Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zvyšování účinnosti synchronních strojů spouštěných z jednofázové sítě
Mareček, Šimon ; Klíma, Petr (oponent) ; Lolová, Iveta (vedoucí práce)
S rostoucí spotřebou elektrické energie roste i cena spojená s provozem jednofázových indukčních strojů (SPIM), které se hojně využívají především v domácnostech. Z toho důvodu se tato diplomová práce zaměřuje na jednofázové synchronní stroje s permanentními magnety spouštěné přímo ze sítě (SPLSPMSM), které mají sice vyšší pořizovací náklady, ale díky jejich poměrně vysoké účinnosti mají potenciál nahradit jednofázové indukční stroje. První kapitola proto představuje literární rešerši na téma indukčních strojů. Dále je zde kapitola věnovaná rešerši ohledně používaných SPLSPMSM, která se zabývá nejen konstrukcí, ale i přechodným dějem a ustáleným stavem. V další části se čtenáři dozví, jaká uložení permanentních magnetů se nejčastěji u SPLSPMSM používají. Na to navazuje kapitola s možnostmi zlepšování synchronizace, protože se jedná o důležitý děj spojený s tímto typem točivých strojů. Matematický model je představen v další části práce. Zde jsou vypsány rovnice vedoucí k vytvoření analytického modelu. Neméně důležitou částí je elektromagnetický model stroje, jehož popis následuje hned za matematickým modelem. V předposlední kapitole jsou shrnuty nejdůležitější parametry, které mají vliv na účinnost SPLSPMSM. Poslední kapitolu tvoří porovnání matematického a elektromagnetického modelu.
Simulace ustáleného stavu a dynamického chování nízkoteplotního palivového článku
Smugala, Ondrej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou matematického modelovania nízkoteplotného palivového článku typu PEMFC. Prvá časť bakalárskej práce je zameraná na objasnenie podstaty výroby elektrickej energie prostredníctvom palivových článkov ako aj na poukázanie výhod a nevýhod tohto typu zdroja. V tejto časti je prevedené rozdelenie palivových článkov podľa použitého elektrolytu a u každého druhu sú uvedené základné technologické informácie. Ďalej je už práca zameraná na PEMFC články, popis ich konštrukcie a prevedenie rešerše súčasného stavu tejto technológie využívanej v energetike. Druhá časť práce zahŕňa matematický popis článku a statický i dynamický popis jeho správania sa, na základe definovaných vzťahov medzi základnými parametrami a veličinami. V ďalšej časti sú uvedené samotné výsledky simulácie prevedenej na vytvorenom statickom a dynamickom modeli v programe Matlab Simulink. Nominálne hodnoty článku vychádzajú z katalógového listu reálneho palivového článku. Poslednú časť práce tvorí porovnanie merania na skutočnom palivovom článku s výsledkami simulácie, ktorá bola prevedená na upravenom modeli. Výsledné nasimulované charakteristiky sú porovnávané s nameranými charakteristikami na skutočnom palivovom článku.
Optimalizovaný termodynamický senzor na bilančním principu
Řezníček, Michal ; Jankovský, Jaroslav (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím bilančních termodynamických senzorů jako náhrady řešení s klasickými teplotními senzory.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Elektronické vlastnosti biosenzorů
Netočný, Martin ; Vala, Martin (oponent) ; Salyk, Ota (vedoucí práce)
V úvodní části se pojednává o organických tenkovrstvých tranzistorech a jejich možném využití jako chemických a biologických senzorů. Střední část pojednává o elektrických vlastnostech zařízení OECT v přechodném ději a ustáleném stavu a potenciálním využití OECT zařízení pro sledování buněk. Závěrečná experimentální část se zabývá vlivem teploty, stárnutí, prostředí elektrolytu a geometrie na funkci OECT zařízení.
Development of Autopilot and Flight Director Modes inside a Simulink Environment
Novák, Jiří ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Nechvátal, Luděk (vedoucí práce)
This thesis is focused on the development of a simulation environment in Matlab/Simulink for a selected aircraft. The position and orientation of the aircraft moving in the air is described by six-degrees-of-freedom equations of motion. The system of translational, rotational and kinematic equations forms a set of nine nonlinear first order differential equations. These equations can be linearized around an equilibrium point referred to as a steady--state flight condition. The simulation environment contains a developed flight control system based on PID controllers. A basic autopilot is capable of holding pitch attitude and roll angle. Flight director modes including altitude hold, heading select, vertical speed mode, flight level change mode, altitude capture mode and navigational mode based on a nonlinear guidance law are presented. A Pareto optimality based optimization tuning process is developed to optimally tune the regulators. The simulation is graphically represented in FlightGear open source software.
