Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Optimalizace výběru aktuátorů pro vzdušný průzkumný prostředek
Vítek, Milan ; Gábrlík, Petr (oponent) ; Kříž, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření doporučení pro výběr motorů, vrtulí a baterií pro vícemotorové létající prostředky, jež budou při dané konfiguraci optimální s ohledem na předpokládanou délku letu a dosažitelnou dynamiku. V práci jsou prostudovány parametry a charakteristiky motorů, vrtulí i baterií a jejich vzájemné závislosti. Na základě zjištění je pak navržen postup pro výběr komponent a optimální nastavení pracovního bodu. Rovněž je v práci popsán návrh a realizace prostředku k měření hlavních charakteristik motorů a vrtulí.
Návrh letounu pro vlekání a základní akrobacii
Loutocký, Jiří ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší koncepční návrh letounu pro vlekání a provádění základní akrobacie. Letoun je navržen dle předpisu CS-23. První část práce řeší koncepční návrh. Přesněji možné koncepce a výběr nejlepší z nich na základě daných kritérií. Dále je prostor věnován řešení letových výkonů pouze vlečného letounu. Při běžném letu i akrobacii. Následují důležité letové výkony při aerovleku. Součástí práce je taktéž systémový 3D model celého letounu, kompaktní disk s tímto modelem a elektronickou podobou práce.
Rekonstrukce sportovního letounu M-2 Skaut - zástavba pohonné jednotky.
Zakopal, Libor ; Vaněk, František (oponent) ; Kubíček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem uložení pohonné jednotky UL260i pro letoun M-2 Skaut na základě předpisů CS-VLA a LSA. Dělí se na analýzu návrhových podmínek, určení faktorů ovlivňujících geometrii lože, vlastní pevnostní návrh a jeho kontrolu pomocí Metody Konečných Prvků. Zároveň je provedeno kontrolní srovnání přesnosti analytického řešení a MKP výpočtu. Součástí práce je i výběr vrtule vhodné pro použití s daným motorem a navržení základních parametrů a komponent olejové a palivové soustavy.
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Pauliny, Jan ; Pejchar, Jan (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit požadavky a postupy pro získání a zachování osvědčení letové způsobilosti letadel a výrobků letadlové techniky v rozsahu civilního letectví. Vyšetřované požadavky zahrnují normy týkající se požadavků na letovou způsobilost přes návrh, výrobu a provoz letadlové techniky.
Návrh a realizace řídicího systému vzdušného průzkumného prostředku
Šnajder, Patrik ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámení se s vícerotorovými létajícími prostředy typu multicopter, dále návrh a praktická realizace řídicího systému leteckého vícerotorového prostředku za účelem vzdušného průzkumu. Řídicí systém by měl v prostoru zjistit náklon a natočení multicoptery a tím zajistit její stabilizaci. Seznámení se s elektronickými komponenty nutnými pro let vícerotorových prostředků. Praktické měření charakteristik akčních členů a pro tento účel vytvořit experimentální přípravek.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Pístové motory letadel
Nepraš, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem pístových motorů letadel. Pozornost je věnována známým, netradičním nebo jinak zajímavým konstrukcím pístových leteckých motorů převážně z období druhé světové války. Před samotným popisem konkrétních pístových motorů je zařazena část, která pojednává o historickém vývoji a část o vrtulích. V další části je uvedeno rozdělení a hlavní požadavky na pístové motory letadel. Hlavní část práce tvoří vybrané pístové motory, jejich popis a technická data.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Konstrukce modelářského elektromotoru
TOMÁŠEK, Zdeněk
Cílem této práce je konstrukce malého elektronicky komutovaného motoru z běžně dostupných komponent, který by byl použitelný v modelech letadel do hmotnosti 350g. Součástí práce je teorie fyzikální podstaty točivého stroje, popis druhů stejnosměrných motorů a způsobu řízení otáček. Na závěr je uveden výsledek provedeného měření statického tahu sestrojeného motoru s různými rotory a vrtulemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.