Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Architektura a umění
Zhoř, Přemysl ; Skoumal, Jan (oponent) ; Toman, Radek (vedoucí práce)
Cílem závěrečné práce je studie novostavby Městské galerie v Litomyšli. V současnosti Městská galerie sídlí a funguje v poněkud stísněných a nevyhovujících prostorech historického objektu na Smetanově náměstí. Objekt nenabízí dostatečné množství výstavních ploch ani požadované podmínky pro vystavování. Úvodní část práce se věnuje podrobným urbanistickým analýzám centra města Litomyšl, jejichž závěrem bylo vytyčení a vybrání vhodného pozemku pro galerii v historickém jádru města. V hlavní části práce projekt definuje vhodný pozemek v historickém jádru města a přináší návrh na novou Městskou galerii. Projekt kladl důraz na proces práce s vhodným objemem a měřítkem. Navržený koncept vytváří nové, velkorysejší prostory pro vystavování a zázemí pro depozitář.
LABORARTORY BRNO
Tománková, Michaela ; Palacký, Jiří (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Galerie architektury, moderního umění a designu se nachází na brněnské okružní třídě na křížení ulic Milady Horákové a Koliště. Stavba je typická svojí formou - stuhou, která se vine parcelou a vytváří transparentní, propustnou hmotu a zároveň ji spojuje s okolím. Stavba má 7 nadzemních a 1 podzemní podlaží. V budově se mimo prostory výstavní nachází učebny, přednáškový sál, kavárna a obchod.
Nová synagoga Trutnov
Král, Ondřej ; Gürtler,, Ivan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Diplomový projekt zpracovává návrh synagogy spolu s přidruženými provozy a zázemím pro židovské obyvatelstvo v Trutnově. Práce je vyhotovena ve fázi architektonické studie. Zadané území se nachází v blízkosti historického centra Trutnova. Na území se nachází připomínka původní vypálené synagogy ve formě jejího půdorysu zvýrazněného zdivem. V jejím okolí se nachází nově rekonstruovaný park sloužící jako pietní místo. Záměrem návrhu je respektovat jak původní synagogu, tak nový park a propojit obě území tak, aby návštěvník měl kontakt jak s připomínkou historie, tak s novým funkčním zázemím. Navržená forma se otevírá směrem do ulice a svoji prosklenou částí komunikuje s parkem. Typy funkcí, které budova obsahuje, jsou inspirovány samotnou formou judaismu. Židovství je také o komunitním životě, vzdělání, oslavách, umění. Proto návrh sdružuje funkce jako administrativní část pro židovskou obec, košer restauraci, mikve a výstavní prostor dohromady a všechny nahoře „stráží“ nejvyšší objem synagogy. Budova je třípodlažní. V nejnižším podlaží se nachází garáže. Další podlaží obsahuje administrativní část pro židovskou obec, prostor mikve, výstavní prostor a zázemí pro košer restauraci. Nejvyšší podlaží je z velké části kryto pochozí terasou. Také se zde nachází košer restaurace a synagoga.
Obnova staré pošty Rousínov
Vondráková, Kateřina ; Hrabec,, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá obnovou památkově chráněného objektu staré pošty v Rousínově u Vyškova a novou přístavbou k tomuto objektu. Hlavním cílem této práce bylo navržení nového funkčního využití objektu staré pošty, která je v současné době bez využití. Z důvodu zařazení objektu mezi kulturní památky bylo nutné dodržet barokní tvarosloví budovy a budovu respektovat při návrhu navazující přístavby. Novostavba a stávající objekt tvoří polyfunkční centrum přímo v centru města. Co se týká nového funkčního vybavení, v budově staré pošty bylo navrženo informační a turistické centrum a malé loutkové divadlo. Tyto provozy jsou pak v přístavbě doplněny kavárnou a výstavním prostorem.