Development of Autopilot and Flight Director Modes inside a Simulink Environment
Novák, Jiří ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Nechvátal, Luděk (vedoucí práce)
This thesis is focused on the development of a simulation environment in Matlab/Simulink for a selected aircraft. The position and orientation of the aircraft moving in the air is described by six-degrees-of-freedom equations of motion. The system of translational, rotational and kinematic equations forms a set of nine nonlinear first order differential equations. These equations can be linearized around an equilibrium point referred to as a steady--state flight condition. The simulation environment contains a developed flight control system based on PID controllers. A basic autopilot is capable of holding pitch attitude and roll angle. Flight director modes including altitude hold, heading select, vertical speed mode, flight level change mode, altitude capture mode and navigational mode based on a nonlinear guidance law are presented. A Pareto optimality based optimization tuning process is developed to optimally tune the regulators. The simulation is graphically represented in FlightGear open source software.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Indikace zemních spojení na venkovních vedeních
Pospíšil, Zdeněk ; Topolánek, David (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá indikací a lokalizací zemních spojení na venkovních vedeních. Zemní spojení je nejčastěji se vyskytující typ poruchy na venkovních vedeních vysokého napětí – tvoří zhruba 95% všech poruch a je problematické jej současnými metodami správně a včas indikovat, lokalizovat. Proto je velmi důležité se zemnímu spojení a jeho indikaci, lokalizaci věnovat. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá poruchami na venkovních sítích s různým typem uzlu, zejména pak spojením jedné fáze se zemí u soustavy kompenzované, izolované, účinně uzemněné a uzemněné přes uzlový odpor. Největší prostor je věnován spojení jedné fáze se zemí u soustav izolovaných a kompenzovaných, u kterých se tento typ poruchy nazývá zemním spojení. U kompenzované i izolované sítě je detailně popsáno chování – napěťové a proudové poměry během jak ustáleného, tak přechodného stavu zemního spojení. Teoretická část se dále věnuje metodám zjištění místa zemního spojení a předpokladům k jejich použití. Je zde detailně popsán celý proces zjištění místa zemního spojení, který se skládá z indikace, určení postiženého vývodu a lokalizace přesného místa nebo úseku vedení. Konec teoretické části je věnován stanovení požadavků na přesnost měření základních veličin a získávání dalších parametrů. Praktická část se zabývá prací s modelem části distribuční sítě vysokého napětí spočívající v seznámení se s modelem, detailním ověřením jeho funkčnosti a chování během zemního spojení, získání poruchových záznamů a algoritmizaci metod – metody qu - diagramu a metody první půlperiody ke zjištění postiženého vývodu. Tato část práce byla zpracovaná na základě požadavku firmy Mega, a.s., která chtěla ověřit funkčnost obou výše zmíněných a jimi doposud nevyzkoušených metod.
Simulace ustáleného stavu a dynamického chování nízkoteplotního palivového článku
Smugala, Ondrej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou matematického modelovania nízkoteplotného palivového článku typu PEMFC. Prvá časť bakalárskej práce je zameraná na objasnenie podstaty výroby elektrickej energie prostredníctvom palivových článkov ako aj na poukázanie výhod a nevýhod tohto typu zdroja. V tejto časti je prevedené rozdelenie palivových článkov podľa použitého elektrolytu a u každého druhu sú uvedené základné technologické informácie. Ďalej je už práca zameraná na PEMFC články, popis ich konštrukcie a prevedenie rešerše súčasného stavu tejto technológie využívanej v energetike. Druhá časť práce zahŕňa matematický popis článku a statický i dynamický popis jeho správania sa, na základe definovaných vzťahov medzi základnými parametrami a veličinami. V ďalšej časti sú uvedené samotné výsledky simulácie prevedenej na vytvorenom statickom a dynamickom modeli v programe Matlab Simulink. Nominálne hodnoty článku vychádzajú z katalógového listu reálneho palivového článku. Poslednú časť práce tvorí porovnanie merania na skutočnom palivovom článku s výsledkami simulácie, ktorá bola prevedená na upravenom modeli. Výsledné nasimulované charakteristiky sú porovnávané s nameranými charakteristikami na skutočnom palivovom článku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.