Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj výtvarného projevu u dětí předškolního věku
LUPINKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá vývojem dětského výtvarného projevu, primárně kresby a malby, u věkové kategorie předškolního věku. Teoretická část práce zahrnuje souvislost volného času a dětského výtvarného projevu. Dále charakterizuje období předškolního věku v kontextu s výtvarným projevem. Rovněž zachycuje znaky dětského výtvarného projevu a jeho vývoj. Praktická část bakalářské práce je tvořena vlastním výtvarným projektem s tématem ,,Putování s Malým princem", který byl realizován v Královské školce v Českých Budějovicích. Projekt prostřednictvím výtvarných činností poukazuje na znaky a odchylky dětského výtvarného projevu ve věkovém rozmezí předškolního věku. Jsou zde použity techniky, na kterých jsou tyto charakteristiky patrny a které jsou dětem blízké. V bakalářské práci je použita literatura z oblasti pedagogiky, psychologie a výtvarné výchovy.
Kresba předškolních dětí očima rodičů
Nováková, Pavlína ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí očima rodičů. Cílem práce je zjistit, zda se rodiče zajímají o kresbu svého dítěte, zda mají doma nějaké pomůcky k výtvarným činnostem, zda věnují dostatečnou pozornost detailům v kresbě dítěte a zda si s dítětem o nakresleném obrázku povídají. V teoretické části jsem se zaměřila na předškolní období, kresbu a její vývojová stádia. Krátce jsem se zmínila o rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, který je závazný pro všechna předškolní zařízení. V praktické části jsem dělala výzkumné šetření formou dotazníku pro rodiče. Výzkum proběhl na dvou mateřských školách, z nichž jedna byla na vesnici a druhá byla ve městě. Klíčová slova: kresba, vývoj výtvarného projevu, předškolní věk, rodiče
Výtvarné činnosti pro dvouleté děti v mateřské škole
Grulichová, Karmen ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte do konce předškolního období. Dále jaké možnosti institucionální péče o děti mladší tří let byly v minulosti a jaké jsou v současné době. Poslední kapitola se věnuje dětskému výtvarnému projevu. Zaměřuje se na vývoj, výtvarné techniky, metody a cíle výtvarných činností. Praktická část obsahuje analýzu série spontánních kreseb dětí mladších tří let. Dále obsahuje dotazníkové šetření týkající se výtvarných činností určené pro učitelky mateřských škol, které mají ve třídě dvouleté děti. Na základě výzkumné sondy a sběru dat z dotazníkového šetření bylo navrhnuto a ověřeno několik výtvarných úloh pro děti tohoto věku. Klíčová slova Předškolní vzdělávání; děti do tří let věku; vývoj výtvarného projevu; výtvarná výchova
Kresba předškolních dětí očima rodičů
Nováková, Pavlína ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí očima rodičů. Cílem práce je zjistit, zda se rodiče zajímají o kresbu svého dítěte, zda mají doma nějaké pomůcky k výtvarným činnostem, zda věnují dostatečnou pozornost detailům v kresbě dítěte a zda si s dítětem o nakresleném obrázku povídají. V teoretické části jsem se zaměřila na předškolní období, kresbu a její vývojová stádia. Krátce jsem se zmínila o rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, který je závazný pro všechna předškolní zařízení. V praktické části jsem dělala výzkumné šetření formou dotazníku pro rodiče. Výzkum proběhl na dvou mateřských školách, z nichž jedna byla na vesnici a druhá byla ve městě. Klíčová slova: kresba, vývoj výtvarného projevu, předškolní věk, rodiče
Vztahová dynamika v rodině s problematikou zrakového handicapu
VERNEROVÁ, Klára
Bakalářská práce "Vztahová dynamika rodiny s problematikou zrakového handicapu" sleduje proces arteterapeutického působení na rodiny, kde se vyskytuje zrakový handicap. Mapuje vývoj výtvarného projevu a vztahové dynamiky celé rodiny. Autorka hledá možnosti zlepšení nebo posunu vztahové dynamiky v rodině pomocí kultivace výtvarného projevu jednotlivých členů rodiny a následně jejich vztahů.
Vývoj kresby domu u dětí na 1. stupni ZŠ
ŠOLTÉSOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj kresby domu u dětí na 1. stupni základní školy. V teoretické části popisuje zákonitosti mladšího školního věku, vývoj výtvarného projevu dětí a propojení arteterapie s kresbou domu. Praktická část obsahuje analýzu kreseb domu u dětí mladšího školního věku, charakterizuje vývoj kresby domu a zabývá se rozdíly v kresbách chlapců a dívek.
Terapeutické aspekty prostorové tvorby u dospívajicích
DIVIŠOVÁ, Olga
Bakalářská práce popisuje terapeutické aspekty prostorové tvorby a jejich přínos v arteterapii. Zaměřuje se na výtvarný projev v období dospívání a jemu předcházejícímu období tzv. výtvarné krize, pro které hledá východisko v uplatnění trojrozměrné tvorby. Tato bakalářská práce je sestavena ze dvou částí, teoretické a praktické. Praktická část obsahuje návrh na vytvoření prostorové techniky s terapeutickým přesahem, pro obohacení stávajících tradičních prostorových technik využívaných v arteterapii. Součástí této části je i praktická realizace navržené techniky, metodika práce a následná analýza vzniklých artefaktů, včetně jejich obrazové prezentace.
Výtvarný projev dětí předškolního věku - kazuistická studie
ŘEHOŘOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, konkrétně posun vývoje ve výtvarném projevu v průběhu jednoho roku. Teoretická část se zabývá předškolním obdobím, dítětem a jeho rozvojem v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného projevu. Praktická část obsahuje kazuistiky pěti dětí, které jsou zaměřeny hlavně na výtvarný projev těchto dětí a jeho rozvoj, doplněné výtvarnými pracemi vybranými z práce tvořené na dané téma a spontánního projevu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.