislativní úpravy daňové kontroly účinné v letech 1993 -- 2010. Následně rozebírá a komparuje oblast daňové kontroly v obou právních předpisech prostřednictvím jednotlivých institutů daňové kontroly. Práce dále vysvětluje smysl specializované daňové kontroly a specifičnosti daňové kontroly u advokáta a daňového poradce. Nakonec se zaměřuje na ostatní ustanovení daňového řádu, bez nichž by nebylo možné daňovou kontrolu provést.

Některé aspekty daňové kontroly
Peláková, Andrea ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na některé aspekty spojené s daňovou kontrolou. Cílem mé práce je popsat vybrané aspekty spojené s daňovou kontrolou a provést jejich porovnání v závislosti na starém a novém znění právní úpravy. Úvodní kapitola je věnována vymezení daňové kontroly. Předmětem následujících kapitol je zahájení daňové kontroly, opakovaná daňová kontrola, lhůty pro stanovení daně, zpráva o kontrole a prostředky obrany v průběhu daňové kontrole. Závěrečná kapitola je věnována popisu vlastních praktických zkušeností s daňovou kontrolou.

Daňová kontrola z pohledu zásad daňového řízení
Špírková, Taťána ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent) ; Radvan, Michal (oponent)
Daňová kontrola je definována jako jeden z postupů správce daně dle zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu, ve znění pozdějších předpisů. Cíl daňové kontroly pak koresponduje se základním cílem správy daní, kterým je správné zjištění a stanovení daně. Tato disertační práce se na problematiku daňové kontroly dívá optikou základních zásad správy daní. Předkládaná práce je členěna do devíti kapitol, které jsou většinou dále děleny na podkapitoly. První kapitola se ve stručné podobě zabývá vymezením pojmu daňová kontrola. Ve druhé kapitole je věnována pozornost ústavním principům ovládajícím daňovou kontrolu, a to se zaměřením na vybraná ustanovení Ústavy i Listiny základních práv a svobod. Další kapitola pak navazuje problematikou zásad dobré správy. Čtvrtá kapitola se věnuje základním zásadám správy daní, tak jak jsou v daňovém řádu vyjádřeny v §5 - §9. V této části jsou tyto zásady blíže specifikovány jako určitý základ pro další část práce. Kapitoly pět až osm se zabývají daňovou kontrolou, která je rozdělena na zahájení daňové kontroly, práva a povinnosti v průběhu daňové kontroly, průběh daňové kontroly a poslední z nich pojednává o zakončení daňové kontroly. Poslední kapitola práce se zaměřuje na popis a komparaci platné právní úpravy daňové kontroly a základních zásad správy daní ve Slovenské...

Daňová kontrola správce daně
Kuřitka, Jan ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Dobře promyšlená daňová politika má svůj nezanedbatelný význam v rámci hospodářské politiky státu. Daně jsou příjmem veřejných rozpočtů a představují povinné platby, které fyzické a právnické osoby odvádějí do státního rozpočtu v předem stanovených lhůtách a výších. Aby tomu tak bylo, provádí správce daně daňovou kontrolu, při které odhaluje daňové úniky. Jedním ze správců daně, kteří tímto způsobem postupují, je Finanční úřad ve Znojmě. Uvedený správce daně se snaží při výkonu své kontrolní činnosti postupovat efektivně, tj. vybrat na dani co nejvyšší částky s vynaložením co nejnižších nákladů.

