Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,303 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.69 vteřin. 

Organizace a řízení procesů v cestovním ruchu
POLÁKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení organizace a řízení procesů služeb ve vybraném podniku zaměřeném na cestovní ruch a návrh na případnou změnu těchto služeb ve prospěch zlepšení prosperity a kontinuity podnikání. Ve vybraném podniku byla analyzována léta 2007 a 2008. V práci byl analyzován podnik celkově, z hlediska finanční stránky podniku, z hlediska marketingu a managementu, z hlediska vnějšího a vnitřního prostředí podniku. Na základě těchto analýz byla stanovena doporučení pro zlepšení fungování podniku z dlouhodobého hlediska.

Analýza vybraných výzev při vývozu rychloobrátkového zboží z Mexika a návrh dílčí optimalizace
Kudelová, Jarmila ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Staroba, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývozu rychloobrátkové zboží z Mexika. V rámci teoretické části je vysvětlen pojem rychloobrátkového zboží a popsáno, jaké kroky by všeobecně měly být podniknuty při vývozu rychloobrátkového zboží z Mexika. Dále jsou charakterizovány elementy spojené s námořní dopravou, která je pro vývoz z této země používána nejčastěji. Na konkrétním případu Corony je detailně zobrazena logistická struktura tohoto vývozního procesu. Díky analýze jejího fungování jsou identifikovány hlavní výzvy spojené s používanými dopravci pro tento export a v neposlední řadě jsou navržena dílčí řešení, jež by měla být zavedena za účelem minimalizace výskytu problémových bodů.

Uplatnění Lean Six Sigma na cateringu
Marek, Petr ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Cílem této práce je navržení opatření k optimalizaci a zvýšení efektivity v procesu objednávání občerstvení u cateringové firmy Express Deli za pomoci metodiky lean six sigma. Práce je koncipována jako skutečný projekt lean six sigma využívající postup DMAIC. K navržení zlepšujících návrhů byl celý proces důkladně zmapován. V teoretické části jsou popsány metody leanu a six sigmy, které jsou používány v praktické části práce. Jedná se zejména o metody mapování procesů. Jednotlivé kapitoly práce odpovídají fázím dle metodiky DMAIC. Významnou částí práce je mapování procesů u zákazníků, díky čemuž jsou v další fázi práce navrženy opatření přímo reagující na požadavky zákazníků. Výsledkem práce jsou navržená opatření na zlepšení procesu. Některá byla již v průběhu projektu aplikována.

Analýza logistických procesů společnosti Truhlárna, a.s.
Kubíček, Petr ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje logistickou infrastrukturu a toky ve společnosti Truhlárna, a. s. V práci jsou analyzovány všechny činnosti spojené s logistikou. Cílem je zhodnocení logistických procesů a navržení vhodných opatření pro optimalizaci a zvýšení jejich efektivity. Bakalářská práce obsahuje teoretické a praktické prvky, které na sebe logicky navazují a které jsou vypracovány na základě odborné literatury a interní dokumentace společnosti.

Systém pro podporu činnosti klubu orientačního běhu
Buk, Jindřich ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent)
V současnosti se stále více procesů a oblastí života dočkává IT podpory. Často se jedná o využití internetu pro zrychlení nebo zjednodušení existujících procesů. Mimo to je zde velká oblast sociálních sítí, které lze využít i jinak, než jen k navazování a utužování přátelství. Bakalářská práce se zabývá možností využití webových technologií pro podporu chodu klubu a jeho následného rozvoje. Přitom oddíl má potenciál jak zjednodušit a zautomatizovat mnohé procesy, kterými se dříve musel někdo osobně zabývat, tak využívat sociální sítě pro vlastní rozvoj a propagaci. Cílem práce je nejprve zjistit, jaké oblasti chodu oddílu je vhodné podpořit nějakým informačním systémem. Dalším cílem je zjištění, jak to řeší ostatní oddíly. Posledním cílem je navržení a vytvoření konkrétní aplikace. První dva cíle jsou řešeny pomocí dotazníkového šetření mezi vedoucími velkých českých oddílů. Právě ve velkých oddílech má využití automatizace a zjednodušení existujících procesů největší potenciál. Návrh konkrétní aplikace poté vychází z dotazníkového šetření a zkušeností autora práce. Navržená aplikace přitom obsluhuje již existující procesy v chodu klubu a přidává k tomu mnohé prvky ze sociálních sítí.

