Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza ziskovosti zákazníků
Prchlík, Vladimír ; Halíř, Zbyněk (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá analýzou ziskovosti zákazníků v konkrétním zakázkově orientovaném podniku. Popisuje dosavadní systém hodnocení zákazníků v podniku a následně navrhuje nový systém analýzy ziskovosti zákazníků.
Analýza vztahu mezi ziskovostí firem a úspěšností v získávání veřejných zakázek ve vybraném odvětví
Čechová, Lenka ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Špinerová, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou ziskovosti firem z ICT odvětví úspěšných na trhu veřejných zakázek. Analýza zkoumá, zda jsou tyto firmy ziskovější než ICT společnosti, které za období 2006-2010 žádné veřejné zakázky neevidují. Ziskovost je posuzována na základě čtyř ukazatelů ziskovosti, a to rentability tržeb, nákladů, aktiv a vlastního kapitálu. Práce je obsahově rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je věnována charakteristice veřejných zakázek, představení ICT sektoru a specifikům veřejných zakázek v oblasti ICT. Druhá část je prakticky orientovaná. Skládá se z vymezení datové základny obou skupin firem a ze samotné analýzy, která je založena na statistických metodách korelace a regrese. Výsledkem tohoto výzkumu je srovnání ziskovostí obou skupin firem a odhad regresního modelu vyjadřujícího vliv různých faktorů na velikost ukazatelů ziskovosti.
Analýza vztahu mezi ziskovostí firem a jejich úspěšností na trhu veřejných zakázek
Šneková, Gabriela ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Holubářová, Jana (oponent)
Tématem této práce je analýza ziskovosti firem a jejich úspěšností na trhu veřejných zakázek. V první části se práce zaměřuje na charakteristiku veřejných zakázek, jejich dělení podle různých hledisek a ve finále na právní úpravu jako důležitý nástroj regulace trhu. V druhé části práce je zmiňovaná problematika korupce ve veřejných zakázkách jako obtížnost trhu a brzdící faktor přílivu zahraničních investic. V další části je představeno odvětví stavebnictví, ve kterém se tato práce orientuje. V této kapitole jsou popsána současná data a vývoj v minulých letech ve stavebnictví. V předposlední části je vysvětlena ziskovost a její ukazatele použité v analýze práce. Poslední kapitola je pak věnována samotné analýze a výsledku práce.
Analýza ziskovosti výkonů a zákazníků na příkladu pekárny
Satorová, Hana ; Wagner, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šoljaková, Libuše (oponent)
Práce se zabývá analýzou ziskovosti. Popisuje metody, které lze k analýze využít a uvádí jejich výhody a nevýhody. Na příkladu fiktivního podniku zabývajícího se zakázkovou činností je pak ukázáno, jak správně přistupovat ke stanovení ceny a vyhodnocování ziskovosti zakázek.
Rentabilita podniku, její postavení, vyjadřování (měření) a řízení
Hudec, Martin ; Ducheček, František (vedoucí práce) ; Jurečka, Jan (oponent)
Práce se zabývá tématem rentability podniků. Je rozdělena do dvou částí, kde v první teoretické části na základě dostupné literatury popisuje principy fungování podniků v tržním prostředí a způsoby, jakými je možno činnost konkrétního podniku z pohledu rentability sledovat a vyhodnocovat. Dále pomocí aplikace pyramidového rozkladu uvádí způsoby, jakými je možné rentabilitu podniku ovlivňovat (řídit). V praktické části práce jsou poznatky z předchozí teoretické části aplikovány při hodnocení rentability jedné fiktivní firmy, je poukázáno na úskalí mezi teorií a praxí (především z pohledu nedostatečné vypovídací schopnosti účetních výkazů, ze kterých se při analýze rentability vychází). Pomocí nezbytných korektur údajů z účetních výkazů jsou zjištěny relevantní údaje potřebné pro analýzu skutečné rentability daného podniku, která je následně provedena a vyhodnocena. V závěru práce jsou shrnuty dosažené poznatky a navržena doporučení pro předcházení nebo řešení problémů se zkreslenými údaji zahrnutými v účetních výkazech.
Vyplatí se firmě být společensky odpovědná?
