Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křižovatka Hrotovická x Kosmákova v Třebíči
Štadáni, Pavel ; Chaker, Manar (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem práce je projektová dokumentace rekonstrukce stávající nevhodné dvojice blízkých křižovatek na silnici II/351 v Třebíči. Jako podklad návrhu byl proveden směrový dopravní průzkum, na jehož základě byly porovnány varianty a zvolena k vypracování (spirálová) turbo okružní křižovatka. Projekt řeší silniční dopravu včetně linkové autobusové dopravy, komunikace pro pěší a úpravy na přilehlých místních komunikací.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Traffic situation in region Žilina
Papík, Roman ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Majerčák, Jozef (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení dopravní situace v Žilinském kraji na Slovensku, která odhaluje její slabé stránky. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části je vysvětlena teorie potřebná pro správné pochopení daných termínů v návazné praktické části. V praktické části je představen Žilinský kraj spolu s městem Žilina, jejich historie, kultura a turismus. Uvedena je aktuální situace v oblasti dopravy, ze které je pak vyvozeno zkoumání případných nedostatků. V závěru jsou obsaženy zjištěné nedostatky, na základě kterých jsou odvozeny návrhy na zlepšení této situace.
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech
Budinský, Vojtěch ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech Tato diplomová práce se zabývá veřejnou hromadnou dopravou, veřejnou službou poskytovanou v integrovaných dopravních systémech. Práce je členěna na úvod a osm kapitol. V úvodu seznamuje práce se základními termíny. První kapitola se nezabývá veřejnou dopravou, ale obecně veřejnou službou. Zmiňuje důležité druhy veřejné služby v západní kultuře a uvádí některé příklady z České republiky. Druhá kapitola přináší základní termíny práce. První podkapitola je o veřejné dopravě, od prvopočátků až po současnost. Druhá podkapitola se zaměřuje na integrované dopravní systémy (IDS) ve světě a v české republice. Poslední podkapitola se zabývá Prahou. Pražský integrovaný dopravní systém se jmenuje Pražská integrovaná doprava (PID.) V této kapitole je také historický vývoj dopravy v Praze. Kapitola třetí se zabývá zákonem č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Tento zákon byl připravován společně s přípravou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici. V kapitole čtvrté je vysvětleno financování prokazatelné ztráty a v následující je rozebráno postavení stran v rámci IDS. V případové studii, která tvoří šestou kapitolu se zaměřuji na město Roztoky. Studie...
Konkurenceschopnost veřejné hromadné dopravy na příkladu Pardubického kraje
Hrbek, Martin ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Konkurenceschopnost veřejné hromadné dopravy na příkladu Pardubického kraje Abstrakt Tato diplomová práce je věnována konkurenceschopnosti veřejné hromadné dopravy v obcích Pardubického kraje. Konkurenceschopnost je chápána zejména ve smyslu rozdílu ceny a času jízdy mezi prostředky veřejné a individuální dopravy a také z hlediska skutečné poptávky v obcích, tedy podílu vyjíždějících veřejnou dopravou. Dalšími parametry volby dopravního prostředku, která je v této práci brána jako hlavní indikátor konkurenceschopnosti, je počet spojů veřejné dopravy a stupeň automobilizace. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak závisí vyjížďka veřejnou dopravou na ostatních dopravních charakteristikách obcí. Pro výběr signifikantních proměnných byla využita analýza vícenásobné lineární regrese, pro vysvětlení podílu vyjíždějících z obcí metoda geograficky vážené regrese. Většina datových podkladů je z veřejných databází (Katastr vozidel Ministerstva dopravy, Sčítání lidu, domů a bytů, digitální geografické databáze ArcČR a CEDA) a webových portálů (OREDO, IDOS), část byla získána distančním dotazníkovým šetřením ve vybraných obcích. Byl potvrzen očekávaný negativní vztah mezi stupněm automobilizace a počtem spojů veřejné dopravy. Signifikantními proměnnými vysvětlujícími podíl vyjíždějících veřejnou dopravou jsou...
