Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodovědné vzdělávání na středních odborných školách - kurikulum chemického vzdělávání
Henková Mauleová, Lucie ; Janoušková, Svatava (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
HENKOVÁ MAULEOVÁ, Lucie. Přírodovědné vzdělávání na středních odborných školách - kurikulum chemického vzdělávání. Praha, 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie. vedoucí práce: Doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. Abstrakt Práce se zaměřuje na analýzu současného nastavení kurikula chemického vzdělávání na vybraných oborech/oboru středních škol. Kurikulum bylo porovnáno z hlediska vzdělávacího obsahu a dalších parametrů s vybranými analogickými kurikuly jiných zemí, dále bylo provedeno šetření formou ohniskové skupiny zaměřené na kýžené cíle, obsah a formu přírodovědného vzdělávání na SOŠ. Na za základě této analýzy byl jako výstup práce vytvořen návrh kurikula chemického vzdělávání pro daný obor. Klíčová slova střední odborné školy, kurikulum, chemické vzdělávání
Mediální výchovou na středních odborných školách a učilištích k občanské participaci znevýhodněné mládeže
Römer, Lucie ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Vrabec, Norbert (oponent)
Media literacy has increasingly been becoming a prerequisite of full citizen participation. The latter has been shifting, especially among the youth, from the traditional forms towards the non-conventional ones, see for example FridaysForFuture. The possiblities and abilities to get involved in public debate are, however, not distributed equally. According to numerous studies, one of the tools to narrow the 'participation gap' may be media literacy education (MLE). This thesis presents a participatory action research exploring the possibilities of the MLE for the development of the citizen participation of disadvantaged youth. It draws especially on a three-month intervention at the vocational school in Louny. 17 students aged 17-19 participated in the study in 2019. The volume of both empirical and theoretical research in this field has been growing. However, in the context of central Europe, it is a relatively under- researched area and studies of Czech vocational schools are very scarce. The thesis is also unique in its combination of on-line and off-line activities with public citizen action of the students, and in stressing the blending of in-school and outside-school life. Among others, the research empirically tested a set of characteristics of teaching methods and concluded with a...
Po stopách Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Písku
TITLOVÁ, Lenka
Tématem této bakalářské práce je zmapování historie učňovského školství v Písku a jeho další vývoj až po současnost. Zjistit jakým způsobem bylo učňovské školství realizováno, jaké byly preferovány obory na začátku a jaké se udržely během 20. století až do současnosti. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj učňovského školství v Čechách od druhé poloviny 18. století až po současnost. Práce pojednává v několika kapitolách, jakým způsobem bylo učňovské školství poznamenáno dvěma světovými válkami, jak přežilo dobu normalizace a jakými změnami prošlo po roce 1989. Praktická část je zaměřena na vznik živnostenské školy v Písku, její historický vývoj od založení po současnost. Práce bude vycházet z prvozdrojů, kronik a archivních dokumentů školy. Pro účely práce byla provedena obsahová analýza archivních dokumentů a dalších prvozdrojů. Stejně tak jako kvalitativní výzkum sestávající z osobních moderovaných rozhovorů s pamětníky školy i stávajícími studenty.
