Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vybraná tvorba Davida Laňky ve volnočasové výchově ke čtenářství
SRPOVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby autora Davida Laňky, která může být využita k volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje životopis a díla Davida Laňky. Podrobně je popsána tvorba pro dětské čtenáře. Dále jsou uvedeny vybrané metody práce s textem, vývojová skupina a literární ocenění autora. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině
Vybraná tvorba Petra Stančíka ve volnočasové výchově ke čtenářství
BAXOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby Petra Stančíka a její využití ve volnočasové výchově. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen životopis autora, jeho dílo, literární žánr, ocenění a zvolené metody pro práci s textem. Praktická část se zabývá vytvořením pracovních listů na motivy knih Petra Stančíka, jejich ověření ve volnočasovém čtenářském kroužku a zhodnocení celého projektu.
Témata přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství
SYROVÁTKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se věnuje tématu přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje literaturu pro děti a mládež (charakteristika, rysy, funkce a členění), definice přátelství a samoty. Následuje rozbor čtyř literárních děl a jejich možné uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů z vybraného díla, s jejich následným ověřením v praxi včetně reflexe.
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých
Končelová, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Ve své diplomové práci Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých se autorka zabývá výukou žánru fantasy pro jedenáctileté žáky, respektive pro pátý ročník základních škol. Těžiště práce spočívá v praktické části, kde autorka komentuje a reflektuje své návrhy odučených hodin postavené na úryvcích knih fantasy. Ukazuje, jakým způsobem zprostředkovat žánr fantasy žákům v literární výchově, aby byli schopní postupně odkrýt a pochopit smysl textu (proces objevování a tvoření), sdílet a hodnotit důležité myšlenky z něho vycházející a následně je aplikovat do reálného života. Mimo jiné jsou některé její realizované plány hodin zaměřené také na osobnostní a sociální výchovu. Klíčová slova Literární výchova, žánr fantasy, práce s textem, jedenáctiletí žáci, literatura pro děti, výchova ke čtenářství.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Podpora čtenářství v pobočkách Městské knihovny v Praze
Kahlerová, Dana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Diplomová práce pojednává o podpoře čtenářství se zaměřením na poskytované služby a pořádané kulturní a vzdělávací akce v Městské knihovně v Praze. První část práce se zabývá teoretickým vymezením a významem podpory čtenářství. Stručně jsou vysvětleny některé termíny, které se čtenářstvím souvisí - čtení, čtenář, čtenářská socializace, čtenářská gramotnost aj. Zmíněny jsou také faktory ovlivňující čtenářství a vychovu k němu. Dále jsou představeny vybrané celostátní projekty podporující čtenářství především v knihovnách. Druhá část práce se zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a její úlohu v podpoře čtenářství. Charakterizuje knihovnu z pohledu poslání, způsobu financování a organizační struktury. Podstatná část je věnována představení specializovaných oddělení a služeb, které knihovna nabízí. Pozornost je také věnována nejrůznějším akcím podporující čtenářství nebo umožňující propagaci knihovny. V neposlední řadě jsou popsány vybrané pobočky Městské knihovny v Praze s přihlédnutím na pořádání kulturních a vzdělávacích akcí, které přispívají k podpoře čtenářství. V závěru jsou shrnuty získané poznatky a nastíněna budoucnost Městské knihovny v Praze. [Autorský abstrakt]

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.