Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití potenciálu dobrovolníků v muzeích a galeriích v České republice
Škofová, Tereza ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Diplomová práce zkoumá, jak čtyři největší české sbírkotvorné instituce (Národní muzeum, Národní galerie, Moravské zemské muzeum a Moravská galerie) zvládají využívat potenciál dobrovolníků v existujících dobrovolnických programech. Pro inspiraci a porovnání je v práci také zkoumána situace dobrovolníků v The British Museum v Londýně. Hlavní hypotézou práce je následující tvrzení: Dobrovolnictví není v oblasti muzeí a galerií v České republice i přes svůj obrovský potenciál patřičně rozvinuto proto, že tyto instituce odmítají dobrovolníky zapojit do smysluplné a dostatečně atraktivní práce, a to především z důvodu nepochopení samotné podstaty dobrovolnictví. Cílem práce je identifikovat hlavní problémy, které brání v efektivní spolupráci dobrovolníků a zkoumaných institucí. Výstupem práce jsou pak doporučení, která mohou přispět k odbourání těchto bariér.
SPOKOJENOST NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ V ČR S VYUŽITÍM FIREMNÍHO DOBROVOLNICTVÍ
KAŇOKOVÁ, Simona
Práce se zabývá spokojeností neziskových organizací v České republice s firemními dobrovolníky. Teoretická část se zaměřuje na objasnění specifik firemního dobrovolnictví v kontextu typů a možností dobrovolnictví v ČR. Zabývá se také veřejně prospěšnými neziskovými organizacemi, které práci firemních dobrovolníků mohou využívat, a odbornými neziskovými organizacemi, které jsou zprostředkovateli pomoci firemních dobrovolníků. Praktická část zjišťuje spokojenost prostřednictvím empirického výzkumu. Data jsou získána metodou online dotazníku a analyzována filtrací a porovnáváním rozložení odpovědí. Zjištění poukázala na skutečnosti, že výši různě specifikované spokojenosti s využívanou pomocí firemních dobrovolníků zprostředkující organizace neovlivňují. Výzkum kromě spokojenosti prokázal vývoj vztahů a pokračování spolupráce firemních dobrovolníků i v dobrovolné osobní pravidelné pomoci neziskové organizaci.
Odborná příprava pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase
KOVAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času dětí, mládeže a specifické skupiny, kterou jsou například děti a mládež s postižením. Okrajově se zmiňuje o pedagogice volného času. Dalším tématem jsou Volnočasová zařízení pro děti a mládež, které se dají rozdělit do tří skupin. První skupinou jsou školská zařízení pro zájmové vzdělávání, kam můžeme zařadit školní družiny, školní kluby, školní kroužky, základní umělecké školy, Domy dětí a mládeže a v neposlední řadě také Střediska volného času. Do druhé skupiny patří neziskové organizace. Do třetí skupiny, můžeme zařadit hřiště, knihovny, muzea a nízkoprahová centra. V další části bakalářské práce je věnována pozornost tomu, kdo všechno může pracovat s dětmi a mládeží ve volném čase. V první řadě se jedná o kvalifikované pedagogické pracovníky, další jsou dobrovolníci a třetí skupinu tvoří externí pracovníci - lektoři. Nejrozsáhlejší část bakalářské práce je věnována odborné přípravě pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase. Zde je zdůrazněna potřeba celoživotního vzdělání pracovníků, neboť oblast volného času je oblastí, která se neustále mění a vyvíjí a je tedy nutná zvýšená schopnost jedince pružně reagovat na měnící se podmínky. Existuje několik způsobů, jak potřebnou kvalifikaci pro výkon činnosti získat. Tyto způsoby na sebe navazují a prolínají se. Odbornou kvalifikaci lze získat úspěšným absolvováním formálního vzdělání (sekundární, terciární). Další cestou, jak získat požadovanou kvalifikaci je absolvování neformálního vzdělávání, které se řídí Koncepcí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z roku 2002, vytvořenou MŠMT. Ta zavádí systém do primárního i sekundárního vzdělávání pracovníků s dětmi a mládeží ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání a pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v oblasti volného času (většinou pracovníci v NNO). V rámci neformálního vzdělávání si každá organizace vytvořila vlastní strukturu vzdělávání, která odpovídá jejich vnitřním potřebám. Jejich kurzy proto probíhají ve dvou vzájemně sepjatých proudech, neboť podle Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zde nutnost mít v rámci organizace některé kurzy pro vedoucí pracovníky akreditované. V teoretické části je také zmínka o rozsáhlém projektu Klíče pro život. V praktické části této práce jsem se zaměřila na výzkum ohledně toho, jakým způsobem probíhá vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a jaké možnosti vzdělávání vlastně existují. Zvolila jsem formu kvalitativního výzkumu, konkrétně strukturované rozhovory, které jsem vedla s pracovníky z různých zařízení, která se věnují volnému času dětí a mládeže. Z výzkumu vyplynulo, že existuje mnoho možností, jak získat potřebnou kvalifikaci pro práci s dětmi a mládeží ve volném čase. První možností, jak ji získat je formální vzdělání, a to konkrétně absolvováním SŠ, VOŠ nebo VŠ s pedagogickým zaměřením. Toto je obecně platné ve všech zařízeních, která se věnují práci s dětmi a mládeží ve volném čase. Druhou možností je tzv. neformální vzdělávání, které je v tomto případě zastoupeno celou řadou kurzů, přednášek a školení. Některé tyto kurzy jsou akreditovány MŠMT, což jim, podobně jako v případě absolvování formálního vzdělání, zajišťuje platnost skrze všechna zařízení. Náplň, cíle a osnovy těchto kurzů vychází z Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum dále potvrdil, že každá organizace si vytvořila systém vlastního vzdělávání, mimo kurzů akreditovaných MŠMT, které odpovídají vnitřním potřebám a filozofii jednotlivých organizací. Významným faktem je však to, že zde chybí kurzy, které by se zaměřily na odbornou přípravu pro práci s dětmi a mládeží s postižením. Tato bakalářská práce tak může sloužit jako praktický návod pro ty, kteří uvažují o práci s dětmi a mládeží ve volném čase nebo se chtějí v této oblasti dále vzdělávat. Dále může tato práce sloužit ke studijním účelům.
