Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Hezinová, Aneta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá významem účetnictví a postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Pozornost je věnována výchovně vzdělávacím cílům, uspořádání učiva, mezipředmětovým vztahům a učebnici jako hlavní učební pomůcce. Dále je práce zaměřena na samotnou koncepci problémového vyučování, kdy jsou uvedeny její charakteristické rysy, metody, organizační formy a zásady pro tvorbu didaktického materiálu. V druhé části práce, tedy v praktické, je nejprve provedena didaktická analýza učiva v nejpoužívanější učebnici na obchodních akademiích. Závěrem bakalářské práce je mnou vytvořená případová studie.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Čižinská, Markéta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o mzdách ve druhém koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve specifikům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým aspektům výuky učiva o mzdách. Ve druhé, výzkumné části pomocí dotazníků zjišťuji, jakou metodiku při výuce učiva o mzdách používají učitelé na pražských a středočeských obchodních akademiích, zda využívají metody problémového vyučování nebo zda pracují se skutečnými tiskopisy. Zajímám se také o názor žáků na používané metody učitele, jakým způsobem by zlepšili úroveň výuky či jaké didaktické metody jsou podle nich nejefektivnější. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o mzdách ve 2. koncentrickém okruhu, který je doplněn výkladovými příklady, přehlednými schématy, ukázkami tiskopisů a je zakončen souvislým příkladem s prvky problémového vyučování.
Využití problémového vyučování při výuce účetnictví na středních školách
Fišerová, Marie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kubíčková, Dana (oponent)
Disertační práce se zabývá možnostmi uplatnění výukových metod, jež nabízí koncepce problémového vyučování, při výuce účetnictví na obchodních akademiích a ekonomických lyceích. Hlavním cílem této výuky by mělo být především vytváření účetního myšlení jako důležité součásti ekonomického myšlení studentů. Problémové vyučování je vhodné využít při výkladu témat, která jsou stěžejní pro pochopení základních principů účetnictví. Protože jedním z takových témat je časové rozlišování nákladů a výnosů, přináší práce didaktický materiál právě pro problémově pojatou výuku tohoto tematického celku. Jde o problematiku, která svým obsahem spadá do didaktiky účetnictví, tj. vědní disciplíny, jež navazuje na didaktiku ekonomických předmětů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.