Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rám kabiny výtahu
Řehulka, Filip ; Zeizinger, Lukáš (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh výtahového rámu, jeho pevnostní výpočet a funkční výpočet výtahového systému s nosností 600 kg. Bylo nutné určit použití výtahu, počet přepravovaných osob a typ pohonu s použitím výtahových pásů místo lan. Výtah je navržen pro 6 osob a instalován v čtyřpatrovém obytném domě s trakčním pohonem s lanováním 2:1 a jmenovitou rychlostí 1 m·s-1. Konstrukce rámu byla modelována v programu Autodesk Inventor, s použitím C a čtvercových profilů. Výpočty pro určení bezpečnosti byly provedeny dle norem ČSN EN 81-20 a ČSN EN 81-50.
Vliv změny tlaku v pneumatikách na exploatační parametry traktoru
POSPÍCHAL, Tomáš
V této diplomové práci je pozorováno, jaký vliv má huštění pneumatik traktoru a jeho dotížení pomocí přídavného závaží na exploatační parametry. Práce je zaměře-na na možné způsoby huštění pneumatik, možnosti dotížení traktoru a optimalizaci nastavení pro úsporu pohonných hmot a zvýšení efektivity práce. Během praktické části této práce je konkrétně sledováno ovlivnění spotřeby pohonných hmot, pro-kluzu pneumatik a pracovní rychlosti.
Technologie výroby plechových klecí pro axiální soudečková ložiska
Jež, Marek ; Štroner, Marek (oponent) ; Rumíšek, Pavel (vedoucí práce)
JEŽ Marek: Technologie výroby plechových klecí pro axiální soudečkové ložiska. Diplomová práce prezenčního studia, magisterského studijního programu – Strojírenství. Obor strojírenská technologie, 2. ročník, 2. stupeň – letní semestr, studijní skupina 50 / 51, akademický rok 2007 / 2008. FSI VUT Brno, ÚST odbor tváření kovů a plastů, květen 2008, stran 78, obrázků 54, příloh 6. Tématem diplomové práce je technologie výroby plechových klecí pro axiální soudečkové ložiska. Daná problematika zahrnuje výrobu plechových klecí pro axiální soudečkové ložiska – tažením, stříháním, děrováním a kalibrací. Pro zvoleného reprezentanta tj. ložisko s označením 29 336 M, navrhuji náhradu plechové klece místo mosazné. Součást ( klec ) je vyrobena z ocelového plechu 11 300 tloušťky 4 mm, výchozí polotovar je tabule plechu o rozměrech 360 x 4 x 3000 mm. Při řešení daného problému se vychází z toho, že současný stav klece je teprve ve vývoji. Cílem diplomové práce je vybrání reprezentanta, navržení vhodného technologického postupu, vypracování konstrukčního návrhu funkčních částí nástroje pro děrování okének včetně potřebných výpočtů a dílenské výkresové dokumentace.
Výpočet energetické dostatečnosti napájení tratí DPMB
Bednařík, Jaroslav ; DPmB, Jiří Šebor - (oponent) ; Matoušek, Antonín (vedoucí práce)
V této práci je úvodem popsána stávající situace v dané oblasti, kde budeme zlepšovat energetickou dostatečnost napájení. Je zde rozebráno vše od napájení měnírny až po samotné soupravy, které projíždí napájené úseky. Je zde poukázáno na nedostatky provozované sítě a jejich možné řešení v současné době. V druhé části je popsán vývoj těchto sítí a jejich modernizace s rozvíjejícím se městem. Následným výpočtem je ověřeno, zda byly naše úvahy správné a navržená síť bude za normálních podmínek spolehlivá a provozu schopná. Závěrečná část se zabývá ekonomickou rozvahou projektu a jeho různými alternativami. Jelikož jde při rozvoji sítí a energetických zařízení o nemalé finance při rozvoji technického zázemí a tyto investice se neprojevují ihned. Ovšem do budoucna se vyplatí a čím dříve se provedou tím měně problémů může nastat.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Návrh elektrizace jednokolejné trati
Svoboda, Ondřej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Pelc, Jiří (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je návrh elektrizace jednokolejné trati stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV a střídavou proudovou soustavou 5 kV 50 Hz a poté ekonomicky zhodnotit v časovém období 30-ti let. Práce pojednává o základních trakčních soustavách a také se věnuje výpočtu hlavních parametrů elektrických vlakových souprav. V práci je detailně popsán postup při návrhu elektrizace tratě a částečné seznámení se simulačními programy, které byly využity pro energetické výpočty.
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Rešeršní bakalářská práce, Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky, se zabývá shrnutím základních poznatků o působících silách a faktorech, které ovlivňují interakci vozidla s povrchem vozovky. Práce je rozdělena do šesti základních částí, v nichž se zabývá vymezením základních pojmů a vlastností dynamiky, trakcí vozidla, brzděním, manévrovatelností vozidla, aspekty podvozku ovlivňující interakci a protismykovými vlastnostmi povrchu vozovky.
Výhled v progresivních metodách plošného tváření
Válka, Petr ; Žák, Ladislav (oponent) ; Špaček, Jindřich (vedoucí práce)
Popis, vyhledání a zhodnocení progresivních metod plošného tváření kovů
Rám výtahu
Seják, Jiří ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na několik částí osobního elektrického trakčního výtahu. Hlavním úkolem je navrhnout koncepci rámu pro výtahový stroj Sassi Toro s odkláněcí kladkou pro nosnosti 1000 až 1600 kg. Je nezbytné provést výpočet trakční schopnosti na hnacím lanovém kotouči stroje. Na základě těchto hodnot jsme schopni určit maximální rozteč nosných lan mezi hnacím kotoučem a odkláněcí kladkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.