Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Les. Výtvarný projekt pro ZUŠ.
ŠPINDLEROVÁ, Andrea
Předkládaná teoreticko - projektová diplomová práce je koncipována jako příspěvek k projektové formě výuky na téma Les, který je určen nejenom pro primární sféru základního uměleckého školství. Jednotlivé části zvoleného tematického celku jsou stručně, ale přehledně, rozvíjeny v teoretické části, která nabízí vhled do problematiky zvoleného tématu ze tří hlavních hledisek přírodovědné, didaktické a umělecké. Ty jsou, dle rozsahových možností studie, doplněny dalšími dílčími stanovisky toho, jak lze nahlížet na danou problematiku. V určitých částech diplomové práce nalezneme i ukázky možných přístupů k dílčím částem projektu, kde jsou uplatněny výtvarné činnosti plošné, prostorové i intermediální. Teoretická část je následována konkrétním výtvarným projektem, který tvoří soubor osmi ukázek výtvarných činností a aktivit. Celou práci doplňují obrazové přílohy.
Severská mytologie. Výtvarný projekt pro 2. stupeň ZŠ.\nl(prakticko-teoretická práce)
KAMARÝTOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití severské mytologie na druhém stupni základních škol prostřednictvím projektové výuky. Cílem diplomové práce je prostřednictvím projektové výuky přiblížit žákům šestých ročníků báje, kulturu a historii severských národů. Práce si dále klade za cíl představit pomocí bájí nejznámější fantasy a sci-fi literaturu, jež by mohla u žáků této věkové skupiny probudit zájem o četbu. Teoretická práce je rozdělena na dvě základní části. První část představuje stručnou historii projektové výuky, její zásady, roli učitele a pozici žáka v projektovém vyučování. V druhé části teoretické práce je nastíněna všeobecná problematika mytologických příběhů, jež je orientována na mytologii severskou. Práce dále obsahuje nástin kultury a historie germánských kmenů, ke kterým též neodmyslitelně patří některé z významných hrdinských severských ság a následné propojení s moderní literaturou. Empirická část práce obsahuje navržené výtvarné lekce k projektové výuce, které jsou doplněny o reflexi realizovaných lekcí.
Židle. Projekt pro lekce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. (prakticko-teoretická práce)
HARAZINOVÁ, Sandra
Předkládaná diplomová práce na projektové téma Židle, určené pro lekce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ, je strukturována na dvě navzájem propojené části - teoretickou a praktickou. Část teoretická, zamýšlená jako inspirační zdroj pro aplikaci tématu ve výchovně vzdělávacím procesu na daném stupni ZŠ, se zabývá například charakteristikou sedacího nábytku v kontextu historického vývoje a motivu židle ve výtvarném umění. Praktická část obsahuje stručný nástin projektové výuky, zachycuje přípravné a realizační fáze, dokumentaci a reflexe vlastních výtvarných lekcí spojených s tematickým celkem studie. Diplomová práce je doplněna o reprezentativní fotografickou dokumentaci v přílohách.
"Na podzim vždycky otiskujeme listy" aneb stereotypní úkoly ve Vv
Vokáčová, Miroslava ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt)
Práce s keramickou hlínou a její vzdělávací přínos pro předškolní děti.
ZEMANOVÁ, Dana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku. Práce je pojata jako teoreticko empirická. Cílem práce je určit, jak se v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou rozvíjí tvořivost a fantazie předškolních dětí. Dále si dává za cíl zjistit možnosti využití práce s keramickou hlínou, ověřuje její vzdělávací zisky a přínosy z této výtvarné činnosti u dětí předškolního věku. V teoretické části je probrán současný pohled na tvořivost, vývoj dítěte v souvislosti s tvořivostí, využití Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve výtvarných činnostech a seznámení projektovou výukou a tvorbou projektu. Empirická část si pak dává za cíl prověřit, jak se u dětí předškolního věku rozvíjí tvořivost v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou a jaké má tato činnost další vzdělávací přínosy. Za tímto účelem je vypracován a vyhodnocen výtvarný projekt pro děti předškolního věku. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny rozhovory s respondenty, zapojenými do projektu, které mapují možnosti využití práce s keramickou hlínou.
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
Projektová výuka výtvarné výchovy pro mentálně postižené - téma "Já"
Vrabcová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možnosti projektové metody výuky výtvarné výchovy u osob s mentálním postižením. Teoretická část pojednává o charakteristice mentálně postižených jedinců, jejich výtvarném projevu, speciální výtvarné výchově a artefiletice. Je zde zmíněna i problematika projektové výuky. Praktická část se zabývá samotným projektem, který je částečně zrealizován. Cílem projektu je rozvoj tvořivosti, sebevyjádření a prožitek z výtvarné činnosti. Součástí je i ukázka vzniklých prací se zaznamenanou reflexí. Smyslem projektu nebyl jen vlastní výtvarný projev. Projekt je vedl k sebevyjádření, spolupráci i společné komunikaci. Prostřednictvím kresby mohly vyjádřit své pocity i myšlenky. Dokázaly i nevědomě vyjádřit své cíle a hodnoty. Závěrem bych uvedla, že projektová metoda se dá úspěšně realizovat s mentálně postiženými.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.