Český secesní šperk
Dušková, Marie ; Mergl, Jan (vedoucí práce) ; Matějovičová, Petra (oponent)
Cílem této práce je zabývat se významnými osobnostmi českého secesního šperku a ohodnotit jejich tvorbu. Jedná se o tyto umělce: Emanuel Novák, František Anýž, Václav Němec, Josef Ladislav Němec, Marie Křivánková a Emanuel Karč. U těchto umělců jsem nastínila jejich život a pokusila se po umělecké stánce zhodnotit jejich práci v oblasti šperku. Ve své práci jsem nejprve nastínila dění a osobnosti v tomto oboru v Evropě, Anglii a Americe. Zmínila jsem se také o nových materiálech, technikách a motivech v období secese. V další části své práce jsem se zabývala českým prostředím a školstvím, se kterým jsou tyto osobnosti převážně úzce spjaty. V poslední části jsem se zabývala samotnými osobnostmi a jejich tvorbou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření
Rusek, Martin ; Pumpr, Václav (vedoucí práce) ; Dušek, Bohuslav (oponent)
NÁZEV: Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření SOUHRN: V současné době dochází v České republice k reformám v oblasti vzdělávání. Mimo jiné jsou nahrazovány dříve platné standardy vzdělávání novými - rámcovými vzdělávacími programy. Ty začaly od 1. září 2009 platit i pro střední školy. Jednou ze změn je také zařazení vzdělávací oblasti přírodovědného vzdělávání (tedy i chemie) do všech rámcových vzdělávacích programů oborů vzdělání středního odborného vzdělávání. V prvních ročnících středních odborných škol tak došlo oproti předchozím letům k nárůstu počtu žáků, kteří budou vyučováni předmětům z oblasti přírodovědného vzdělávání. Jak bylo potvrzeno sondou provedenou pro účely této práce, výše zmiňovaná skupina tvoří mezi žáky středních škol většinu. Aby bylo možno na středních odborných školách nechemického zaměření podpořit co nejefektivnější využití vyučovacích hodin věnovaných učivu chemické povahy, bylo nejprve zapotřebí zanalyzovat podmínky výuky na těchto školách. K tomu bylo využito několik průzkumů Jasně z nich vyplývá, že podmínky výuky na středních odborných školách a na gymnáziích se dosti odlišují. Výuku učiva chemické povahy na středních odborných školách nechemického zaměření je tedy zapotřebí realizovat odlišným způsobem. Příspěvkem k tomu může být i využívání...
Současný krizový management středních odborných škol - vliv poklesu stavu žáků na středních odborných školách a odborných učilištích v Praze
Tuška, Pavel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Současný krizový management středních odborných škol - vliv poklesu stavu žáků na středních odborných školách a odborných učilištích v Praze AUTOR: Bc. Pavel Tuška KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Úspěšnost každé střední odborné školy i odborného učiliště je postavena především na poptávce po jejich službách, která je též závislá na způsobu chování školy v krizové době. Prudký demografický pokles žáků vstupujících do středního vzdělávání v současné době výrazně ovlivňuje činnost všech středních škol v České republice. Pražské střední odborné školy a střední odborná učiliště se musí vyrovnávat s masivním úbytkem zájmu o studium na těchto odborných školách. Cílem této magisterské práce je proto snaha popsat možné dopady krize na tato vzdělávací zařízení. Zároveň se pokusit o nastínění možných aktivit vedoucích ke snížení podnikatelského rizika neúspěchu těchto pražských odborných škol. Každá pražská střední odborná škola nebo střední odborné učiliště je nicméně organizace naprosto unikátní, a proto se vždy musí vycházet i ze specifických podmínek platných pro danou školu. KLÍČOVÁ SLOVA: Střední odborné školy, odborná učiliště, snižování počtu žáků, krize, rizika.
Česká podpora přímého investování v oblasti zpracovatelského průmyslu
Kopecký, Jan ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Petříček, Václav (oponent)
Práce analyzuje úlohu průmyslu v moderních vyspělých ekonomikách a celkový přístup České republiky k tomuto aspektu. První kapitola se zabývá obecnými podmínkami českého sociálního a ekonomického prostředí zahrnující relaci mezi náklady na pracovní sílu a produktivitou práce, pružnost pracovního trhu, ekonomické aspekty jazyka a geografických podmínek, institucionální aspekty. Druhá kapitola se zabývá významem průmyslového sektoru v rozvinutých státech na podkladě diskuze o interpretaci statistických dat, růstu produktivity a toků přímých zahraničních investic. Je zde zároveň diskutován problém definice high-tech, medium-tech a low-tech odvětví. Třetí kapitola se věnuje příčinám vzniku fenoménu duality hospodářství. Tyto příčiny jsou použity jako zdůvodnění nutnosti spojení výrobního procesu s kvalifikovaným manuálním pracovníkem. Ve čtvrté kapitole jsou analyzovány kvalitativní aspekty kvalifikovaného manuálního pracovníka v podmínkách kapitálově náročných procesů, tj. seřizovač/údržbář a programovatelná automatizace. Pátá kapitola vysvětluje můj metodologický pohled, nezbytnost technických znalostí v rámci ekonomické analýzy. Šestá kapitola obsahuje analýzu českého středního školství, je zde akcentováno učňovské školství. Sedmá kapitola analyzuje některé aspekty systému podpory přílivu přímých investic do České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.