Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Kooperace státu, kraje a obce při plánování a realizaci dopravních staveb: případ dostavby dálnice D1 v úseku Říkovice - Přerov
Čeladníková, Tereza ; Průdková, Karolína (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo zjistit, jaký je postup státu při realizaci dopravních staveb a jak do tohoto postupu zasahují obce a kraje. Postup schvalování dopravních staveb lze rozdělit do pěti fází, na fázi strategickou, fázi koncepce, fázi územní přípravy, fázi stavební přípravy a fázi předrealizace. Každá z těchto fází má dané kroky, které musí být dodrženy. Obce a kraje mohou vstoupit do procesu v několika bodech, nejvýznamnější je vstup do vyhledávací studie, do procesu EIA a do územního řízení. Obce a kraje mohou schvalování dopravních staveb ovlivnit také dalšími nástroji, jako je medializace problému, petiční akce a spolupráce s ostatními samosprávami. Dalším z cílů práce bylo odhalit, jaké komplikace probíhají u schvalování dostavby dálnice D1 úseku 0136 Říkovice - Přerov. Provedla jsem případovou studii a zjistila, že u dostavby zkoumaného úseku nastaly komplikace s nedostatkem financí, s nutností opakovat územní řízení, se získáním výjimky z procesu EIA. Proti dostavbě vystupují občanské spolky, které se proti vydaným rozhodnutím odvolávají a v každém kroku řízení a proti výstavbě podávají připomínky.
Doprava v EU se zaměřením na multimodální a intermodální systém
Šnobr, Michal ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje současnou situaci dopravního systému EU a zaměřuje se na multimodální a intermodální systém. První kapitola zabývá dopravou z teoretického hlediska. Definuje pojmy jako doprava a přeprava, stanovuje základní dělení dopravy a způsoby jejího měření. Druhá kapitola popisuje současný stav dopravy v EU, předkládá o něm statistiky a rozebírá nejdůležitější dokumenty a projekty jako Bílá kniha (2011) a TEN-T. Třetí kapitola analyzuje multimodální a zejména intermodální dopravní systém a identifikuje hlavní výhody a nevýhody tohoto typu dopravy.
Komparace zdanění silniční a železniční dopravy v ČR v letech 2005 až 2016 se zaměřením na fiskální a regulatorní funkci dopravních daní
Firichová, Barbora ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na silniční a železniční dopravu a vymezuje problematiku spojenou s rozdílným zdaňováním v obou sektorech. Práce pomáhá utřídit si data o dopravě, která je v ekonomice nepostradatelná a rychle se rozvíjející. Práce poskytuje podklad pro vypracování analýzy daňových nástrojů a funkcí, které by měly naplňovat. Pozornost je zaměřena na funkci fiskální a regulatorní. Praktická část definuje postavení základních institucí v dopravě a relevantních strategických dokumentů. V časovém období od roku 2005 do roku 2016 je vypracována analýza České republiky, práce sleduje vývoj sazeb dopravních daní, vývoj daňového inkasa a statistická data o změnách struktury osobní a nákladní dopravy. Cílem je použít analyzovaná data pro závěrečné zhodnocení a dát je do kontextu cíle Dopravní politiky 2014-2020. Bakalářská práce je schopna říci, národní a nadnárodní zájem se může lišit, a tedy že regulatorní tendence nemusí vždy korespondovat s fiskální podstatou daní. Cíl Dopravní politiky není zatím naplněn, ale vývoj je možné považovat za pozitivní. Nicméně, železnice nejsou dostatečně stimulovány a silnice nejsou dostatečně regulovány.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Strategie Evropské unie v oblasti dopravy na obnovitelné zdroje energie
Hájek, Ondřej ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Cílem předkládané práce je nalézt odpověď na otázku, zda-li je EU schopná navrhnout a implementovat konzistentní, ucelenou a hlavně v praxi realizovanou strategii v oblasti dopravy na obnovitelné zdroje energie. Ty je možné chápat jako řešení dlouhodobých energetických a enviromentálních problémů za předpokladu dále se rozvíjejícího objemu dopravy v Evropě. Zůstává však otázkou, zda jsou přijímaná opatření dostatečně efektivní a ovlivňují rozvoj dopravy na obnovitelné zdroje energie i v praxi.
