Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,133 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Problematika druhé a třetí fáze reformy územní veřejné správy v České republice (na příkladu Jihomoravského kraje)
Klusáček, Petr
Příspěvek pojednává o aktuálních otázkách souvisejících s reformou veřejné správy v České republice. Na jedné straně je pozornost věnována problematice vytváření správních obvodů obcí s rozšířenou působností a na straně druhé otázce velikosti obcí v České republice. V závěru jsou nastíněna možná další témata výzkumu, mimo jiné je zde vyzdvižen i potencionální pozitivní vliv e-governmentu na zlepšování efektivity státní správy.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Použití metodiky SCRUM v inovačním procesu firmy
Krbušek, Adam ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Bígl, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodikou SCRUM a jejím využití v inovačním procesu firmy. Hlavním cílem této práce je tvorba konkrétního návrhu využití zmiňované metodiky v inovačním procesu. Práce je rozdělená do tří částí. První část práce se zabývá teoretickými aspekty zkoumané problematiky. V této části se nachází rešerše nalezené literatury, a dále pak výzkum věnující se inovačnímu procesu a metodice SCRUM. V druhé části práce je možné nalézt mapování metodiky SCRUM na Hladíkův proces změny. Také se zde nachází vlastní návrh modelu řízení procesních inovací ve firmě. Třetí část práce je věnována případové studii. Ta se za použití v této práci vytvořeného modelu zabývá ověřením využitelnosti metodiky SCRUM při řízení procesní inovace v reálném podniku. Přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu, který je agilní alternativou ke klasickým modelům řízení inovací v podniku.

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Budování a využívání menších počítačových sítí
Kyzivát, Marek ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Práce popisuje původní stav počítačové sítě Základní školy a Mateřské školy Ohradní (ZŠMŠ Ohradní) v Praze 4 a následně její rekonstrukci, na které jsem se z velké částí podílel. ZŠMŠ Ohradní se skládá ze čtyř pavilonů a z jedné budovy na druhé straně ulice. Cílem této práce je zhodnotit původní stav sítě a poukázat na nedostatky, které jsme zjistili. Nedostatky jsme zjistili zátěžovými testy v provozu, měřením datové kabeláže a celkovou analýzou. Původní síť měla přenosovou rychlost pouze 100Mb/s. Spolu s kolegou Pocem jsem správcem této sítě. Dále představím novou podobu sítě, která má zjištěné nedostatky napravit a zároveň poskytnout nové možnosti na základě novějších technologií. Popíši její strukturu, adresní rozdělení, aktivní a pasivní prvky, a nakonec provozované služby. Nová síť disponuje připojením 1Gb/s a v brzké budoucnosti bude páteř sítě dosahovat rychlosti 10Gb/s. Přínosem rekonstrukce je rychlejší, stabilnější a modernější síť, která usnadní práci zaměstnancům ZŠMŠ Ohradní. K celkovému zlepšení sítě jsem přispěl hlavně měřeními. Podílel jsem se na návrhu a realizaci nové podoby datové sítě. Spolupracoval jsem s kolegou Pocem na konfiguraci aktivních prvků a síťových služeb rekonstruované sítě.

Vliv sporu o Jihočínské moře na čínsko-vietnamské obchodní vztahy
Nguyen Hong, Viet ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv sporu o Jihočínské moře na vzájemné vztahy mezi ČLR a Vietnamskou socialistickou republikou. Větší důraz klade práce na analýzu vzájemných obchodních vztahů. Cílem práce je zjistit zda spor o teritoriální oblast negativně ovlivnil vzájemné vztahy a do jaké míry. Bakalářská práce je proto rozčleněna do tří hlavních kapitol. V úvodní kapitole práce popisuje postavení a vývoj jednotlivých států. Poznatky z úvodní části jsou pak použity k analýze politicko-obchodních vztahů obou států ve druhé kapitole. Ta se ve stručnosti zaměřuje jak na historii vzájemných vztahů, tak hlavně na současné vzájemné vztahy u kterých je kladen větší důraz. K problematice Jihočínského moře se věnuje pak poslední část bakalářské práce. Tady byly charakterizovány důvody a příčiny tohoto sporu. V této části byl poskytnut náhled na průběh teritoriálního sporu a byly zanalyzovány dopady na vzájemné vztahy. Výstupy ze všech tří kapitol pomohly zformulovat následující závěr. Spor o Jihočínské moře měl vliv na vzájemné vztahy. Ve velké míře ovlivnil hlavně politické vztahy ČLR a Vietnamu, proto je tento spor v mediích tak často zmiňován. Na obchodní vztahy podle dostupných dat však tento spor větší efekt neměl. Vzájemný obchod obou zemí probíhal v době sporu bez větších omezený nebo bariér.

Analysis and implementation process of system Prosoft for a hospital
Grečner, Eduard ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat informační systém od společnosti Prosoft a jeho současný stav využití v nemocnici v Košicích. Práce se dělí na dvě části. V první části je přiblížena společnost Prosoft jako taková, ale také produkty a služby které nabízí. V druhé části práce se dozvíme i o požadavcích na nemocnici a požadavcích nemocnice na společnost, ale hlavní částí je analýza funkcionality systému a později popis jeho implementace. Výsledkem této práce je představení užitečných informací o informačním systému navrženého speciálně pro zdravotnická zařízení. Stejně byly navrženy určité vylepšení, které by systému pomohly k větší efektivitě a oblíbenosti.

Analýza motivace a spokojenosti pracovníků ve firmě
Gonta, Natalya ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Odvárková, Markéta (oponent)
Cílem této práce je analýza motivace a spokojenosti pracovníků ve společnosti British American Tobacco s.r.o. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první části se popisují koncepty a zdroje motivace, které mají vliv na výkon pracovníků ve společnosti. Ve druhé části popisuji cíl výzkumu, jeho průběh a vyhodnocení výsledků v souvislosti, s kterými byla provedena analýza způsobu motivace a spokojenosti pracovníků ve firmě. Pro následující analýzu byly využity metody dotazníku a osobního nestrukturovaného rozhovoru. Výsledkem je uvedena doporučení na zlepšení motivace pracovníků, která mají potenciál změnit situaci a mohou být zavedena v praxi zkoumané společnosti.