Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,211 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.51 vteřin. 


Vývoj úrokových sazeb na hypotečním trhu v České republice a zdroje jejich změn mezi roky 2006-2016
Ditrichová, Gabriela ; Strejček, Ivo (vedoucí práce) ; Klement, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj úrokových sazeb na hypotečním trhu v dekádě mezi roky 2006 a 2016. Po výrazném hospodářském růstu mezi lety 2006 a 2007, které byly příznivé i na trhu hypotečních úvěrů, následoval hluboký propad v podobě globální finanční krize, rozpoutané spekulační bublinou na nemovitostním trhu v USA. Hlavním cílem práce je na základě vývoje úrokových sazeb hypotečních úvěrů a významných faktorů, které jejich výši ovlivňují, ověřit či vyvrátit hypotézu, že úrokové sazby reagují na změny těchto faktorů. Výsledky potvrzují hypotézu pouze v určitých oblastech. Vlivy na změny úrokových sazeb se podařilo prokázat v případě inflace a diskontní sazby. Faktory, které se neukázaly jako signifikantní pro přímé ovlivnění úrokových sazeb, však mohou mít na jejich změnu nepřímý vliv.

Analýza faktorů úspěšnosti podniků
Nguyen Hai, Phong ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Petrůj, Šimon (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat podnikatelský projekt TamTam. Dílčím cílem práce je potvrdit, resp. vyvrátit předpoklady, které si společníci nastavili. Dále zkoumá proveditelnost aktuálního strategického plánu. Na základě analýzy bude vyhodnoceno, jestli je vhodnou volbou pro daný projekt. V opačném případě bude navržen alternativní strategický plán s jiným business modelem. V teoretické části jsou popsány metody a poznatky, které jsou využity v praktické části. V praktické části je nejdříve zanalyzován trh s vietnamskými živnostníky. Poté je nastíněn aktuální stav projektu s doporučením autora na zlepšení. Na závěr je navržen alternativní strategický plán, který je zhodnocen pomocí ukazatelů ROE, EVA, čisté současné hodnoty a SWOT analýzy.

Faktory úspěchu crowdfundingové kampaně v prostředí českého internetu
Pekárek, Jan ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Crowdfunding je takový způsob financování projektu, kdy jsou peníze získávány od velkého množství drobných přispěvatelů. Tato práce má za cíl identifikovat základní faktory úspěchu crowdfundingové kampaně na základě statistické analýzy projektů na portálu HitHit.cz. Dále přináší soubor doporučení, jak vytvořit úspěšnou crowdfundingovou kampaň, a charakteristiku největších amerických a českých crowdfundingových portálů.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Vliv vybraných rozhodnutí ESD na formování společné obchodní politiky EU
Vicherek, Ondřej ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Cílem mé diplomové práce je popsat vliv rozhodování ESD na Společnou obchodní politiku ("SOP") EU. Konkrétně práce zkoumá, jaké faktory ovlivňují rozhodování ESD o přímém účinku dohod realizujících SOP EU (zvláštní vztah, vzájemnost závazků, struktura smlouvy). Tyto faktory jsou aplikovány na několik smluv, u kterých soud ještě o přímém účinku nerozhodl a také na v současnosti projednávaný případ o přímém účinku práva WTO. S ohledem na cíl práce tvoří podstatnou část práce popis vývoje rozhodování ESD. Zvolenými metodami jsou především analýza a komparace vybraných judikátů ESD s dopadem na SOP EU. Jako hlavní linku a skrytý motiv stojící za rozhodováním ESD o přímém účinku mezinárodních obchodních smluv jsem určil, že pokud by mohlo dojít k oslabení vyjednávací pozice EU, je pravděpodobné, že ESD přímý účinek smlouvě nepřizná. Ostatní faktory jsou pouze sekundárního charakteru. Zkoumání vlivu rozhodování ESD o přímém účinku SOP je přitom důležité, protože role ESD ovlivňuje právní jistotu subjektů ohledně aplikovatelnosti mezinárodních obchodních dohod.

Imigrace jako faktor ohrožení bilaterálních vztahů mezi EU a Švýcarskem
Jakšová, Karolína ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá tématikou bilaterálních vztahů mezi EU a Švýcarskem se zaměřením na současný fenomén migrace. EU a Švýcarsko spolupracují na bilaterální sektorové bázi, jelikož se Švýcarsko (potažmo občané Švýcarska) nechce integrovat do evropského vnitřního trhu pro zachování své suverenity a autonomie. V rámci I. série bilaterálních smluv byla mezi EU a Švýcarskem uzavřena dohoda o volném pohybu osob, čímž Švýcarsko otevřelo svůj pracovní trh občanům EU. V únoru 2014 ovšem občané Švýcarska využili institutu přímé demokracie a přijali těsnou většinou iniciativu o zastavení masové imigrace. Tímto krokem byla narušena dohoda o volném pohybu osob a byla odstartována složitá vyjednávání ohledně řešení této patové situace. Cílem práce je vyhodnocení dopadů imigrace na švýcarskou ekonomiku a následné zhodnocení o oprávněnosti rozhodnutí pro zmírnění imigrace skrze občanskou iniciativu.

Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.

Globální sledování kontejnerových zásilek jako nástroj ke zlepšení služeb zákazníkům
Šrámková, Eva ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Cempírek, Václav (oponent) ; Průša, Bohumil (oponent)
Disertační práce analyzuje faktory, které rozhodují o výběru poskytovatele přepravních a zasilatelských služeb na trhu kontejnerových přeprav v České republice (dále jen ČR). Výzkum vychází z rozsáhlého počtu faktorů publikovaných v obdobných výzkumných studiích mimo evropský kontinent a zároveň se zaměřuje na faktory charakteristické pro zadavatele služeb se sídlem v ČR. Metodologický aparát výzkumu je založen na dotazníkovém šetření a hloubkových osobních rozhovorech s respondenty. V disertační práci byla vytvořena nová metodika TARRQUAL, která slouží jako nástroj pro měření kvality služeb. Tato nová metodika byla testována na 250 zákaznících zasilatelské společnosti Kühne+Nagel ČR. Cílem výzkumu byl návrh teoretického nástroje pro měření kvality přepravních a zasilatelských služeb a přímé aplikace tohoto nástroje na přepravním trhu ČR. Disertační práce si dále kladla za cíl podpořit empirický výzkum v oblasti měření kvality poskytovaných služeb na trhu kontejnerových přeprav ve střední a východní Evropě.

Spotřební chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. s aspektem podpory charitativní činnosti
Bíbová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění převládajících faktorů spotřebního chování zákazníků Neoluxoru, s.r.o. a vliv podpory nadací v jejich rozhodovacích procesech. Východiskem pro rozhodování zákazníků je postoj k neziskovému sektoru obecně. Teoretická část popisuje charakteristiky stěžejních činností a pojmů, které se následně využívají v části praktické. Prolínání ziskového a neziskového sektoru v rámci práce vyžaduje rozlišit chápání marketingu v jednotlivých smyslech pojetí. Do strategie tržního subjektu (Neoluxor) i neziskových nadací (TERIBEAR, Konto Bariéry, ADRA) vstupuje společenská odpovědnost jako ovlivňující faktor. Praktická část selektuje užitečné informace sekundárních výzkumů a současně s výsledky vlastního dotazníkového šetření utváří představu o dominantech v rozhodování aktuálních i potenciálních zákazníků. Práci uzavírá zhodnocení výsledků všech výzkumů a na nich založené doporučení k efektivnější spolupráci nadací se spotřebitelským trhem v rámci sítě knihkupectví Neoluxor.