Liberalizace železniční dopravy v České republice, srovnání železničních dopravců v relaci Praha - Ostrava
Šafránek, Radek ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Jančíková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnutí dosavadních poznatků a zkušeností a analýza vývoje liberalizace trhu železniční osobní dopravy v České republice a podrobný popis aktuální situace a srovnání s přepravní relací Praha Ostrava, kde mezi sebou o přízeň cestujících soupeří dokonce 3 železniční dopravci. V první části diplomové práce je popsán historický vývoj železnice ve světě a v České republice. V následující části je rozebrána legislativa, týkající se železniční dopravy a její liberalizace, jak z pohledu evropského, tak i z českého. Nejrozsáhlejší třetí část přibližuje již proběhlé snahy o výběrová řízení na provozování železniční dopravy a kroky, které k tomuto stavu vedly. Závěrečná část práce se zabývá situací v železniční dopravě v přepravní relaci Praha Ostrava, kde se jako na jediné lince v České republice rozpoutal konkurenční boj mezi železničními dopravci.
Dopravní politika EU a její vliv na životní prostředí
Šmíd, Petr ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
V první kapitole práce popisuje vývoj společné dopravní politiky v evropských společenstvích. Zabývá se jejími cíli a následnými opatřeními. Druhá kapitola shrnuje historii enviromentální politiky, postupný vývoj cílů a jejich pronikání do dopravní politiky, jakož i úspěšnost při plnění těchto cílů. Třetí kapitola je věnována otázce dopravní politiky spjaté s životním prostředím v České republice. Obsahuje národní cíle a plány a také konkrétní opatření určené k jejich splnění.
Projekty PPP v dopravní politice EU
Ondrejková, Petra ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Machytka, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem PPP (Public-Private-Partnerships), což je partnerství veřejného a soukromého sektoru, a jeho možným využitím v dopravní politice Evropské unie. Cílem je zjistit, jestli je tento typ partnerství podporován ze strany Unie a jaké jsou výhody partnerství při využití v dopravě. Práce se nejprve zabývá samotným výkladem pojmu PPP, kde je zmíněno několik důležitých pojmů a charakteristik partnerství. V druhé části jsou charakterizovány hlavní principy a cíle dopravní politiky. Na konci práce je rozebráno 5 příkladů projektů realizovaných formou PPP a jejich zhodnocení (konkrétně zpoplatněný vjezd do centra Londýna, část irské dálnice E01, most Vasca da Gamy, Öresundský most a polská dálnice A1). Některé projekty a jejich realizace můžou být inspirací pro podobné projekty.
Analýza specifik podnikání v osobní silniční dopravě
Krupa, Štěpán ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Růčka, Aleš (oponent)
Cílem této práce je poskytnout výstižný přehled o současné situaci podnikání v autobusové dopravě, ukázat rozdíly ve výkonech velkého a malého podniku v rámci tohoto oboru a zároveň poukázat na problémy, které se zde vyskytují. V úvodních kapitolách je upřena pozornost k teoretickým problémům a jejich charakterizaci (jako jsou dopravní politika či dopravní obsluha) a metodologické průpravě potřebné pro část praktickou, která se bude zabývat výzkumem reálné situace dvou současných subjektů podnikajících na českém trhu -- Dopravního podniku hl. města Prahy a.s. a České silniční autobusové dopravy (ČSAD) Vsetín a.s. Rozdíly jsou znázorněny pomocí několika klíčových ukazatelů (provozně-technických, ekonomických, atd.), přičemž hlavním podkladem zde jsou výroční zprávy obou společností a interní zdroje poskytnuté pracovníkem ČSAD Vsetín.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.