Vliv zavedení DMS v bance na její byznys procesy
Vejmělek, Vojtěch ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Cícha, Daniel (oponent)
Tématem této práce je posouzení vlivu implementace elektronického systému pro správu a řízení dokumentů (DMS) na vybraný byznys proces. Práce postupuje od podrobné charakteristiky základních pojmů, vedle technologických aspektů se zabývá také legislativou, dále pokračuje přes současný stav vybraného procesu až po návrh budoucího stavu. Práce je věnována všem, které zajímá problematika správy podnikového obsahu, dále může nabídnout motivy k zamyšlení, jak uchopit elektronizaci dokumentů a jak díky tomu lze zvýšit úroveň poskytovaných služeb.

Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.

Implementation of the Smart Metering Systems in Energetics in Slovakia
Petreová, Adela ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Účelem práce je zmapovat aktuální stav transformace odvětví elektorenergetiky k inteligentním sítím, nalézt odpovědi na základní otázky vyplývající ze zavádění systémů chytrého měření, zhodnotit sociální a ekonomické náklady a přínosy, trendy v legislativě, porovnat situaci na Slovensku s ostatními krajinami Evropské unie, přičemž cílem tohoto mapování je snaha na základě zjištění vytvořit další doporučení pro Slovenskou republiku v tomto oboru. V práci je popsaná analýza nákladů a přínosů kritickým přístupem a je poukázáno na slabá místa CBA analýzy původně vypracované pro Slovensko, i za pomoci porovnání (benchmarkingu) s krajinami, které ve vypracování analýzy postupovaly odlišně. Metody výzkumu jsou rešerše dostupných zdrojů, kvalitativní výzkum za pomoci případové studie a rozboru CBA analýzy a expertní výzkum prostřednictvím dotazování. Výsledkem je posouzení ekonomické a sociální přínosnosti systémů chytrého měření na Slovensku a zmapování procesu a stavu jejich zavádění.

Návrh efektivního dashboardu v analytických úlohách IS
Janeczková, Agata ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem efektivního dashboardu. V souvislosti s uvedením do problematiky popisuje témata Business Intelligence, datových úložišť a kvality dat. Je přehledem analytických výstupů a nastíněním procesu jejich tvorby. Jsou zde popsány především základní principy efektivního návrhu manažerských reportů, a to s důrazem na koncové uživatele. Práce je zaměřena na důležité faktory efektivity jako je využitelnost předaných informací a také forma jejich předání. V praktické části si práce klade za cíl zefektivnění konkrétního dashboardu. Kromě shrnutých principů správného návrhu jsou pro tyto účely využity rovněž poznatky kognitivní psychologie. Po předchozí analýze nedostatků stávajícího dashboardu dojde k zapracování navržených změn. Změny vedoucí k efektivnějšímu předání informací prostřednictvím dashboardu vychází z teoretického základu předchozí části.

Penetrační testování bezpečnosti informačních systémů
Klíma, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent) ; Čapek, Jan (oponent) ; Štubňa, Ivan (oponent)
Cílem disertační práce je vytvoření metodiky řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů založené na analýze slabých stránek současných metodik a na analýze postavení penetračních testů v kontextu řízení podnikového IS/IT. Nedílnou součástí tohoto cíle je i validace vytvořené metodiky. V první části práce dochází k představení historie oboru a aktuálního stavu výzkumu, identifikaci omezení práce, definici pojmů (a jejich vztahů), a zejména k zasazení penetračních testů do kontextu řízení podnikové informatiky. Následně je provedena rešerše relevantních zdrojů a komparativní analýza současných metodik s cílem identifikovat jejich slabé stránky, které jsou následně využity pro tvorbu metodiky. Dále je pak představena klasifikace typů penetračních testů a problematika testovacích scénářů. Následuje návrh nové metodiky, nejprve je popsána historie a struktura metodiky včetně základních principů, následně jsou detailně představeny její jednotlivé úrovně, přičemž metodika je tvořena s cílem pokrýt v současné době slabě popsané oblasti. V poslední části práce je provedena teoretická a praktická validace. Přínosem pro další rozvoj vědního oboru je vytvoření metodiky zaměřené na řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů, což je oblast, která v současné době není dostatečně popsána. Sekundárním přínosem je ujasnění postavení a úlohy penetračních testů v rámci řízení podnikového IS/IT a provedení rozsáhlé rešerše metodik současných. Přínosem pro ekonomickou a technickou praxi je vytvoření prakticky použitelné metodiky, jejíž aplikací lze dosáhnout zkvalitnění řízení penetračních testů, což zahrnuje zejména zlepšení procesu plánování, operativního řízení a implementace protiopatření, jakožto i tvorby dokumentace.