Galerie moderní architektury
Štrocholcová, Eva ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání práce byl návrh novostavby galerie moderní architektury, která bude začleněna do prostředí vilové kolonie v kontextu s okolní strukturou města. Řešený pozemek je situován na jihozápadním okraji městské části Brno-sever, v těsné návaznosti na centrum města, v příkrém svahu. V současnosti tvoří přiléhající zahradu k parcelám na jihozápadní straně. Parcela je umístěna v těsné blízkosti národní kulturní památky – vily Tugendhat, zapsané za Seznam světového kulturního dědictví. Nová galerie by proto měla na přítomnost vily reagovat. Řešení uvažuje s návrhem novostavby galerie v severovýchodní části parcely, čím využije hlavní přednosti pozemku – výhled na historické jádro města. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah a zastavění příkrého pozemku takým způsobem, aby nebyla narušená malebná atmosféra zástavby obytné kolonie s okolními významnými vilovými objekty a aby byl využit potenciál a topografické přednosti, které daná parcela má. Zároveň došlo k hledání konceptu prostoru, který by poskytoval vhodné podmínky pro výstavní účely galerie. Návrh se snaží se o maximální využití přirozeného osvětlení, které sehrává při vystavování důležitou roli. Objekt se z ulice jeví jako jednopodlažní. Dvěma podlaží je zapuštěn do terénu, čím překonává výškový rozdíl ulice a terasy v spodní části pozemku. Je rozčleněn na 3 funkční celky: Galerie (výstavní prostory), Ateliéry (pronajímatelný prostory pro architekty, určené pro práci a následnou prezentaci projektů) a Divadlo (prostory pro další aktivity zaměřené na architekturu, jako jsou přednášky, promítání). Stěny a střechy částí jsou různě nakloněny tak, aby využívaly potenciálu místa pro danou funkci, a vznikají polygonální tvary, které splňují počáteční záměr. Prostorem galerie proniká nakloněná rovina. Vymezuje prostorový světlík, který vpouští přirozené světlo ze severu do všech koutů výstavních prostorů. Vytváří vztah mezi interiérem a exteriérem a propojuje všechny funkční celky objektu.
Mikuláškovo náměstí Brno
Švéda, Petr ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší jeden stavební objekt rozsáhlejšího urbanistického návrhu v lokalitě Mikuláškova náměstí ve Starém Lískovci v Brně. Řešené území leží mezi 2 řadami osmipodlažních panelových domů. Hlavním záměrem bylo ponechat co největší plochu zeleně pro rekreační účely a zároveň vytvořit v místě plnohodnotné náměstí sloužící jako centrum veřejné vybavenosti. Řešením jsou zelené střechy, částečné zapuštění budov pod zem a svahování terénu u zadní části staveb tak, aby byly střechy veřejně přístupné a staly se součástí parku. Pro lepší prostupnost území je organicky tvarované "dvojnáměstí" přemostěno lávkou, která zároveň tvoří bránu mezi náměstími. Kulturní centrum je navrženo s důrazem na variabilitu prostoru. Kolem celého hlavního sálu je navržen ochoz, což umožní širší spektrum využití, např. i pro netradiční divadla. Důležité jsou velké společenské a výstavní prostory, které jsou v různých výškových úrovních. Průhledy skrz ně skýtají vzrušující pocit a pohled do prostoru. Stavba je propojena s okolím jak do strany náměstí v 1NP, tak v 2NP do parku, což umožní konání letních akcí i v exteriéru v přímé návaznosti na program uvnitř.
Výrobní stavby, Výroba akvárií Brno
Chytilová, Markéta ; Maar, Radek (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce bylo navrhnout novostavbu výrobního objektu pro firmu Akvária Pavlica, která se zabývá výrobou lepených akvárií pro interiéry obytných a veřejných staveb. Podkladem pro projekt je architektonická studie vypracovaná v předmětu AG035 – Ateliér architektonické tvorby 5 a AG036 – Komplexní projekt. Návrh objektu je situován na mírně svažitém pozemku v Brně, v Horních Heršpicích na ulici Sokolova. Parcela je momentálně vedena Magistrátem města Brna jako brownfield. Nachází se zde malá stavba určená k demolici. Vjezd na pozemek a vstup do objektu je řešen bezbariérově ze severní strany od hlavní silnice. Přední strana navržené stavby je rovnoběžná se stávající dopravní komunikací na ulici Sokolova. Požadavkem bylo vytvořit vhodné prostředí pro výrobu doplněné o sociálně administrativní zázemí a výstavní prostor pro stálou expozici. Navržený výrobní objekt je provozně rozdělen do více částí. Stavba se skládá ze vstupního prostoru, stálé expozice, zázemí pro návštěvníky, zázemí pro zaměstnance v 1. nadzemním podlaží a z administrativní části s kancelářemi a terasou v 2. nadzemním podlaží. Podlaží jsou mezi sebou propojena schodištěm i bezbariérově výtahem. Závod budou tvořit dva prostorově oddělené celky – hala pro výrobu akvárií vybavena jeřábovou drahou a stolárna. Objekt bude zastřešen plochými zelenými střechami. Dvoupodlažní část je navržena s fasádou bílé barvy a výrobní část barvy šedé. Na objektu se objevují velké prosklené plochy a obložení dřevěnými lamelami, které znázorňují materiály, se kterými se pracuje ve výrobních halách při výrobě akvárií. Součástí návrhu jsou parkovací místa pro zaměstnance, návštěvníky, imobilní osoby a autobus. Pro kamiony bude vytvořen manipulační dvůr u výrobních hal. Na nezastavěném prostoru se bude nacházet zeleň stávající, kterou bylo možné zachovat, zeleň nově navržená a jezírko.
