Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy.
Aplikace procházení rozsáhlou 3D krajinou
Panáček, Petr ; Mikolov, Tomáš (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
V oblasti počítačové grafiky se často setkáváme s vykreslováním velmi rozsáhlé krajiny. I přes výkony dnešních počítačů se jedná o velmi náročné výpočty. Jsou proto vyvíjeny algoritmy, které snižují úroveň detailu a vykreslují jen tu část krajiny, jenž je pro pozorovatele viditelná. Tato práce se zabývá popisem jednoho z těchto algoritmů a jeho různými modifikacemi. Součástí problému je také samotné vytváření hierarchie dlaždic krajiny, se kterou by mohl daný algoritmus pracovat. Výsledkem práce je potom implementace daného problému v knihovně OpenSceneGraph.
Implementace Ford-Fulkersonova algoritmu
Makovský, Benjamin ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje a řeší grafickou implementaci Ford-Fulkersonova algoritmu pro hledání maximálního toku a minimálního řezu v síti. Obsahuje stručné seznámení s teorií grafů a toků v sítích, popisuje princip Ford-Fulkersonova algoritmu. V práci je uveden objektový návrh reprezentující graf v programu, je popsáno řešení vykreslování grafu programem a vytvoření grafického uživatelského rozhraní aplikace. Výsledný program je zpracován jako Java applet, který je umístěn na veřejných internetových stránkách www.ffaplikace.php5.cz.
Grafická reprezentace grafů
Matula, Radek ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazovacími algoritmy grafů známých z matematické teorie. Tyto algoritmy řeší problematiku vhodného rozmístění uzlů grafu tak, aby byl výsledný graf co nejvíce přehledný a čitelný člověkem. Hlavním cílem práce bylo také implementovat vlastní zobrazovací algoritmus v aplikaci, která by umožňovala graf editovat. Práce se také zabývá problematikou reprezentace grafů v počítačích.
Vrchol a územie
Mlynarčík, Štefan ; Smetana, Matěj (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Predmetom práce je symbolická revízia nadmorských výšok a hraničných bodov tatranských vrcholov. Subtílnym gestom je narušené presné a jednoznačné učebnicové vnímanie výšky vrcholu. Práca prebieha na konkrétnych vrcholoch, na ktorých „nárast“ a „presun“ je použitý výhradne lokálny materiál z bezprostredného okolia. Doba trvania existencie nového vrcholu je vystavená rôznym poveternostným podmienkam, prípadne ľudskému činiteľu, a tak ju môžeme považovať za časovo neurčitú. Výstupom je 5 video dokumentácií akcií na konkrétnych tatranských vrcholoch. Práca týmto nie je vyčerpaná, naopak, predpokladá spontánne pokračovanie v dlhodobom horizonte.
Vrchol a územie
Mlynarčík, Štefan ; Smetana, Matěj (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Predmetom práce je symbolická revízia nadmorských výšok a hraničných bodov tatranských vrcholov. Subtílnym gestom je narušené presné a jednoznačné učebnicové vnímanie výšky vrcholu. Práca prebieha na konkrétnych vrcholoch, na ktorých „nárast“ a „presun“ je použitý výhradne lokálny materiál z bezprostredného okolia. Doba trvania existencie nového vrcholu je vystavená rôznym poveternostným podmienkam, prípadne ľudskému činiteľu, a tak ju môžeme považovať za časovo neurčitú. Výstupom je 5 video dokumentácií akcií na konkrétnych tatranských vrcholoch. Práca týmto nie je vyčerpaná, naopak, predpokladá spontánne pokračovanie v dlhodobom horizonte.
Implementace Ford-Fulkersonova algoritmu
Makovský, Benjamin ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce navrhuje a řeší grafickou implementaci Ford-Fulkersonova algoritmu pro hledání maximálního toku a minimálního řezu v síti. Obsahuje stručné seznámení s teorií grafů a toků v sítích, popisuje princip Ford-Fulkersonova algoritmu. V práci je uveden objektový návrh reprezentující graf v programu, je popsáno řešení vykreslování grafu programem a vytvoření grafického uživatelského rozhraní aplikace. Výsledný program je zpracován jako Java applet, který je umístěn na veřejných internetových stránkách www.ffaplikace.php5.cz.
Aplikace procházení rozsáhlou 3D krajinou
Panáček, Petr ; Mikolov, Tomáš (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
V oblasti počítačové grafiky se často setkáváme s vykreslováním velmi rozsáhlé krajiny. I přes výkony dnešních počítačů se jedná o velmi náročné výpočty. Jsou proto vyvíjeny algoritmy, které snižují úroveň detailu a vykreslují jen tu část krajiny, jenž je pro pozorovatele viditelná. Tato práce se zabývá popisem jednoho z těchto algoritmů a jeho různými modifikacemi. Součástí problému je také samotné vytváření hierarchie dlaždic krajiny, se kterou by mohl daný algoritmus pracovat. Výsledkem práce je potom implementace daného problému v knihovně OpenSceneGraph.
Grafická reprezentace grafů
Matula, Radek ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazovacími algoritmy grafů známých z matematické teorie. Tyto algoritmy řeší problematiku vhodného rozmístění uzlů grafu tak, aby byl výsledný graf co nejvíce přehledný a čitelný člověkem. Hlavním cílem práce bylo také implementovat vlastní zobrazovací algoritmus v aplikaci, která by umožňovala graf editovat. Práce se také zabývá problematikou reprezentace grafů v počítačích.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.