Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh učebního textu k výuce tématu Povrchová úprava dřevěného nábytku
Halouzka, Martin
Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky pro žáky a učitele středních a středních odborných škol v oborech Umělecký truhlář a řezbář, Uměleckořemeslné zpracování dřeva, příp. Truhlář. Cílem teoretické části je charakterizovat, popsat a zhodnotit význam i způsob využití didaktických pomůcek v práci učitele odborného výcviku. Metodou pro tuto část je sběr informací, jejich analýza, syntéza a komparace. Cílem praktické části je navrhnout a zpracovat učební text, sloužící k doplnění tématu Povrchová úprava dřeva. Zde jsou metodami práce využití poznatků z technických norem použitých materiálů, odborných doporučení a v neposlední řadě i vlastních mnohaletých zkušeností získaných při obnově stylového dřevěného nábytku. Výsledný materiál bude využit při výuce daného tématu u výše uvedených truhlářských oborů. Jedná se o určitý druh specializace v oblasti renovace povrchu nábytku z masivního dřeva. Podobné uplatnění může mít i v jiných formách vzdělávání.
Alkaloidy - výukové materiály pro SŠ.
Fantová, Adéla ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Alkaloidy jsou významné přírodní látky, které sice nejsou výslovně zmiňovány ve vzdělávacím oboru chemie v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, jsou však tématem, které spojuje více oborů, umožňuje výuku v širších souvislostech a napříč předměty (chemie, biologie, zdravověda). Jistě jsou důležitým tématem v rámci drogové prevence a Výchovy ke zdraví. Předmětem diplomové práce je tvorba nových výukových materiálů na téma Alkaloidy určených pro učitele a žáky gymnázií. Teoretická část obsahuje literární rešerši, kterou tvoří analýza kurikulárních dokumentů, vybraných středoškolských učebnic chemie, analýza vybraných elektronických učebních materiálů a návrh zařazení tématu do výuky na gymnáziích. Dále obsahuje kapitolu týkající se drogové problematiky a protidrogové prevence. V praktické části byl proveden průzkum výuky tématu Alkaloidy na gymnáziích v ČR, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním výstupem této diplomové práce je soubor učebních materiálů k danému tématu (PowerPointové prezentace, učební text, projekty, pracovní list, návod pro laboratorní cvičení a didaktický test).
Lineární algebra na školách netechnického směru
Ulrychová, Eva ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Hájková, Vladimíra (oponent)
Práce sestává ze dvou rovnocenných částí - z části zabývající se didaktickými aspekty výuky lineární algebry, a z netradičně pojatého učebního textu Základy lineární algebry, který je připojen jako samostatná příloha. Didaktická část se zabývá výukou matematiky, speciálně lineární algebry, na Vysoké škole ekonomické v Praze, a to jak z hlediska historického, tak metodologického. Součástí je i podrobné vyhodnocení testů znalostí studentů. Závěry jsou do značné míry přenositelné i na ostatní vysoké školy netechnického směru. Učební text má dvě úrovně obtížnosti, je psán formou přístupnou i studentům s horšími předpoklady pro studium matematiky. Je určen především studentům vysokých škol, kde matematika není hlavním oborem, může však sloužit i zájemcům z řad středoškoláků jako úvod do hlubšího studia lineární algebry.
Chemická termodynamika ve výuce chemie na vyšším gymnáziu
Tříska, Jan ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku chemické termodynamiky na čtyřletém gymnáziu nebo v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Teoretická část práce se zabývá analýzou současně platných kurikulárních dokumentů, východiskem je Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Následně na několika příkladech Školních vzdělávacích programů uvádí, v jakém rozsahu se vyučuje chemická termodynamika, a do kterých ročníků je toto téma zařazeno. Součástí je i recenze nejpoužívanější středoškolských učebnic. Předmětem praktické části práce jsou učební texty připravené pro výuku chemické termodynamiky na vyšším gymnáziu, které jsou určeny žákům jako studijní materiál namísto učebnice. Tyto učební texty jsou vytvořeny tak, aby byly reálně využitelné při výuce chemie na vyšším gymnáziu v povinných i volitelných předmětech. Obsahují stručný výklad učiva a učební úlohy, které podporují žáky k aktivitě při hodinách. Mají všechny náležitosti středoškolské učebnice a detailně prezentují veškeré středoškolské učivo chemické termodynamiky a termochemie. Oba učební texty obsahují ve svém závěru i a autorská řešení úloh pro učitele.
