Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Stereo rekonstrukce příčného profilu vozidla
Boch, Jan ; Richter, Miloslav (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stereo systému zpracování snímků vozidel a následné rekonstrukci jejich 3D modelu. Cílem práce je rekonstruovat model vozidla pro kontrolu jeho rozměrů a nákladu na které jsou kladeny restrikce v případě využití kritické dopravní infrastruktury (tunely, mosty). Práce začíná matematickým popisem snímání scény a pokračuje rešerší teoretických možností konfigurace systému. Jako nejvhodnější konfigurace byla zvolena jedna 3D kamera od společnosti Intel RealSense a jedna RGB kamera. Softwarové řešení pracuje s návrhem několika různých algoritmů z nichž stojí za zmínku rekonstrukce pomocí hloubkových map nebo například triangulace. Výsledné modely v poslední kapitole obsahují data pouze z výše zmíněné 3D kamery. Ze snímků získaných RGB kamerou se model z 3D kamery nepodařilo nijak vylepšit a proto ji lze prohlásit za redundantní. Výsledný 3D model je i tak dostačující pro účely kontroly vozidla a v případě pokračující práce je třeba navrhnout jinou, optimálnější konfiguraci.
Analýza rozpoznání chodce řidičem vozidla
Šlapal, David ; Kropáč, František (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozpoznáním chodce řidičem vozidla za různých jízdních a světelných podmínek. Úvodní část se zabývá základními teoretickými poznatky bezpečnosti a opatřeními proti vzniku dopravní nehody mezi chodcem a vozidlem. Stěžejní část bude zaměřena na viditelnost chodců z pohledu řidiče na pozemních komunikacích při snížené viditelnosti, tedy ve tmě. V praktické části budou shrnuty výsledky experimentu za použití zvoleného vozidla a účasti vybraných osob (figurantů). Při realizaci tohoto experimentu bude měřena vzdálenost, na kterou bude schopen řidič detekovat, rozpoznat a identifikovat chodce na zvoleném úseku komunikace tak, aby byl řidič schopen včas a bezpečně zastavit vozidlo, nebo vyhnout se překážce.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci prvků aktivní bezpeč. vozidel.
Havel, Jan ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci je provedena rozsáhlá rešerše prvků aktivní bezpečnosti v současných vozidlech z oblasti kondiční, ovládací a pozorovací bezpečnosti. U vybraných prvků jsou detailně popsány požadavky na ně kladené a moderní konstrukční řešení. Dále je zpracován přehled vybraných prvků podle zvolených výrobců a zhodnoceny předpokládané trendy vývoje v budoucnosti.
Detekce pohybujících se objektů ve videu s využitím neuronových sítí pomocí Android aplikace
Mikulec, Vojtěch ; Kiac, Martin (oponent) ; Myška, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zrealizováním funkčního řešení problematiky klasifikace účastníků dopravního provozu pomocí mobilních zařízení s operačním systémem Android. Cílem je vytvořit Android aplikaci, která klasifikuje vozidla v reálném čase za použití zadní kamery a ukládá časové značky klasifikace. Testování probíhá převážně na vlastní, různě modifikované datové množině. Je natrénováno celkem pět modelů a změřeno zatížení hardwaru při použití každého z nich. Nejlepší přesnosti klasifikace dosahuje předtrénovaný model sítě MobileNet, který je dotrénován o 6 tříd – 62,33 %. Výsledky jsou shrnuty a v závěru je formulováno, jakým způsobem je možné rychleji a přesněji analyzovat dopravní data.
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
Výpočetní model a analýza jízdní dynamiky vozidla
Mrázek, František ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření výpočetního modelu a analýze jízdní dynamiky vozidla v souvislosti s principy a zákony, které úzce souvisí s jízdní dynamikou vozidla. Do modelu použijeme klíčové fyzikální jevy související s jízdní dynamikou vozidla, vhodné pro jejich modelování a analýzu. Model bude demonstrovat v několika vhodně zvolených situacích jízdní dynamiku vozidel a tím vytvoří možnost porovnat výsledky s daty získanými z volně dostupných publikací a testů.
Re-identifikace automobilů pomocí registrační značky
Hažmuka, Tomáš ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a tvorbou aplikace pro reidentifikaci vozidel ve dvou videích. Práce popisuje metody zpracování obrazu a detekci objektů v něm a identifikaci symbolů. Vytvořená aplikace používá knihovnu OpenCV k velkému množství úkonů. Aplikace je napsaná v jazyce C++, standart C++11. Tato práce se dále popisuje otestování aplikace na vstupních datech včetně natrénování referenčních dat.
Ekonomické aspekty dopravní situace a chování řidičů
VLACHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá pravidly kruhového objezdu a vypočítává náklady na čekání při vjíždění na kruhový objezd. Zaměřuje se také především na osoby vjíždějící a vyjíždějící z kruhového objezdu. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se dopravy, chování řidičů a kruhových objezdů. Samotná praktická část se skládá z představení města Tábora a tří kruhových křižovatek, které se v něm nacházejí, což je jedna z nejdůležitějších částí této bakalářské práce. Pro potřeby vyhodnocení práce bylo potřeba získat záznamy kruhových objezdů. Jako další krok je vyhodnocení, kde jsou porovnána některá volně dostupná data ze sčítání dopravy z Ředitelství silnic a dálnic z roku 2020 a spolu s údaji z videozáznamů kruhových objezdů jsou pomocí vzorců vypočteny celkové skutečné a společenské náklady. V závěru práce bylo stanoveno možné opatření na zlepšení situace ve formě dopravního značení a následně bylo společně se společenskými náklady posouzeno, zda se pořízení dopravního značení vyplatí.
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
Automobily jako zdroje znečišťujících látek a skleníkových plynů ve světle právní úpravy
Vodička, Jiří ; Fiala, Zdeněk (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou, kterou nelze v České republice označit za klasickou, ale v době klimatických změn a nutnosti přechodu k bezemisní dopravě a udržitelnému vývoji společnosti, za zcela stěžejní. Práce rámcově představuje unijní (a související národní) právní úpravu typového schvalování nových vozidel se zaměřením na zkušební cykly WLTP a RDE. Disertace analyzuje emisní normy Euro, které definují mezní limity pro znečišťující látky emitované vozidly a zároveň analyzuje unijní právní úpravu emisí CO2 z nových vozidel. Pro rozvoj bezemisní dopravy je zásadní dostatečná infrastruktura (př. dobíjecí stanice) a z tohoto důvodu je rozebírána předmětná právní úprava týkající se infrastruktury pro alternativní paliva, ale i vybraných alternativních paliv. Práce se taktéž zabývá konkrétními nástroji právní regulace (přímými i nepřímými), jejichž využití by mohlo dopomoci k rozvoji bezemisní dopravy a zároveň zlepšení kvality vnějšího ovzduší, a to zejména ve městech. V rámci nepřímých nástrojů je analyzována státní podpora a další finanční pobídky, jejichž cílem je podpořit rozvoj bezemisní dopravy. Analyzované přímé nástroje právní regulace zahrnují programy zlepšování kvality ovzduší, akční plány a nízkoemisní zóny, které jsou komparovány s německou právní úpravou. Tyto nástroje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.