Pazdera, Martin ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V práci zkoumám hypotézu ziskově motivované firemní filantropie. Charakterizuji obecnější fenomén společenské odpovědnosti firem a firemní filantropii jako jeho součást. Představuji potenciální scénář pozitivního vlivu firemní filantropie na finanční výkonnost firmy. V analytické části měřím vliv výdajů na firemní filantropii na ziskovost firem. K analýze používám data o 89 českých firmách. Dataset je založený na žebříčcích Top Firemní Filantrop, které vyhlašuje Fórum dárců. Problém kauzality řeším zpožděním proměnné zastupující firemní filantropii. Ačkoli se výstupy různě specifikovaných modelů liší, výsledky ekonometrické analýzy naznačují, že firemní filantropie nemá významný vliv na ziskovost firem. Některé nedostatky a omezení mé analýzy jsou rovněž diskutovány.
Měření výkonnosti finančních institucí
Pohanka, Eduard ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na pojem výkonnost a možnosti jejího určení u bankovních institucí. V práci jsou rozlišeny pojmy ziskovost a efektivnost a rozebrány jednotlivé metody jejich kvantifikace. Blíže rozebrány jsou základní koncepce a ukazatele těchto odlišných přístupů, které jsou také ilustrovány na příkladech konkrétních hodnot. Tyto metody jsou posouzeny na základě kritérií jednoduchosti praktické aplikace, vypovídací schopnosti pro jednotlivé skupiny uživatelů a možnosti mezibankovního srovnání.
Hodnocení banky z hlediska bezpečnosti, stability a ziskovosti
Hercíková, Alena ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Cílem této práce je hodnocení banky vycházející ze tří pilířů, kterými jsou bezpečnost, stabilita a ziskovost. První pilíř se opírá o regulační rámec v podobě Basel II, kde je práce věnována především úvěrovému a operačnímu riziku. Druhým pilířem je likvidita banky, která souvisí s její stabilitou a důvěryhodností. Poslední částí je analýza ziskovosti, kde je banka hodnocena na základě některých ukazatelů finanční analýzy. Pro praktickou část těchto analýz jsem si vybrala Československou obchodní banku, a.s. a Českou spořitelnu, a.s.
Hodnota zákazníka v letecké společnosti
Machalová, Lucie ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Práce pojednává o strategickém řízení podniku na základě znalosti celoživotní hodnoty zákazníka. Definuje Customer Lifetime Value v souvislosti se strategií podniku,Customer Relationship Managementem a Balanced Scorecard metodologií. Charakterizuje jednotlivé kroky stanovení hodnoty, způsoby alokace a softwarové nástroje, stejně jako rizikové oblasti implementace tohoto způsobu řízení a praktické možnosti využití, obzvláště pro segmentaci zákazníků, upravení vztahů se zákazníky a nastavení všech customer facing procesů. Praktická část uvádí příklad stanovení hodnoty, respektive ziskovosti, zákazníka na příkladu letecké společnosti a analyzuje specifika leteckého průmyslu, stanovení kalkulačního vzorce a konkrétní návrhy pro budoucí implementaci, včetně využití výsledků hodnoty zákazníka v řízení společnosti.
Komparace ziskovosti evropských bank
Šebor, Jan ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Tuček, Miroslav (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda jsou závěry ohledně vlivu rozvinutosti finančního systému, velikosti instituce a zdanění na ziskovost bank, ke kterým došli někteří autoři zabývající se touto problematikou, platné i na příkladu evropského bankovnictví. Práce je rozdělena do čtyř tematických částí. První část se pokouší shrnout nedávné událostí, které měly vliv na bankovní sektor jak v Evropě tak po celém světě a shrnout jejich možný vliv na ziskovost bank. Velká pozornost je věnována událostem roku 2007 a 2008. Druhý a třetí oddíl se zabývá základní teorií, na které je tato práce postavena. V krátkosti je rozebrána bankovní rozvaha a výkaz zisků a ztrát, ze kterých jsou právě získávána data pro pozdější komparaci rentability. Dále jsou zde rozebrány ukazatele ziskovosti, na jejichž základě je komparace následně provedena. Čtvrtý, metodologický oddíl, a následně i oddíl pátý se soustřeďují na proces, který bezprostředně předchází vlastní komparaci. Je zde popsán proces sběru dat a vlivy, které vedly k výběru právě takového vzorku, na kterých je práce postavena. Tato část obsahuje i základní východiska a hypotézy. Další tři oddíly se poté zabývají vlastní komparací ziskovosti evropských bank. Na banky bylo přitom nahlíženo jako na jednotlivé instituce, ale jsou soustřeďovány do větších celků, ať už dle země jejich sídla či velikosti. Poslední z těchto částí se zabývá vlivem celkového daňového zatížení na ziskovost bank. Závěr je věnován shrnutí poznatků, kterých bylo nabyto komparací v předcházejících částech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.