Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Virtuální továrna za pomoci metod matematického modelování
Svoboda, Jan ; Sklenář, Jaroslav (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémů v moderním odvětví Industry 4.0. Hlavní část práce se věnuje návrhu a vlastní implementaci diskrétního simulačního modelu vycházejícího z teorie front, který bude využit k heuristické optimalizaci výrobní linky. Diskrétní model je validován s provozními daty z reálné výrobní linky. Zvýšení efektivity výroby pomocí kombinace diskrétního modelu a optimalizačního algoritmu je demonstrována na modelovém příkladě výrobní linky.
Teorie front a virtuální továrna za pomoci matematického modelu
Myška, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabyvá simulačním přístupem pro modelováním vyrobní linky, jejíž topologie vychází z reálné vyrobní linky firmy BOSCH DISEL s.r.o. – Jihlava. Problematika simulací je řešena v programu Matlab-Simulink-SimEvents. Představeny model primárně slouží k pilotní simulaci vyrobního procesu s možností plánování pravidelnych odstávek strojů, nastavení aktivity pomocnych pracovišť, volby stochastického a deterministického časového přístupu a hledání úzkych míst v současném vyrobním řetězu. Jde o pilotní verzi simulačního modelu, a tedy oproti reálnému vyrobnímu procesu pracuje s určitym zjednodušením, jako je např. zanedbání krátkych přestávek operátorů strojů apod. V práci jsou rozebrány vysledky a porovnání jednotlivych simulací, stejně jako možnosti zdokonalení představeného modelu, aby se více přiblížil reálnému vyrobnímu procesu.
Systémy front aktivních prvků pro řízené odesílání paketů
Vala, Ondřej ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému front hromadné obsluhy pro zajištění kvality služeb v telekomunikačních sítích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány typy algoritmů, které se využívají v aktivních prvcích a ochranné mechanismy zahlcení front. V praktické části je rozbor dílčích částí jednoho z vytvořených modelů v programu Matlab - Simulink. Poslední kapitoly v praktické části jsou věnovány porovnání všech systému z hlediska ztrátovosti paketů a zpoždění paketů ve frontách při konstantní vstupní intenzitě datových toků.
Vakcinační centrum 4.0
Forejtník, Ondřej ; Uhlík, Ondřej (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním pohybu osob ve vysokokapacitním vakcinačním centru během pandemie covid-19. Předmětem modelování je vakcinační centrum, které bylo provozováno Fakultní nemocnicí Brno na Brněnském výstavišti v první polovině roku 2021. Práce popisuje proces očkování v centru a s ním spojenou teorii pohybu osob. Na základě dat získaných mimo jiné analýzou videozáznamů pořízených v centru byl v programu Pathfinder vytvořen numerický model vakcinačního centra. Ten byl využit pro kapacitní posouzení vakcinačního centra a pro vytvoření návrhového modelu centra zvládajícího vyšší intenzity přicházejících pacientů. Výstupem diplomové práce je návrh dispozičního řešení vakcinačního centra, při kterém bude možné v centru očkovat nejvyšší počet pacientů za den.
Virtuální továrna za pomoci metod matematického modelování
Svoboda, Jan ; Sklenář, Jaroslav (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémů v moderním odvětví Industry 4.0. Hlavní část práce se věnuje návrhu a vlastní implementaci diskrétního simulačního modelu vycházejícího z teorie front, který bude využit k heuristické optimalizaci výrobní linky. Diskrétní model je validován s provozními daty z reálné výrobní linky. Zvýšení efektivity výroby pomocí kombinace diskrétního modelu a optimalizačního algoritmu je demonstrována na modelovém příkladě výrobní linky.