Novodobé pojetí branné výchovy: učební text
Kratochvíl, Radek ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Novodobé pojetí branné výchovy: učební text popisuje, co se vyučovala v předmětu branná výchova před rokem 1989 u mateřských a základních škol, středních odborných učilišť a středních škol a jak je tomu po 1.9 2013, kdy se tento předmět vrátil do RVP. V současnosti se týká jen základních škol, nicméně v budoucích letech se má vrátit i do RVP pro střední školy a učiliště. Cílem práce je popsat a porovnat učební obsah branné výchovy (teoretická část) a zpracovat ukázku učebního textu (praktická část), který by se dal využít při výuce branné výchovy, nebo jako pomůcka při zájmové mimoškolní činnosti dětí a mládeže. V praktické části této bakalářské práce je vypracovaný návrh obsahu kompletního učebního textu pro brannou výchovu a vypracovaná ukázka učebního textu. Jako ukázka učebního textu pro brannou výchovu je zde předvedena Orientace v terénu a  Návrh branného cvičení. Učební text v této práci není klasický učební text, ale text, který by bylo možné použít v případné učebnici.
Návrh učebního textu pro obor Mechanik-elektrotechnik
Růža, Tomáš
Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvoření a představení dvou kapitol učebních textů pro obor Mechanik elektrotechnik se zaměřením na domovní spínače a rozvody světelných a zásuvkových obvodů. Teoretická část práce vychází z odborné literatury. Ke zpracování budou použity metody tvorby výpisků, komparace, analýzy a syntézy. V praktické části jsou zpracovány dvě kapitoly učebního textu doplněné názornými schematickými obrázky a fotografiemi ukázek různých možností zapojení instalací. Výstupem praktické části jsou texty s technologickými postupy obsahově zaměřené na problematiku domovních instalací, které mohou být inspirací v pedagogické praxi všech učitelů odborného výcviku zabývajících se touto problematikou.
Zpracování učebního textu odborného výcviku pro 1. ročník oboru Kosmetička
Tapšíková, Monika
V bakalářské práci jsou vymezeny základní vlastnosti učebnice, její funkce a další parametry. Dále se zabývá vytvořením tematického plánu, odpovídajícího pro daný obor a ročník. Návrhem a zpracováním vlastního učebního textu, který bude sloužit při výuce odborného výcviku oboru Kosmetička 69- 41- L/ 01, který je zakončen maturitní zkouškou. Práce je rozdělena do části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá učebnicí a jejími částmi, které jsou důležité pro její vytvoření -- historie, sledované parametry textu učebnice, funkce učebnice, obsah učebnice, didaktická stránka učebnice, jazyková stránka učebnice, technická a estetická stránka učebnice. V praktické části je uveden školní vzdělávací program SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, s. r. o. a popsány jeho jednotlivé části, z uvedené učební osnovy byl vytvořen příslušný tematický plán pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička. Stěžejní částí praktické části bakalářské práce je vytvoření vlastní učebního textu pro 1. ročník odborného výcviku oboru Kosmetička.
Řady
VEJMELKA, Radek
Tato diplomová práce je koncipována jako učební text, který se věnuje nekonečným číselným řadám. Tematicky vychází z osnov přednášek čtvrtého semestru matematické analýzy oboru "učitelství matematiky pro SŠ" na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Jejím obsahem je teoretický výklad základních pojmů a tvrzení o nekonečných řadách, včetně důkazů uvedených tvrzení, řada řešených úloh, na nichž je demonstrována aplikace těchto pojmů a tvrzení, a také sbírka úloh pro samostatné procvičení.
Jižní Afrika - učební text pro 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
PEČENÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je návrh učebního textu o regionu "Jižní Afrika" pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií. Učební text vychází z platných vzdělávacích dokumentů a z didaktického hodnocení aktuálních učebnic a pracovních sešitů určených pro tyto typy škol, včetně jedné německé učebnice. Učební text doprovází i návrh pracovního sešitu, který by učební text doplňoval. Diplomová práce zahrnuje také metodiku didaktické analýzy učebnic a metodiku tvorby učebního textu.
Východní Afrika - učební text pro 2. stupeň ZŠ
KALVAS, Daniel
Cílem diplomové práce je návrh učebního textu o regionu Východní Afrika pro 2. stupeň základních škol. Vlastní učební text vychází z platných vzdělávacích dokumentů a didaktického zhodnocení aktuálních učebnic a pracovních sešitů určených pro tento stupeň škol. Diplomová práce zahrnuje též metodiku didaktické analýzy učebnic a metodiku tvorby učebního textu, pracovního sešitu a slovníčku pojmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.