Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,886 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 


Porovnání Slovenského a Chorvatského modelu evidence tržeb a jejich dopady na vybrané ekonomické ukazatele v letech 2013 -- 2015
Hušková, Pavlína ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat zavedení a ekonomické dopady elektronické evidence tržeb ve Slovenské a Chorvatské republice. V prvních třech kapitolách vymezuji základní pojmy spojené s tématem jako je například daňová soustava, stínová ekonomika a harmonizace daňových soustav v jednotlivých státech EU. Zaměřuji na charakteristiku daňové soustavy v Slovenské a Chorvatské republice konkrétněji na daň z přidané hodnoty. V praktické části se zabývám analýzou systému elektronické evidence tržeb v daných státech. Přínosy a dopady elektronické evidence tržeb porovnávám na vybraných ekonomických ukazatelích a vyvozuji z toho doporučení pro Českou Republiku. V poslední části je čtenáři nastíněna problematika účtenkové loterie.

Komparace vybraných dopadů programů New Frontier a Great Society v 60. letech 20. století
Kojan, Christian ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá programy New Frontier a Great Society a jejich dopady na sociální politiku Spojených států amerických v 60. letech. Cílem práce je komparovat dopady obou programů na vybrané ukazatele životní úrovně obyvatel s primárním zaměřením na míru chudoby. Práce představuje jednotlivá legislativní opatření obou programů zaměřená na boj s chudobou a následně analyzuje jejich dopady na životní úroveň obyvatelstva. Hypotéza, že program Great Society byl při redukci míry chudoby úspěšnější než program New Frontier, nebyla prokázána kvůli silnému vlivu vysokého hospodářského růstu v 60. letech. Práce naznačuje, že největším úspěchem obou programů byl pozitivní dopad opatření Great Society v oblasti vzdělávání.

Hodnocení systému získávání, výběru a přijímání zaměstnanců
Siřínková, Nela ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje získávání, výběru a přijímání zaměstnanců do společnosti. Cílem této diplomové práce je provedení analýzy procesu získávání, výběru a přijímání zaměstnanců ve vybrané společnosti, zhodnocení současného stavu těchto procesů a vytvoření návrhu a doporučení na zlepšení těchto procesů. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část vychází z rešerše odborné literatury a je členěna do kapitol, ve kterých jsou popsána východiska, základní poznatky a systém fungování jednotlivých procesů získávání, výběru a přijímání a adaptace zaměstnanců. Praktická část práce zahrnuje uvedení do oblasti podnikání vybrané společnosti, představení této společnosti, analýzu současného stavu, jeho zhodnocení a návrhy a doporučení na zlepšení procesů získávání, výběru a přijímání zaměstnanců.

Outsourcing a jeho dopady na organizaci optikou podnikové architektury
Štěpán, Jakub ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou outsourcingu a jeho vlivu na podnik v návaznosti na podnikovou architekturu, jakožto prostředek a nositele vyjádření změn. Mezi hlavní cíle této práce patří shrnutí oblasti podnikové architektury, outsourcingu a popsání vybrané notace modelování Enterprise architecture: ArchiMate. Ta slouží jako hlavní prostředek vyjádření transformace vybraného podniku. Teoretická část práce je rozdělena do tří oblastí. Popsání podnikové architektury a vybraných navazujících pojmů, dále pak popsání oblasti outsourcingu v napojení především na outsourcing IS/ICT. Jako poslední je uvedena část popsání modelovacího jazyka ArchiMate, který byl vybrán jako prostředek vyjádření transformace. Praktická část práce se poté zabývá analýzou, popsáním a zhodnocením transformace vybraného reálného podniku. Hlavním přínosem této práce je zmapování změn transformace pomocí jazyka ArchiMate a identifikace konkrétních dopadů outsourcingu na Enterprise architecture podniku.

Porovnání účetních programů z hlediska využití informací pro řízení firmy
Loušová, Petra ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Pevná, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnat účetní programy z hlediska využití informací, které jsou důležité pro vedení podniku. Teoretická část se věnuje obecnému přístupu ke zpracování podnikových informací v rámci účetnictví. Jako další je zde představen přehled toho, jaké informace z oblasti účetnictví jsou důležité a potřebné pro práci finančního manažera. Praktická část obsahuje analýzu nejméně třech účetních programů, s hlavním zaměřením na to, jaké informace z vybraných účetních programů potřebují manažeři při své práci či jaké informace skutečně z programu získávají. V práci je též provedena komparace výsledků jednotlivých organizací, informace jsou získány prostřednictvím hloubkového rozhovoru s finančním manažerem vybrané firmy.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Proces adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Maturová, Inha ; Šmíd, David (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti. Její cílem je zjistit, jak probíhá adaptační proces nových zaměstnanců ve vybrané společnosti a zda odpovídá potřebám organizace v této oblasti. V praktické části se zabývám zkoumáním a vyhodnocením průběhu adaptačního procesu nově přijatých zaměstnanců ve vybraném podniku. V rámci praktického výzkumu bylo použito několik kvalitativních metod. První metodou je rozbor vnitropodnikové dokumentace věnované adaptačnímu procesu. Tou druhou je strukturovaný rozhovor s vedoucí personálního úseku vybrané společnosti. Výsledkem této práce je závěr, že adaptační proces ve vybrané společnosti naprosto odpovídá potřebám organizace.

Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.