Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti
Hrušovská, Tereza ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem metod ve výuce jazyků od 19. století až po současnost. V jejím úvodu jsou stanoveny hlavní a okrajové hypotézy, které souvisí s tím, kam se dostala metodologie v dnešní době. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z metodologie, rozdíl mezi metodami a didaktickými principy apod. Shrnuta je též historie vývoje metod od starověku a vliv vědeckých směrů z oblasti psychologie a lingvistiky. Nejrozsáhlejší část je věnována vývoji metod právě od 19. století. Jedná se zejména o vysvětlení vyučovacích postupů a technik, ale zároveň je v kapitolách vysvětleno v čem se od sebe metody liší, případně v čem spočívá jejich progres oproti starším metodám. Výzkumná část shromažďuje data z odpovědí učitelů na dotazník. Data ukazují, zda-li jsou hypotézy ohledně např. vlivu věku žáků a učitelů na výběr metod, pravdivé. Hlavním předpokladem je převažující eklektická a hned po ní následující komunikativní metoda ve výuce cizího jazyka. Výsledky na základě vyjádření učitelů jsou následně zahrnuty do sestavení ideálního učebního plánu, přesněji do jednotlivých aktivit. Tyto aktivity byly použity během vyučování na základní škole, konkrétně ve druhém a devátém ročníku. Reflexe žáků následně ukazuje, jestli se výsledky výzkumu shodují se skutečností. Jinými slovy praktická...
Možnosti a meze využití ICT při výuce na 1. stupni základní školy
Pekařová, Tereza ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Téma práce představuje Možnosti využití ICT na prvním stupni základní školy, ale také vymezení negativ a omezení ve výuce na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena dvě části, a to na teoretickou část a na praktickou část práce. Zaměřuji se zejména na možnosti využití ICT a na předpoklady zavádění ICT do základních škol a následně na jednotlivé nástroje ICT v základní školy a možnosti jejich využití. Používání ICT chápu jako nástroj pro rozvíjení obecné a mezipředmětové způsobilosti žáků a na rozvíjení schopnosti komunikace a kritického myšlení již na prvním stupni základní školy. Inovační vyučovací metody založené na aktivním a empirickém učení a rozšířené o informační a komunikační technologie mohou zvýšit angažovanost žáků a zlepšit jejich výsledky, jak vyplývá z dotazníkového šetření a kapitol teoretické části práce. Metodika práce je založena na analytické a komparativní metodě v teoretické části práce a na metodě kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření v praktické - empirické části práce. Zpracování teoretické části je založeno na souboru literatury, který je uveden v závěru práce. Dotazníkové šetření je založeno na odpovědích kantorů prvního stupně, zaměřující se na využití interaktivní tabule ve výuce, které byly v průběhu šetření získány a následně vyhodnoceny. Za...
Teaching Silent Letters to Czech Learners
Pospíšilová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce navazuje na bakalářskou práci téže autorky, která se zabývala fenoménem anglických tichých písmen. Jelikož zmíněná bakalářská práce odhalila, že správná výslovnost slov s tichými písmeny působí českým studentům značné problémy, cílem této diplomové práce bude najít způsob, jak tento stav změnit. Teoretická část se zaměří na rozbor existujících materiálů a technik výuky tichých písmen. V praktické části se pak pokusíme tyto materiály přizpůsobit potřebám českých studentů a vypracovat set aktivit, které by danou problematiku kompletně pokryly. Dalším krokem bude odpilotování daných aktivit na určitém počtu respondentů během delšího časového úseku. Analýza dat získaných během celého výzkumu by pak měla ukázat, zda byly aktivity efektivní a zda je u respondentů patrný pokrok.
Možnosti a meze využití ICT ve výuce
Cypriánová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Možnosti a meze využití ICT ve výuce klíčová slova: ICT (Informační a komunikační technologie - netbooky, interaktivní tabule, PC apod.), pedagogická komunikace, vyučovací metody učitele, a organizační formy práce, zúčastněné pozorování Diplomová se zabývá problematikou využití informačních a komunikačních technologií ve výuce - jejich možnostmi a mezemi. Teoretická část obsahuje přehled využití vybraných druhů ICT, metodiku a didaktické aspekty při používání ICT a projekty v oblasti zavádění ICT do výuky. V empirické části práce je proveden výzkum zaměřený na žáky 2.stupně. Výzkum je proveden metodami zúčastněného pozorování doplněného upřesňujícími rozhovory s učiteli a žáky a videozáznamy vyučovacích hodin. Cílem výzkumu je zaměřit se na pedagogickou komunikaci učitele se žáky (se zřetelem na verbální a nonverbální komunikaci), vyučovací metody učitele a organizační formy práce, způsoby používání ICT ve výuce na jedné pražské základní škole se žáky 2.stupně, a následně interpretovat zjištěné výsledky.
Význam učebních pomůcek pro vyučování ekonomických předmětů
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na význam a využití učebních pomůcek ve vyučování na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je rozdělení učebních pomůcek podle několika odborných publikací, popis vybraných moderních učebních pomůcek a jejich uplatnění ve výuce. V závěru teoretické části je pozornost věnována učebním pomůckám využívaným především v ekonomickém vzdělávání. Empirická část je věnována dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Hlavním cílem výzkumu je zjistit využití učebních pomůcek ve výuce. Další otázky jsou zaměřeny na zajímavost hodiny při využití učebních pomůcek, jak často učitelé využívají učební pomůcky, jestli si je vytvářejí sami a které učební pomůcky nemají učitelé k dispozici. V závěru je zjišťováno, zda učitelé využívají e-lerning.
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Práce je zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje klasifikaci didaktických prostředků. A to nejen těch nejmodernějších, které se používají dnes, ale i jejich v současnosti už zastaralých předchůdců. Dále se tato část věnuje také dopadům, jaké by měly mít didaktické prostředky na výuku, k čemu vede zařazení těchto prostředků do vyučování, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Cílem praktické části této práce je ověření skutečných vlivů využívání moderní didaktické techniky v konkrétní hodině účetnictví a to jak z pohledu učitele, tak i žáků. Účelem je zjištění jejich názorů a postojů vůči těmto pomůckám, jaké dopady podle nich přináší, jestli by je měli učitelé používat častěji nebo méně apod. K tomuto účelu bylo vytvořeno několik didaktických pomůcek, které byly následně vyzkoušeny v praxi a dotazník sloužící k získání zpětné vazby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.