Teorie front a virtuální továrna za pomoci matematického modelu
Myška, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabyvá simulačním přístupem pro modelováním vyrobní linky, jejíž topologie vychází z reálné vyrobní linky firmy BOSCH DISEL s.r.o. – Jihlava. Problematika simulací je řešena v programu Matlab-Simulink-SimEvents. Představeny model primárně slouží k pilotní simulaci vyrobního procesu s možností plánování pravidelnych odstávek strojů, nastavení aktivity pomocnych pracovišť, volby stochastického a deterministického časového přístupu a hledání úzkych míst v současném vyrobním řetězu. Jde o pilotní verzi simulačního modelu, a tedy oproti reálnému vyrobnímu procesu pracuje s určitym zjednodušením, jako je např. zanedbání krátkych přestávek operátorů strojů apod. V práci jsou rozebrány vysledky a porovnání jednotlivych simulací, stejně jako možnosti zdokonalení představeného modelu, aby se více přiblížil reálnému vyrobnímu procesu.
Aplikace metod operačního výzkumu ve vybraném podniku
Bílková, Jitka ; Kvasnička, Roman (vedoucí práce) ; Horáková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce pojednává o disciplíně operačního výzkumu modely hromadné obsluhy. V teoretické části je vysvětleno, co je operační výzkum a čím se zabývá. Poté jsou položeny teoretická východiska pro problematiku modelů hromadné obsluhy. Jsou zde popsány charakteristiky modelů hromadné obsluhy, které se využívají pro jednotnou klasifikaci modelů. V praktické části je vybrán konkrétní problém - obsluha zákazníků na pobočce České pošty, který bude řešen pomocí modelů hromadné obsluhy. Ze získaných informací je vytvořen model hromadné obsluhy, který se dle Kendallovy klasifikace označuje M/M/c. Na vytvořený systém jsou aplikovány analytické výpočty a použit simulační model. Simulace modelu je provedena pomocí programu MS Excel a náhodně generovaných čísel. Postup tvorby simulačního modelu je průběžně zaznamenáván. Vytvořený simulační model je spuštěn pro 5000 zákazníků, aby výsledné hodnoty měly náležitou vypovídací schopnost. Při následném porovnávání výsledků z obou přístupů je vytvořený simulační model shledán jako neocenitelný. Se simulačním modelem lze dále pracovat a pomocí dalších funkcí lze získávat cenné informace, které jsou využity pro závěrečné doporučení.
Systémy front aktivních prvků pro řízené odesílání paketů
Vala, Ondřej ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému front hromadné obsluhy pro zajištění kvality služeb v telekomunikačních sítích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány typy algoritmů, které se využívají v aktivních prvcích a ochranné mechanismy zahlcení front. V praktické části je rozbor dílčích částí jednoho z vytvořených modelů v programu Matlab - Simulink. Poslední kapitoly v praktické části jsou věnovány porovnání všech systému z hlediska ztrátovosti paketů a zpoždění paketů ve frontách při konstantní vstupní intenzitě datových toků.
Analýza a návrh optimalizace provozu Service Desk s využitím BI
Gregor, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá optimalizací nasazení pracovníků na service desku ve společnosti Atos IT Solutions and Services s.r.o. Představuje funkci service desku obecně i z pohledu metodiky ITIL. Představuje také metodiky pro výpočet vytížení pracovníků. V praktické části se zabývá sběrem dat a jejich úpravou tak, aby mohla být provedena analýza a navržena vhodná opatření vedoucí k zefektivnění využití pracovních sil na service desku. Použitá metoda umožňuje vytvářet predikce poptávky po službách service desku vždy pro konkrétní časové období.
Obsluha zákazníků fitcentra
Těšínská, Anna ; Kořenář, Václav (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je shrnout základní poznatky z oboru teorie hromadné obsluhy a naznačit způsoby jejich využití v praxi. V teoretické části jsou popsány základní modely hromadné obsluhy, jejich charakteristiky a klasifikace. Konkrétně se jedná o exponenciální model jednoduché obsluhy a exponenciální model s paralelní obsluhou. Dále je zde vysvětleno a popsáno použití dvou softwarů STORM a STOCHASTICA, využívaných k výpočtům základních charakteristik. V praktické části se práce zaměřuje na odbavování zákazníků v pražském fitcentru Hit Fitness Flóra. Kromě analýzy získaných dat o počtech obsloužených zákazníků je zde popsán i postup optimalizace tohoto modelu hromadné obsluhy pomocí oněch zmiňovaných softwarů STORM a STOCHASTICA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.