Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zásady firemního dobrovolnictví v ČR
KAŇOKOVÁ, Simona
Cílem této práce je popsat firemní dobrovolnictví v ČR a následně stanovit strukturovaný soubor etických zásad, kterého by se firmy měly držet, aby se zvýšila etická úroveň realizování firemního dobrovolnictví a jeho pozitivní dopad. Teoretická část představuje občanské a firemní dobrovolnictví, poukazuje na jejich zákonné i obsahové odlišnosti i na prostředí neziskových organizací a ekonomických subjektů tj. firem. Firemní dobrovolnictví (FD) je definováno jako součást dárcovství, které je sociální složkou firemní společenské odpovědnosti (CSR). Práce popisuje CSR jako nástroj etiky podnikání a hodnotí jeho vliv na firemní kulturu a pracovní sociální prostředí, ve prospěch solidárních projektů typu FD. Praktická část navazuje na základě zkušeností a studia odborných textů definováním čtyř modelů odrážejících fáze firemní etické zralosti. Jejich názvy jsou odvozeny ze souvislostí a příčin zahájení FD - modely přirozeně morální, propagační, personalistický a zaměstnanecký. Rozbor modelů směroval k naplnění cíle práce, sestavení sedmi etických zásad pro FD - principy reálného potenciálu, plánu a dopadu, cílové kvantity a kvality, přínosu pozice koordinátora, rovnocenného přístupu, svobody k rozhodování a princip pravdivé komunikace. Zásady nejsou postupem, ale kladou návodné a podpůrné otázky a koncentrují základ pro etický projekt FD. Text doprovází hodnotící komentář (z institucionálního, sociálního nebo individuálního etického hlediska) pomocí praktických příkladů.
SPOKOJENOST NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ V ČR S VYUŽITÍM FIREMNÍHO DOBROVOLNICTVÍ
KAŇOKOVÁ, Simona
Práce se zabývá spokojeností neziskových organizací v České republice s firemními dobrovolníky. Teoretická část se zaměřuje na objasnění specifik firemního dobrovolnictví v kontextu typů a možností dobrovolnictví v ČR. Zabývá se také veřejně prospěšnými neziskovými organizacemi, které práci firemních dobrovolníků mohou využívat, a odbornými neziskovými organizacemi, které jsou zprostředkovateli pomoci firemních dobrovolníků. Praktická část zjišťuje spokojenost prostřednictvím empirického výzkumu. Data jsou získána metodou online dotazníku a analyzována filtrací a porovnáváním rozložení odpovědí. Zjištění poukázala na skutečnosti, že výši různě specifikované spokojenosti s využívanou pomocí firemních dobrovolníků zprostředkující organizace neovlivňují. Výzkum kromě spokojenosti prokázal vývoj vztahů a pokračování spolupráce firemních dobrovolníků i v dobrovolné osobní pravidelné pomoci neziskové organizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.