Daňová kontrola
Blažková, Vendula ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Při správě daní se vždy budou střetávat dva základní protichůdné principy - nárok státu na daň na straně jedné a právo daňového subjektu vlastnit majetek na straně druhé. Aby byly naplněny základní požadavky na demokratický právní stát, musí tyto dva principy existovat v rovnováze. Žádný z nich nesmí převýšit ten druhý, přiměřenost by měla být základním interpretačním vodítkem všech norem daňového práva. Nároky na daňovou legislativu tedy nejsou malé, naplnění účelu daňového systému a speciálně daňové správy není lehkým úkolem. V době, kdy v roce 1992 v souvislosti se zaváděním nové daňové soustavy byla potřeba přijmout daňovou procesní normu v rekordně krátkém čase, se zákonodárce s tímto úkolem vypořádal ve formě zákona o správě daní a poplatků. Jak jsem ale ukázala v druhé kapitole této práce, stala se tato norma postupem času v mnoha ohledech nevyhovující. Text zákona o správě daní a poplatků již nesplňuje požadavek takové pregnantnosti, který je na právní normy kladen. Právní jistota i předvídatelnost právní normy je silně narušena. Příčinu vidím zejména v nedostatku časového prostoru na její přípravu a v rychlosti, jakou se obor daňového procesního práva vyvíjí. Nejasnosti vyplývající hlavně z kontextu daňové kontroly v zákoně o správě daní a poplatků sice byly soustavně odstraňovány...



Daňová kontrola
Václavík, Petr ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
61 Daňová kontrola - shrnutí v českém jazyce Záměrem této práce je popsat základy daňové kontroly z titulu nového daňového řádu a přijaté judikatury. V roce 2011 nabyl účinnosti nový daňový řád. Nová úprava mění pohled na většinu postupů správce daně včetně daňové kontroly, implementuje dříve přijatou judikaturu i zásady správního řádu. Na druhou stranu vytváří i nové otázky, které bude muset řešit nově přijatá judikatura. Daňová kontrola je postup, kterým správci daně (obvykle finanční úřady jako speciální správní úřad) prověřují výši daně, která je placena na základě samovyměření. Často se však stává, že správci daně mají takový pocit důležitosti své práce, že se cítí ve své práci neomezeni. Tento pocit pak musí vyvracet až judikatura, která správce daně upozorňuje na fakt, že jako každý jiný správní úřad, i oni jsou vázáni nejen zákony, ale například i principy dobré správy. Určitá část této judikatury byla promítnuta do nového daňového řádu, některé rozsudky ale nejsou všeobecně přijímány a zůstaly tak bez přiměřené odezvy. Daňová kontrola musí mít určitý cíl. Jak vyjádřil Ústavní soud, daňovou kontrolu nelze začít libovolně, je třeba mít určitý cíl kontroly, který je podložen konkrétním podezřením správce daně. Samotná kontrola se pak rozpadá do tří fází - zahájení, průběh a ukončení. Každá z těchto...

Daňová kontrola
Amrich, Peter ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zhodnocení problematiky daňové kontroly a dále případně navržení změn de lege ferendae. Současně aplikuji zásady daňové kontroly u jejích vybraných aspektů. Hlavní cíl diplomové práce - komplexní zhodnocení daňové kontroly - dosahuji pomocí parciálních pojednání a hodnocení, které jsou promítnuty v názvech jednotlivých kapitol a také pomocí vědeckých metod, jimiž jsou metoda deskripce, metoda dedukce a aplikace, dále metoda syntézy a metoda subjektivní kritiky. Logickou strukturu zpracování diplomové práce nejvýstižněji reprezentuje struktura jejích sedmi kapitol a několik podkapitol a jejích pojmenování. V první kapitole obecně pojednávám o institutu daňové kontroly. V kapitole druhé pojednávám o zásadách, které je potřeba uplatnit u institutu daňové kontroly. V kapitole třetí se věnuji fázím daňové kontroly. Ve čtvrté kapitole vyhrazuji prostor prostředkům ochrany při daňové kontrole. Trestněprávní kontext daňové kontroly je rozebrán v kapitole páté. Statistika daňové kontroly a z ní dovozené závěry jsou v kapitole šesté. Judikatuře o institutu daňové kontroly se pak věnuji v kapitole sedmé. Zpracování jednotlivých kapitol provází má subjektivní hodnocení jednotlivých aspektů daňové kontroly, která ve vzájemné souvislosti vytvářejí komplex, jenž představuje hodnocení...