Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 


Pojetí křtu u Jana Bechyňky v Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence a v pojednání o křtu zvonu
Beranová, Bohumila ; Rejchrtová, Noemi (vedoucí práce) ; Halama, Ota (oponent)
Práce se věnuje pojetí křtu u utrakvistického kněze Jana Bechyňky. Nejprve je postava svébytného literáta a teologa představen a a zařazena do historických souvislostí jagellonské doby. V následujících kapitolách se přistupuje ke konkrétnímu tématu. Bechyňkův pohled na pedobaptismus, jenž je čerpán z dlouhé pasáže o závazku křtu z jeho Traktátu o viděních a pokušeních zbožného mládence, je srovnáván se křtem dětí v Chelčického Zprávách o svátostech a se křtem obecně v jiné z Chelčického prací, s jeho Rozpravami z Pařížského rukopisu. Původním záměrem bylo najít paralely mezi oběma zmiňovanými mysliteli, ale ukázalo se, že existují i určité rozdíly, avšak ne v zásadních skutečnostech. V případě Bechyňkova traktátu O křtu zvonu podávám zcela konkrétní výklad tohoto pojednání. Poslední kapitola se zabývá utrakvistickou křestní praxí na počátku novověku a v současnosti, která má být jenom dokreslením a jakýmsi hrubým představením křestních rituálů tehdy a dnes. A nakonec v příloze vydávám Bechyňkův traktát O křtu zvonu s výkladovými poznámkami a poznámkami k transkripci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Etikoterapie v pojetí Vladimíra Vogeltanze
Laňková, Renata ; Klimešová, Anna (vedoucí práce) ; Sivek, Vojtěch (oponent)
Ve své práci jsem psala o etikoteapii, protože se zajímám o psychosomatický pohled na nemoc. V první části jsem se zaměřila na historický pohled mezi tělem, duší a zdravím. Zde jsou také kapitoly, ve kterých představuji historii psychosomatického přístupu a etikoterapii s jejím metodickým přístupem. V druhé části jsem porovnávala vztahy mezi doktorem a pacientem a vztahy etikoterapeuta a klienta. V této části jsem také popsala možnosti práce v etikoterapii a zmínila jsem se o zisku z nemoci. Ve třetí části jsem psala o rakovině z etikoterapeutického pohledu. Chtěla jsem ukázat, jak obtížná je léčba této nemoci a jaká další úskalí ji provázejí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Canisterapie a hipoterapie jako léčebné metody u lidí s postižením
Pittnerová, Monika ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Drahotová, Jana (oponent)
Práce, Canisterapie a hipoterapie jako léčebné metody u lidí s postižením, popisuje dvě alternativní zooterapie - canisterapii a hipoterapii. Nejprve se v teoretické rovině zaměřuje na průběh terapií, na výběr vhodných zvířat a zkušených terapeutů. Canisterapie a hipoterapie se využívají u dětí, u lidí s různým typem postižení i u seniorů. Na základě praktických zkušeností je v práci popsán průběh a využití terapií u dětí s dětskou mozkovou obrnou a z nich vyplývající účinky. V závěru práce je porovnání těchto animoterapií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Krizová intervence jako forma pomoci žákům SPŠ Tachov
Klimeš, Milan ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Černá Lammelová, Alexandra (oponent)
Práce popisuje a vyhodnocuje možnost použití krizové intervence ve školním prostředí. Učitel je zároveň pracovník pomáhající profese. Pomocí krizové intervence se řeší psychosociální problematika studentů, která se týká školních, rodinných a osobních záležitostí studentů. V teoretické části je vymezen pojem krize, jsou popsány příčiny krize, jednotlivé typy krize a podána stručná charakteristika zvládání strategie krize. Je popsán postup řešení krize a zmiňují se základní formy odborné krizové pomoci. V části nazvané krizová intervence je vymezen pojem krizové intervence a popsány její důležité principy. Dále se práce zaměřuje na průběh krizové intervence, popisuje pracovníka krizové intervence a specifika práce ve školním prostředí. V praktické části je popsáno hodnocení chování žáků a uveden jeden příklad řešení krizové intervence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Partnerství a sexualita lidí s mentálním postižením v souvislosti s praxí doprovázejících osob
