Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,850 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 


Interakce mezi TiAl taveninou a keramickými tavícími kelímky s povlaky
Dočekalová, Kateřina ; Dlouhý, Antonín ; Zemčík, L. ; Fiala, J.
V tomto příspěvku je pozornost zaměřena na studium interakce mezi taveninou TiAl a keramickými kelímky. Pro experimenty byly použity keramické kelímky bez povlaku (systém tavenina TiAl - kelímek Al2O3) a s dezoxidačním povlakem (systém tavenina TiAl - povlak CaO - kelímek Al2O3). Analýza modelového systému povlak CaO - kelímek Al2O3 byla provedena s cílem určit fázové složení soustavy před tavbou. Výsledky získané metodami SEM, EDAX a RTG difrakce umožnily identifikovat majoritní fáze přítomné na reakčním rozhraní a stanovit jejich chemické složení. Ke znečišťování taveniny oxidickými vměstky dochází pravděpodobně v procesu difúze složek taveniny podél hranic zrn jednotlivých keramických fází ve stěně kelímku a při následných chemických reakcích. Stanovení termodynamických parametrů chemických reakcí přispělo k objasnění mechanismu vzniku fází na reakčním rozhraní a mechanismu eroze stěny tavícího kelímku.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Genderová selekce jako otázka bioetiky
Hendlová, Tereza ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá tématem genderové selekce (úmyslnou determinací genderu dítěte, kterou umožňuje reprodukční medicína) z perspektivy etiky biomedicíny. Klade si otázku, zda je praktikování genderové selekce etické z hlediska 4 základních principů bioetiky podle nichž by měla být vyhodnocována každá medicínská praxe (jsou jimi princip autonomie, nezraňování, prospěšnosti a spravedlnosti). Práce rozlišuje mezi genderovou selekcí z lékařských a nelékařských důvodů a věnuje se převážně druhému typu selekce, který je z etického hlediska mnohem problematičtější, protože se nevztahuje ke zdravotní prosperitě dítěte. K praktikování selekce dochází v kontextu složité interakce sociálních, politických, ekonomických a jiných faktorů, v nichž rodiče tvoří své reprodukční volby, přičemž nezanedbatelným faktorem ovlivňování je také odborný medicínský diskurz. Za účelem hlubší kontextualizace teoretických debat o etickém charakteru genderové selekce z nelékařských důvodů je představen koncept reprodukční svobody (dle J.A. Robertsona) a feministické kritiky reprodukčních technologií. Základní tezí práce je, že by genderová selekce z nelékařských důvodů neměla být legální a dostupná, protože má velký potenciál reprodukovat genderové stereotypy. Klíčová slova: gender, genderová selekce, bioetika, feminismus, diverzita,...

Prevence kriminality mládeže a realizace preventivních projektů na Českobudějovicku
RYCHLÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá prevencí kriminality a realizací preventivních projektů v jižních Čechách a na Českobudějovicku. V první části popisuje nejdůležitější pojmy. V druhé části poukazuje na strukturu prevence kriminality ? sociální prevence, situační prevence. Ve třetí části se práce zabývá pojmy primární prevence, sekundární prevence. Čtvrtá část bakalářské práce shrnuje a poukazuje na způsob organizování prevence kriminality v České republice, následně v Jihočeském kraje a na Českobudějovicku. Pátá se zabývá konkrétními organizacemi, které se preventivním činnostem věnují a zabezpečují je a stejně tak jednotlivými programy, které se v této oblasti praktikují na Českobudějovicku.

Být učitelkou primární školy - vztah teorie a praxe v přípravě na profesi
Urbanová, Radka ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
V úvodu diplomové práce a nejen tam jsem upozornila na složitost vztahu "teorie" a "praxe". V pedagogice a přípravě učitelů především je mezi oběma složkami zatím spíše napětí. Ukázalo se, že nejen odborníci, ale také učitelé vnímají oba pojmy a jejich vztah mnohdy jako nejasné a mnoho významové. Jednoznačně můžeme říci, že oba pojmy nelze zcela oddělit, ani ve chvíli, kdy se je snažíme vymezit. Dokazuje to jak odborná pedagogická literatura, tak obě respondentky. Jak jsem nastínila již v úvodu práce, zajímalo mě, zda vzdělání učitelek a rovněž kultura a normy jejich země mohou mít vliv na vnímání vlastní přípravy. Nyní si troufám říci, že "význam", který švýcarská učitelka přikládá přípravě učitelů, může určitým způsobem korespondovat s vývojem vzdělávání budoucích učitelů v její zemi. V mé práci nehrálo nejdůležitější roli srovnávání českého a švýcarského, jak by se mohlo očekávat. Důležitějším kritériem pro mě byla právě rozdílná zkušenost zvláštní přípravy učitelek. Nej důležitější však pro mě byly pohledy obou učitelek, jejich autenticita, kterou do témat vnášely. Vše podstatné bylo shrnuto v předchozí kapitole. K samotnému tématu práce můžeme ještě na závěr dodat, že ti, co teorii provozují na univerzitě, i ti, co ji hledají a destilují v praxi nebo ti, kteří se , jen" in-service vzdělávají, ti...

Zpráva pro závěrečnou oponenturu úkolu M/19/03: Zabezpečení primární etalonáže a frekvence Programu rozvoje metrologie 2003
Čermák, Jan ; Buzek, Otokar ; Čemusová, Blanka ; Šojdr, Ludvík
Zpráva obsahuje přehled výsledků prací v oblasti primární metrologie času a frekvence dosažených v rámci plnění úkolu M19/03 Programu rozvoje metrologie na pracovišti ÚRE AV ČR v průběhu roku 2003.

Experimental investigation of electromagnetic activity of living cells at millimeter waves
Jelínek, František ; Pokorný, Jiří ; Šaroch, Jaroslav
The direct detection of electric oscillations in biological cells can deliver strong evidence for Fröhlich's theory of coherent excitation in biological systems. A laboratory equipment fot the measurement of mm-waves interaction with yest cells is described.

Zpráva pro dílčí oponenturu úkolu M/19/03: Zabezpečení primární etalonáže a frekvence Programu rozvoje metrologie 2003
Čermák, Jan ; Buzek, Otokar ; Čemusová, Blanka ; Šojdr, Ludvík
Zpráva obsahuje přehled výsledků prací v oblasti primární metrologie času a frekvence dosažených v rámci plnění úkolu M19/03 Programu rozvoje metrologie na pracovišti ÚRE AV ČR v prvním pololetí roku 2003.

Zpráva pro závěrečnou oponenturu úkolu M/19/02: Zabezpečení primární etalonáže a frekvence Programu rozvoje metrologie 2002
Čermák, Jan ; Buzek, Otokar ; Čemusová, Blanka ; Šojdr, Ludvík
Zpráva obsahuje přehled výsledků prací v oblasti primární metrologie času a frekvence dosažených v rámci plnění úkolu M19/02 Programu rozvoje metrologie na pracovišti ÚRE AV ČR v průběhu roku 2002.