Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volný čas a jeho vliv na rizikové chování dospívajících
Babcová, Tereza ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky): Tématem diplomové práce je volný čas a jeho vliv na rizikové chování u dospívajících. Cílem práce bylo charakterizovat vztah mezi způsobem trávení volného času a rizikovým chováním u dospívajících. První část práce je věnována teoretickým východiskům pro výzkum. Jsou zde vymezeny pojmy volný čas a jeho specifika u dospívajících, zvláštní pozornost je věnována i zájmové činnosti. Následně je charakterizováno období dospívání. Závěr teoretické části se věnuje rizikovému chování, jeho jednotlivým formám a faktorům, které ho ovlivňují. Druhá část práce je věnována výzkumnému šetření, které proběhlo na Semilsku. Na základě analýzy odborné literatury a realizovaných výzkumů se podařilo sestavit výzkumný nástroj - dotazník. Pomocí analýzy získaných dat pak bylo možné naplnit cíl práce a charakterizovat tak vztah mezi způsobem trávení volného času a projevy rizikového chování u dospívajících. Byl prokázán vliv pravidelné účasti na zájmové činnosti jako jednoho s protektivních faktorů rizikového chování. Dále byl statisticky potvrzen vztah mezi místem a způsobem trávení volného času a rizikovým chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Změny trávení volného času u dětí staršího školního věku a dospívající mládeže v souvislosti s omezeními, které vyhlásila vláda ČR v době pandemie viru COVID-19
Keprt, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Změny trávení volného času u dětí staršího školního věku a dospívající mládeže v souvislosti s omezeními, které vyhlásila vláda ČR v době pandemie viru COVID-19 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zjištění změn v trávení volného času dětí a dospívající mládeže z důvodu omezení osobní svobody jednotlivce, které souviselo s nouzovým stavem vyhlášeným vládou ČR. Tento nouzový stav byl vyhlášen vládou ČR v zájmu ochrany veřejného zdraví v souvislosti s pandemií viru SARS CoV-2 (COVID - 19). Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část, kde teoretická část objasňuje pojmy související s tématem a výzkumná část na základě dotazníkového šetření a následných rozhovorů vysvětluje vzájemné vztahy mezi zvolenými proměnnými. Výzkumem bylo zjištěno, že vliv pandemie viru SARS CoV-2 není jediným činitelem, který ovlivňuje změny v trávení volného času respondentů, především proto, že sledované období pokrývá téměř tři roky života respondenta, a tudíž dochází i k běžným vývojovým změnám. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, organizované trávení volného času, neorganizované trávení volného času, dítě staršího školního věku, dospívající mládež, nouzový stav, funkce volného času, zájmová činnost
Vývoj volnočasových aktivit v Horní Plané za posledních 100 let
NOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami ve městě Horní Planá. Nejprve definuje pojem volný čas a zájmová činnost. Poté se věnuje historickému vývoji volného času. Další část se zaměřuje na život v pohraničí ve 20. století a událostmi, které jej výrazně ovlivnily. Následuje část, kde je popsaná historie Horní Plané a místních škol. V poslední části je zmapován vývoj volnočasových aktivit, zařízení, spolků a tradičních společenských akcí ve městě.
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.
Lektor moderního tance jako pedagog volného času
PRŮŠOVÁ, Monika
Práce se zabývá lektorem moderního tance, který působí jako pedagog volného času. Autor zde vymezuje moderní tance, popisuje jeho historický vývoj a charakterizuje specifika tohoto sportovního odvětví. Také se zaměřuje na tanec jako náplň zájmové činnosti. V práci je pojednána stručná charakteristika zájmového vzdělávání zaměřeného na tanec a didaktika zájmové činnosti. Dále se zaměřuje na děti ve věku od šesti do jedenácti let. Stručně charakterizuje vývoj a fyzické schopnosti. Opomenuty nejsou ani metody a přístup pedagoga volného času k dětem zmíněného věku. Poslední kapitola se věnuje pedagogovi volného času. V této pasáži je stručně vymezena náplň jeho práce a působnost. Dále se zaměřuje na roli pedagoga volného času v zájmovém vzdělávání zaměřeném na tanec.
Vývoj volnočasových aktivit v horizontu 150 let v Černé v Pošumaví
KRCHO, Josef
Tato bakalářská práce se zaobírá volnočasovými aktivitami v obci Černá v Pošumaví. Nejdříve definuje pojem volný čas a zájmová činnost z teoretického hlediska. Další část je věnována historii obce Černá v Pošumaví. Poté je zmapován vývoj spolků, zařízení a činnosti lidí, kteří se podíleli na volnočasových aktivitách v obci. Následně je pohled upřen na zaplavení Pošumaví a jeho přínosu ohledně volnočasových aktivit. Další kapitoly se zabývají školou a školskými zařízeními, které se podílely na některých volnočasových aktivitách. V poslední části práce je pozornost věnována farnosti Černá v Pošumaví a některým volnočasovým aktivitám pořádané farností.
Volný čas dětí na 2. stupně ZŠ Čestice
MATOUŠKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na 2. stupni ZŠ Čestice je zaměřena na současný pohled na volný čas dětí a mládeže a trávení volného času konkrétně žáků 2. stupně Základní školy Čestice (ok. Strakonice). Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmu volný čas, faktory, které ho ovlivňují a výchovou mimo vyučování a zájmovými činnostmi, dále vymezením staršího školního věku a komunikací jedinců v této vývojové fázi, možnostmi trávení volného času v obci Čestice a jejím okolím a osobností pedagoga volného času. Cílem praktické části bakalářské práce bylo získat informace o tom, jakým způsobem děti na 2. stupni Základní školy v Česticích tráví svůj volný čas. Pro sběr dat byl využit kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku, který byl určen pro žáky 6.-9. třídy Základní školy v Česticích. Výsledky z dotazníkové šetření jsou znázorněny v tabulkách a grafech a ukázaly, že žáci této základní školy jsou spokojeni s tím, jak tráví svůj volný čas, a mají přehled o možnostech trávení volného času, které jim nabízí škola a organizace v okolí. Nejpočetnějšími aktivitami, jak žáci uvedli, jsou sportovní kroužky, dále pak kroužky s hudebním zaměřením.
Hra v dechovém orchestru jako jedna z možností trávení volného času se zaměřením na dechový orchestr ZUŠ Vimperk
ŠÍPOVÁ, Terezie
Práce se zabývá Dechovým orchestrem ZUŠ Vimperk a trávením volného času v hudebním oboru. Práce je psaná teoreticky a popisuje hudbu obecně, základy hudební nauky, hudební nástroje potřebné v orchestru. Dále popisuje volný čas a nejvíce je zaměřená na Dechový orchestr ZUŠ Vimperk. Představuje jeho historii, úspěchy, chod a významné osobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.