Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.
Zatížení střechy vzdušným proudem vrtulníku při montážních pracích
Fidler, Tomáš ; Križan, Jiří (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním vzdušného proudu generovaného hlavním rotorem vrtulníku a analýzou jeho účinků na střešní konstrukci. Na začátku je teoreticky popsána problematika definice vzdušného proudu od rotoru a jsou uvedeny základní řídící rovnice výpočtové dynamiky tekutin včetně stručného popisu metody konečných objemů a mezní vrstvy. V další části jsou provedeny numerické simulace proudění v závislosti na výšce rotoru nad konstrukcí, tvaru střešní roviny a na klimatických podmínkách. Výsledky jsou následně porovnány s hodnotami klimatického zatížení stanoveného dle platné české stavební normy.
Rotory vrtulníků
Brožek, Petr ; Pejchar, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce Rotory vrtulníků má několik cílů. Nastínit historický vývoj vrtulníku jako dopravního a bojového prostředku. Charakterizovat hlavní části vrtulníků s popisem plněných funkcí. Uvést do aerodynamiky rotorů. Vytvořit přehled nejčastěji používaných typů nosných rotorů a způsobů kompenzace reakčního momentu u soudobých vrtulníků a následně detailněji analyzovat základní části rotorů.
Historie a použití vrtulníků na území ČR
Novák, Josef ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá popisem vrtulníkové techniky, která kdy byla použita na území Československé, resp. České republiky. Je kladen důraz zejména na stroje původem české - velký prostor je věnován historicky nenahraditelnému místu nejstarších průkopníků stejně jako je věnována patřičná důležitost československým dospělým vrtulníkům. Ucelený přehled techniky doplňuje příloha, která stručně charakterizuje všechny použité vrtulníky. Samotná textová část posléze líčí použití vrtulníků v jednotlivých institucích, kdy přihlíží k historickému kontextu a sledu dějinných událostí.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Pojezdové a zvedací zařízení
Husák, Adam ; Šťastný, Antonín (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojezdová a zvedací zařízení určená pro přepravu vrtulníků BELL mezi letištní plochou a hangárem. První část je věnována přehledu a zhodnocení významných výrobců podobných zařízení. Dále je proveden rozbor možných mechanizmů zařízení a následná volba vhodného řešení. Druhá část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtech. Součástí je výkres navrženého zařízení. Toto zařízení je definováno nosností do 2000 kg a zdvihem 80 mm.
Soustavy řízení vrtulníků
Pukl, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Zablatzký, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešerše zkoumající situaci v oblasti soustav řízení vrtulníku. První část se týká cyklického a kolektivního řízení. Druhá část zahrnuje směrové řízení a kompenzaci točivého momentu. Konec práce obsahuje zhodnocení získaných informací.
Konstrukce a výroba výukového modelu "Vrtulník se dvěma rotory"
Zouhar, František ; Šolc, František (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a stavbou výukového modelu "Vrtulník se dvěma rotory". První část práce je věnována konstrukční stránce. Jsou určeny funkční požadavky a je vytvořen soubor možných variant řešení. Z nich je následně vybrána jedna, která je podrobněji rozpracována pomocí 3D CAD systému a fyzicky vyrobena. Je rozpracována rozvaha volby materiálů s ohledem na maximální dosažitelný tah motorů a navrženo centrální uložení modelu tak, aby se mohl pohybovat ve 3 osách. Druhá část se věnuje návrhu a konstrukci potřebné výkonové elektroniky, včetně její realizace. Je vybrána vhodná senzorika, způsob řízení otáček motorů a napájení, podle kterých vznikla deska plošných spojů, fungující jako interface mezi PC (kartou MF624) a vrtulníkem. V závěrečné části je proveden odhad parametrů modelu a vytvořeno PID řízení pohybu dílčích os. Postup odhadu paramerů je detailně rozebrán, jsou zmíněna jednotlivá úskalí a vyhodnoceny naměřené hodnoty. PID řízení je provedeno postupně, s ohledem na složitost řízení každé z os. Je zde uvedena problematika zašumění signálu a jeho vliv na řízení.
Údržba a oprava letecké techniky do střední hnotnostní kategorie
Dvořák, Petr
V bakalářské práci je řešen postup údržby a oprav letecké techniky do střední hmotnostní kategorie se zaměřením na základní části, kterým je potřeba se důkladně věnovat při opravách letecké techniky a letadlových soustav. V teoretické části práce je vymezena problematika letecké techniky s ohledem na legislativní předpisy nezbytné pro údržbu a technický personál. Praktická část bakalářské práce je potom zaměřena na opravy a údržbu jednotlivých částí stroje, systémů na letounech a vrtulnících, které jsou doplněny návrhy na zlepšení. V práci je využito poznatků technického znalectví pro letecký obor.
Letecké služby v ČR, možnosti a efektivita jejich nasazení při mimořádných událostech
SEDLÁK, Milan
Práce se zabývá současným stavem použití letecké techniky ve struktuře Integrovaného záchranného systému, analýzou vybavenosti, možnostmi používání a nasazení této techniky při mimořádných událostech a zhodnocením technické, kvalitativní i kvantitativní úrovně všech používaných leteckých prostředků, které se využívají k záchranným pracím. V práci je také kladen důraz na analýzu rozmístění těchto prostředků a jeho výhodnost a vhodnost v závislosti na kvalitě, rychlosti a účinnosti jejich nasazení v případě mimořádné bezpečnostní situace, záchranné akce nebo nasazení v případě živelních katastrof. Výstupem práce jsou návrhy na komplexní úpravu změn platných norem a předložení závěrů, které by mohly napomoci k rozšíření diskuse o zjištěných nedostatcích, zvýšení efektivity, úspornosti a logické skladbě vedoucí k včasnému zásahu při mimořádných událostech. Empirická část práce je zpracována formou kvantitativního a kvalitativního výzkumu, kterými byly zkoumány dva výzkumné soubory. V prvním výzkumném souboru byl stanoven technický sběr dat formou dotazníku, který byl cílen na příslušníky základních útvarů složek IZS. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány do grafů. Druhý výzkumný soubor je tvořen polostrukurovaným rozhovorem s odbornými zástupci subjektů, které provozují leteckou techniku v rámci IZS. Pro zhodnocení výstupů a přehlednost byl stanoven přepis rozhovorů s jeho záznamem do tabulek., ve kterých jsou sumarizovány nejdůležitější výsledky výzkumu. Na základě těchto výsledků byly stanoveny nejdůležitější teze odpovědí respondentů na položené výzkumné otázky. Součástí výzkumu je také analýza dostupných právních norem a dokumentů týkajících se využití letecké techniky k efektivním zásahům, jejich posouzení a stanovení některých kriterií pro návrhy de lege ferenda komplexní úpravy a novelizace vybraných norem. Důležitým faktem je zjištění, že existuje slabá informovanost příslušníků základních útvarů jednotlivých složek IZS o možnostech nasazení letecké techniky, jehož důsledkem je nedostatečné využívání Letecké techniky k provádění zásahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.