Systém odměňování ve sféře volného času
KRÁČMAROVÁ, Martina
Práce se zabývá systémem odměňování ve sféře volného času. Teoretická část se věnuje motivaci pracovníků, popisem jednotlivých motivačních teorií a jejich představitelů. Dále popisuje systém odměňování a to jak peněžní tak nepeněžní formu. Významná část je věnována zaměstnaneckým benefitům a různým členěním, uplatňováním a realizací. Následně jsou naznačeny možnosti hodnocení pracovníků a vykonané práce. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována stěžejní otázce práce, tj. systém odměňování uplatňovaný ve volnočasových organizacích, kam patří i odměňování dobrovolníků. Praktická část obsahuje charakteristiku a srovnání dvou zvolených organizací a to občanského sdružení M-tes a Salesiánského střediska mládeže ? dům dětí a mládeže České Budějovice. Empirické zkoumání je zaměřeno na motivační strategie, systém odměňování, hodnocení a uplatňování zaměstnaneckých výhod, které dané organizace využívají a následně jsou navrhnuty změny a doporučení.
Motivace dobrovolníků v organizaci Greenpeace
Bromová, Jitka ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce je Motivace dobrovolníků v organizaci Greenpeace. Teoretická část práce přináší ucelený přehled teoretických východisek k danému tématu. V rámci praktické části byl proveden empirický výzkum zaměřený na dvě cílové skupiny. První cílovou skupinou byli dobrovolníci české pobočky mezinárodní organizace Greenpeace a druhou cílovou skupinou byla česká veřejnost. Cílem výzkumu bylo zjistit motivy, očekávání a spokojenost dobrovolníků Greenpeace a dobrovolníků působících v jiných organizacích. Na základě získaných informací byly hledány podobnosti a rozdíly mezi oběma cílovými skupinami a byla zformulována doporučení pracovníkům české pobočky organizace Greenpeace ohledně jejich další spolupráce s dobrovolníky.
Empatie u dobrovolníků a pracovníků hospiců
VÁCHOVÁ, Lucie
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá problematikou smrti z hlediska lidské osobnosti a nezištné pomoci dobrovolníků a pracovníků hospiců. Výzkum hodnotí osobnostní charakteristiku lidí s dobrovolnou zkušeností s umírajícími. Dotazník zkoumá kvalitu jejich interpersonální orientace, organizační schopnost při práci, vytrvalost a motivaci, dále strukturu altruismu, empatii a ochotu pomáhat. Byli osloveni dobrovolníci z občanského sdružení Sdílení, občanského sdružení Cesty domů, Hospice sv. Alžběty v Brně a dobrovolníci, kteří mají zkušenost s péčí o umírající, či nevyléčitelně nemocné. Výsledky mého výzkumu u 15 dobrovolníků byly porovnány s výsledky výzkumu u 828 studentů pomáhajících profesí, provedeného doc. Helenou Záškodnou v letech 2006-2008. Předpokládaná vyšší míra empatie, exocentrického altruismu, svědomitosti a přívětivosti u dobrovolníků, se potvrdila. Práce byla psána tak, aby byla srozumitelná pro všechny. Druhořadým cílem bylo dát dohromady dostatek podnětů k zamyšlení nad tím, jak se chováme, a jak bychom se chovat mohli. Sami si utváříme svůj život, nechť soucit plodí soucit.
Marketing neziskové organizace, divadlo Ponec
Heinlová, Tereza ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem v oblasti neziskového sektoru, a to především oblasti kulturní, se zaměřením na divadlo Ponec. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První část definuje neziskové organizace, uvádí právní formy, kterých nabývají a jejich cíle. Druhá část je zaměřena na marketing a později specifikuje konkrétní rysy marketingu v neziskovém sektoru. Praktická část aplikuje údaje z teoretické části na konkrétní příklad divadla Ponec, včetně analýzy jeho marketingového mixu. Následuje dotazníkové šetření s cílem získat informace o povědomí veřejnosti o neziskových organizacích a později konkrétně o povědomí veřejnosti o divadle Ponec. Na základě údajů získaných z analýzy marketingového mixu a dotazníkového šetření jsou v závěru návrhy na zlepšení.
Limity rozvoje studentské organizace Erasmus Student Network
Chládová, Martina ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bort, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá analýzou limit rozvoje studentské organizace Erasmus Student Network (ESN) na národní úrovni České republiky. V teoretické části práce je rozebrána problematika neziskových organizací a specifik souvisejících zejména s dobrovolnictvím, motivací a stimulací členů studentských a mládežnických organizací. Empirická část je poté zaměřena na fungování ESN a analýzu limit spojených především s motivací, spokojeností a vnímáním příslušnosti k mezinárodní síti studentských spolků. V práci je využito nejen studia literárních pramenů, aktuálních internetových zdrojů i interních dokumentů organizace, ale také poznatků získaných během rozhovorů s reprezentanty a vlastní zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.