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech
Budinský, Vojtěch ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Poskytování veřejných služeb v integrovaných dopravních systémech Tato diplomová práce se zabývá veřejnou hromadnou dopravou, veřejnou službou poskytovanou v integrovaných dopravních systémech. Práce je členěna na úvod a osm kapitol. V úvodu seznamuje práce se základními termíny. První kapitola se nezabývá veřejnou dopravou, ale obecně veřejnou službou. Zmiňuje důležité druhy veřejné služby v západní kultuře a uvádí některé příklady z České republiky. Druhá kapitola přináší základní termíny práce. První podkapitola je o veřejné dopravě, od prvopočátků až po současnost. Druhá podkapitola se zaměřuje na integrované dopravní systémy (IDS) ve světě a v české republice. Poslední podkapitola se zabývá Prahou. Pražský integrovaný dopravní systém se jmenuje Pražská integrovaná doprava (PID.) V této kapitole je také historický vývoj dopravy v Praze. Kapitola třetí se zabývá zákonem č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Tento zákon byl připravován společně s přípravou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici. V kapitole čtvrté je vysvětleno financování prokazatelné ztráty a v následující je rozebráno postavení stran v rámci IDS. V případové studii, která tvoří šestou kapitolu se zaměřuji na město Roztoky. Studie...
Možnosti realizace systému veřejných kol v Brně
Hruška, Miroslav
Tato práce se zabývá systémy veřejných kol a možnostmi realizace takového systému v Brně. Pro návrh systému veřejných kol pro město Brno jsou využity informace z teoretické a praktické části práce. V teoretické části práce jsou popsány základní principy systémů veřejných kol, jejich historie, fungování ve vybraných zahraničních městech a aktuální situace v České republice. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkového šetření s cílem zjistit aktuální postoje obyvatel města Brna k projektu systému veřejných kol. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že 53 % respondentů má zájem využívat systém veřejných kol. Na základě výsledků dotazníkového šetření, rozboru zahraničních systémů a údajů od společnosti Homeport, s.r.o., je navržen pro město Brno tarif a umístění stanic kol a sestavena finanční a ekonomická analýza nákladů a přínosů tohoto systému ve třech variantách financování. Výsledky zjištěné finanční a ekonomickou analýzou nákladů a přínosů prokazují reálnost systému veřejných kol v Brně.
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
Dopravně geografické atributy Jihočeského kraje
WIPPLINGER, Martin
Diplomová práce se zabývá analýzou dopravně geografických atributů Jihočeského kraje. Ve své podstatě zkoumá dvě nejzákladnější charakteristiky vztahu sídelní struktury a dopravy ? dopravně geografickou regionalizaci území a hierarchizaci středisek osídlení. Práce nebere v potaz pouze hledisko veřejné hromadné, ale také individuální automobilové dopravy. Úvodní kapitoly definují cíle práce a rozebírají základní literaturu související s tématem dopravní geografie. Následuje podrobná metodologická část, kde autor popisuje výběr zkoumaných středisek, vymezování dopravních regionů a analýzu hierarchie dopravních nódů. Další kapitoly analyzují samotný stav vybraného území z hlediska všech výše zmíněných dopravně geografických atributů a závěrečné zhodnocení a syntézu sledované problematiky.
Současný systém pražské dopravy a zhodnocení plánů jeho rozvoje
Rybníček, Jakub ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o současném systému pražské dopravy se zaměřením na problematiku veřejné hromadné dopravy a individuální automobilové dopravy. Hlavním cílem této práce je popsat a analyzovat dopravní systém Prahy a definovat jeho klíčové problémy, což by zároveň mělo umožnit nastínit vhodná řešení těchto problémů. Dalším cílem práce je zhodnocení plánů rozvoje systému hromadné dopravy. Teoretická část je zaměřena na silniční dopravu, logistiku v osobní dopravě a cyklistiku ze všeobecného pohledu, zároveň poukazuje na možnosti kombinace těchto forem dopravy. Praktická část je věnována specifikům dopravního systému Prahy a plánům jeho rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.