Švejdová, Olga ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Práce pojednává o problémech partnerství a sexuality osob s mentálním postižením v ČR a o problémech, které z toho vyplývají pro osoby doprovázející. V teoretické části popisuje stav výzkumu v této oblasti, fyziologické a duševní potřeby osob s mentálním postižením. Snaží se postihnout i duchovní důvody touhy po sblížení. V praktické části se věnuje čtyřem konkrétním případům partnerství a možnostem, které volily lidé, kteří je doprovázeli v Domově pro osoby zdravotně postižené. Závěrem uvádí, v jakých hranicích se musí pohybovat člověk doprovázející osoby s mentálním postižením, aby zachoval co největší jejich svobodu a přitom dokázal naučit žít tyto osoby v partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu
Říhová, Julie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na význam psychoterapie pro léčbu závislosti na alkoholu. Pojednává o závislosti na alkoholu, jejích příčinách, průběhu této choroby a jejích důsledcích. Další část mé práce popisuje léčbu tohoto fenoménu a jednotlivé formy léčebných procesů, a to z pohledu jednotlivých léčebných přístupů (medicínský, psychoogický a sociální). Zásadní je pro léčbu alkoholismu tzv. multidisciplinární přístup. Poslední část této práce (teoretické části) se zabývá psychoterapií, různými psychoterapeutickými směry a nakonec používanými psychoterapeutickými postupy (přístupy) v léčbě závislosti na alkoholu. Poslední kapitola pojednává o výzkumu psychoterapie. Praktická část mé práce je tvořena třemi kasuistikami, případovými studiemi a jedním rozhovorem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Komunitní centrum Roškovce
Lvová, Andrea ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Milan (oponent)
Tato práce se věnuje problematice romských vyloučených lokalit a vztahu slovenské majority k obyvatelům romských osad. Ukazuje, jak se Komunitnímu centru Roškovce daří zlepšovat situaci v osadě na Slovensku. Pohled autorky není jen pohledem sociálního pracovníka, jelikož autorka této práce zároveň studuje obor Romistika na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. Pro sblížení s obyvateli Roškovců tak využila znalost romštiny a romských reálií, informace sbírala nejvíce antropologickou metodou zúčastněného pozorování. Když bylo založeno Komunitní centrum Roškovce, dalo si do svých cílů mimo jiné 1. zapojovat do svých aktivit i členy komunity mimo primární cílovou skupinu (školou povinné děti) a 2. zlepšovat vztah okolní slovenské majority k členům roškovské komunity. Tato práce hodnotí, jestli se po dvou letech fungování centra daří tyto cíle naplňovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam mýtu pro moderního člověka
Najbrt, Tomáš ; Balabán, Milan (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Práce popisuje několik základních pohledů na mýtus a uvádí různé typy jeho interpretace. Pokouší se určitým způsobem vydefinovat modernitu, moderní společnost a moderního člověka jako součást této společnosti. Na příkladu historického mýtu a jeho konkrétním příkladu, kosmogonickém mýtu, se snaží ukázat souvislost mezi pojetím stvoření v různých mytologiích, v nichž figuruje téma vody a vznik světa z vodstva. Hodnotí význam tohoto mýtu pro moderního člověka. Na příkladu nehistorického mýtu, který byl pro potřeby této práce vydefinován a označen jako "mýtus Člověka" se práce snaží doložit, že moderní člověk potřebuje mýtus stejně jako člověk archaických společností. Na porovnání historického a nehistorického mýtu ukazuje, že se stále jedná o mýtus jako takový, který se liší pouze formou. Na tyto konkrétní příklady navazuje obecné zhodnocení významu mýtu pro moderního člověka. Práce tento význam hodnotí jako velmi důležitý a mýtus považuje za nedílnou součást lidského způsobu uvažování o světě a existenci člověka v tomto světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)