Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti
KADLECOVÁ, Hana
Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.


Dramatické metody ve vyučování mediální výchovy
Stonová Prančlová, Hana ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti využití dramaticko výchovných metod ve vyučování témat mediální výchovy. Diplomová práce má dvě části. První část je teoreticky zaměřena na vymezení tří oblastí - médií, mediální a dramatické výchovy. Tato část práce tedy podrobněji nastiňuje, co jsou masová média, mediální komunikace, jaký je vliv médií. Vymezuje mediální výchovu jako průřezové téma a popisuje její tematické okruhy a obsah. Pojmenovává principy, metody a obsah dramatické výchovy a současně naznačuje, jakým způsobem je možné využít metod dramatické výchovy při výuce mediální výchovy a proč tak vůbec činit. Druhá část práce obsahuje scénáře a reflexe realizací programů věnovaných vybraným tématům mediální výchovy. Scénáře jsou doplněny o stručné vymezení mediální problematiky, které se daný program věnuje - objektivní a vyvážené zpravodajství, mediální stereotypy a reklama. Scénáře programů i reflexe realizací ověřují a hodnotí funkčnost využití konkrétních dramaticko výchovných metod ve vyučování témat mediální výchovy.

Televizní zpravodajství jako komunikační situace
Crnovršaninová, Zina ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Vybíral, Petr (oponent)
Zpravodajství má poskytovat recipientovi kvalitní informace o nejdůležitějších událostech, které zásadním způsobem ovlivňují politický, ekonomický a společenský život. V současné době jsme svědky posunu od tohoto pojetí zpravodajství к tzv. infortainmentu. Nahlížení zpravodajství jako komunikační situace pomáhá (a) odhalit příčiny tohoto procesu, (b) přináší několik podstatných závěrů, které se týkají formy televizního zpravodajství, (c) objevuje nebezpečí automatizace spojené s pojímáním zpravodajství jako objektivního informování a (d) popsáním recipienta vymezuje moc médií. Na produkci televizní relace se nepodílí pouze novinář, který reportáž připravuje a jehož identitu recipient zná. Produktorem relace se stává řada subjektů se zcela odlišnými komunikačními záměry. Všechny se nějakým způsobem váží к tomu, že zpravodajská relace je (pouze) jedním z formátů, které poskytuje médium. Komunikačním záměrem komerčního média je komunikace s co nejvyšším počtem recipientů. Tomuto faktu se přizpůsobuje skladba zpráv i jejich zpracování. V případě veřejnoprávní televize je situace podobná s tím rozdílem, že vysoká sledovanost není nutná jen jako prostředek finančního zisku z reklam, ale i jako argument pro zachování povinného placení koncesionářského poplatku, který veřejnoprávní televize předkládá veřejnosti i...

Analysis of the selection of negative stories in TV news of chosen commercial TV broadcaster
Šefčíková, Soňa ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat výběr událostí do hlavního večerního zpravodajství ve vybrané komerční televizi s následným zaměřením se na vztah zobrazení negativních událostí a reklamy inzerenta. V teoretické části je na začátek přenechána pozornost masovým médiím a věcem, které s nimi souvisejí: publikum, vliv médií a historický vývoj pohledu na působení mediálních obsahů. Po nich se práce věnuje konkrétně televiznímu zpravodajství. V praktické části se prostřednictvím analýzy dokumentů, nestrukturovaných hloubkových rozhovorů, rozboru již provedeného výzkumu a opakovanému využití knižních zdrojů hledají odpovědi na problémové otázky. Ty jsou součástí závěrečné kapitoly přehledu. Diplomová práce tak nabízí jeden z pohledů na televizní zpravodajství v komerční televizi a může sloužit k zamyšlení se nad vlivem zobrazení negativních událostí na inzerenta v komerční přestávce.

Využití sociálních sítí pro Competitive Intelligence v organizaci
Balon, Lukáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nečas, Miroslav (oponent)
Práce slouží jako studie konkurenčního zpravodajství v prostředí sociálních sítí, vypracovaná pro reklamní a marketingovou spolčenost 1.A&B a.s. V práci jsou ve stručnosti charakterizovány základní vlastnosti sociálních sítí včetně nejdůležitějších principu jejich fungování - šíření informací a chování uživatelů - nástin historického vývoje českých i zahraničních sociálních sítí včetně trendu jejich návštěvnosti. Následně jsou na základě výpočtu dopadu sociální sítě na internetovou populaci v ČR zvoleny nejvhodnější sítě pro provedení Competitive Intelligence. Data získaná za účelem konkurenčního zpravodajství jsou poté zanalyzována a vyhodnocena.

Mediální magnát Ted Turner a jeho impérium
Pošustová, Zuzana ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje osobnosti Američana Teda Turnera, který se proslavil především podnikáním v televizní oblasti. Původně pracoval ve firmě svého otce, která se zabývala prodejem venkovní reklamy (billboardů). V roce 1963 se stal prezidentem této společnosti, která následně diverzifikovala nákupem rozhlasových stanic a později vstupem na televizní trh získáním Kanálu 17, jediné nezávislé televizní stanice v Atlantě. V prosinci 1976 se na této stanici uskutečnil první satelitní přenos, který umožnil konkurovat zavedeným televizním sítím tzv. Velké trojky (ABC, CBS, NBC). Turner stanici následně nazval Superstanice a přejmenoval na WTBS. Mezníkem v oblasti médií bylo spuštění kabelové stanice CNN v červnu 1980, čímž byla zahájena éra nepřetržitého televizního zpravodajství v USA. O pět let později rozšířil Turner vysílání CNN do celého světa - vznikla stanice CNN International. V roce 1996 došlo k fúzi Turnerovy společnosti Turner Broadcasting System a společnosti Time Warner. Pět let nato se Time Warner spojila s internetovým poskytovatelem AOL, a vznikla mediální korporace AOL Time Warner. Turner byl odstaven z výkonné funkce v této korporaci a v roce 2003 rezignoval na funkci místopředsedy představenstva. Turner se věnoval a stále věnuje filantropii a chovu bizonů na svých pozemcích. Bizoní...