Umělecká škola v Brně
Kousal, Petr ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Umělecká škola se nachází v lokalitě Brno – Střed, Kraví hora. Objekt je umístěn na horní část pozemku, zapuštěn do terénu a kopíruje svažitý terén. Návrh tvoří centrální atrium, které je obklopeno výstavním prostorem s posuvnými výstavními panely, dvojice křídel s odehrávající se výukou. Dále je navržen víceúčelový sál a kavárna. Všechny podlaží jsou propojené výtahovou šachtou jdoucí až na vyhlídkovou terasu. Jednotlivé terasové střechy jsou pochozí s intenzivní zelení. Stavba je založena pomocí podzemních stěn. Konstrukci tvoří železobetonový skelet s doplňkovými ocelovými příhradovými konstrukcemi. Fasáda je řešena z pohledového betonu v kombinaci s proskleným pláštěm. Vnitřní dělící stěny jsou v různých barevnostech. Umělecká škola bude využívaná obyvateli všech věkových skupin z Brna a jeho okolí.
LABORARTORY BRNO
Šiška, Jaroslav ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je galéria architektúry, poňatá však vo vyššom zmysle slova ako chrám architektúry. Tomuto silnému motívu sa výrazne podraďuje urbanizmus, ale aj dispozičné a prevádzkové riešenie. Akcent vychádzajúci z urbanistického riešenia upozorňuje na nadradenosť vzťahov. Koncept prevažne umelého osvetlenia priestorov galérie podtrhuje filozofiu návrhu a stálosť osvetľovanej expozície. Dôraz je kladený na vystavované umelecké dielo a ľudskú koncentráciu naň bez akýchkoľvek rušivých faktorov.
LABORARTORY BRNO
Štukheil, Petr ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Navrhovaná galerie se nachází na exponovaném nároží ulic Milady Horákové a Koliště v Brně. Celý koncept vychází ze dvou kontrastních elementů charakterizující dané místo – „napětí“ a na první pohled ne příliš zřejmý „klid“. Prvním z nich je automobilová doprava. Jedná se o rušné místo plné aut, dynamiky, neklidu a napětí odvíjející se od přilehlé křižovatky. Jestliže tuto dynamickou vrstvu v určité výšce přehlédneme, naskytne se nám pohled na krásnou siluetu města, která je naopak statická a neměnná. Galerie je tvořena dvěma jednoduchými hmotami. Dvoupodlažní hmota ze světlého pohledového betonu uzavírající vnitroblok představuje zázemí galerie (klid). Vykonzolovaný „tubus” 3.-5. NP zahrnuje hlavní výstavní prostory (napětí). Navazuje na zástavbu ulice Milady Horákové a při pohybu člověka směrem od historického centra tvoří její počátek. Zároveň opticky uzavírá třídu Kapitána Jaroše, která dnes nemá žádné kompoziční ukončení. Dominantním prostorem hmoty zázemí je dlouhé, úzké a převýšené vstupní foyer s přímým schodištěm do hlavního výstavního prostoru. Výstavní prostory jsou navrženy variabilně, aby se daly přizpůsobit jednotlivým typům expozic. Nabízí se venkovní prostory před galerií, na střešní terase, foyer s dominantním schodištěm, prostory bez denního světla a hlavní výstavní prostor se světlou výškou 14 m. Uzavřené prostory bez denního osvětlení jsou vhodné především pro multimediální expozice. Hlavní výstavní sál s horním denním osvětlením je určen zejména pro velké modely či prostorově náročné exponáty. Výrazným prvkem tohoto prostoru je velké “oko” poskytující výhled na siluetu historického centra Brna. Rušná křižovatka je přitom přehlížena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.