Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderový vliv na tabakismus u žáků 9. ročníků vybraných základních škol na Mostecku
Matějů, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tabakismu u žáků 9. ročníků na Mostecku a genderovým srovnáním. Primárním cílem bylo zjištění časového období první zkušenosti s kouřením a subjektivní důvody vedoucí k tomuto aktu. Dále byl zjišťován postoj vybraných adolescentů k atraktivitě tabakismu a toleranci kouření u jejich budoucích partnerů a partnerek. Dalšími cíli práce je porovnání výsledků výzkumu se studiemi, které se zabývaly vlivem rodičů kuřáků na rané zkušenosti s tabakismem svých potomků, a zjišťování, zda a jakým způsobem se o problematice tabakismu dozvídají žáci na základní škole. V komentářích zpracovaných dat jsou některé výsledky porovnány s již uskutečněnými výzkumy. Bylo zjištěno, že dívky kouří v adolescentním věku více než chlapci a že rodiče kuřáci mají významný vliv na své potomky. Většina respondentů, jejichž rodiče kouří, mají častěji zkušenosti s tabakismem než ti, u kterých jsou rodiče nekuřáky. Primární prevence v souvislosti s tabakismem je ve školách zajišťována při výuce výchovy ke zdraví (Vz) a předmětech, které jsou některými učebními celky blízké, či do nich může být Vz implementována. Nejčastěji se o tabakismu žáci dozvídají formou výkladu a přednášky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že tabakismus mezi dospívajícími je běžným pojmem a způsobem chování bez...
Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I"
Vanek, Marián ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Čermáková, Markéta (oponent)
NÁZEV: Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I" AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb a formativní evaluací výsledku školského preventivního programu České koalice proti tabáku (ČKPT) "Típni to I" zaměřeného na rizikové užívání tabáku v 7. třídách ZŠ a sekundách víceletých gymnázií s cílem získat důkazy o funkčních a nefunkčních částech programu vzhledem k potřebám cílové skupiny. Program byl hodnocen z hlediska KAB modelu a byl k tomu využit smíšený design se zastřešujícím participativním paradigmatem vzhledem k tomu, že autor práce je zároveň lektorem hodnoceného programu. Pro sběr empirických dat byl využit dotazník vlastní výroby obsahující znalostní test, postojovou škálu ke kouření a dotazy monitorující sklony ke kuřáctví respondentů, dále problémově zaměřené rozhovory s lektory ČKPT, manuál programu "Típni to I" a poznatky z rešerše literatury týkající se požadavků na kvalitní preventivní program rizikového užívání tabáku. Dotazník byl v experimentální skupině (12 tříd, 202 žáků) zadán dvakrát - jednou před realizací programu a poté s dvou-třítýdenním odstupem po jeho realizaci, kontrolní skupina nebyla využita. Bylo zjištěno, že program je efektivní v ovlivnění znalostí žáků...
Genderový vliv na tabakismus u žáků 9. ročníků vybraných základních škol na Mostecku
Matějů, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tabakismu u žáků 9. ročníků na Mostecku a genderovým srovnáním. Primárním cílem bylo zjištění časového období první zkušenosti s kouřením a subjektivní důvody vedoucí k tomuto aktu. Dále byl zjišťován postoj vybraných adolescentů k atraktivitě tabakismu a toleranci kouření u jejich budoucích partnerů a partnerek. Dalšími cíli práce je porovnání výsledků výzkumu se studiemi, které se zabývaly vlivem rodičů kuřáků na rané zkušenosti s tabakismem svých potomků, a zjišťování, zda a jakým způsobem se o problematice tabakismu dozvídají žáci na základní škole. V komentářích zpracovaných dat jsou některé výsledky porovnány s již uskutečněnými výzkumy. Bylo zjištěno, že dívky kouří v adolescentním věku více než chlapci a že rodiče kuřáci mají významný vliv na své potomky. Většina respondentů, jejichž rodiče kouří, mají častěji zkušenosti s tabakismem než ti, u kterých jsou rodiče nekuřáky. Primární prevence v souvislosti s tabakismem je ve školách zajišťována při výuce výchovy ke zdraví (Vz) a předmětech, které jsou některými učebními celky blízké, či do nich může být Vz implementována. Nejčastěji se o tabakismu žáci dozvídají formou výkladu a přednášky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že tabakismus mezi dospívajícími je běžným pojmem a způsobem chování bez...
Tabakismus u žáků 6. tříd na vybraných základních školách v Litvínově
Matějů, Kamila ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tabakismus u žáků 6. Tříd na vybraných základních školách v Litvínově ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je zjistit problematiku tabakismu u žáků 6. tříd ve vybraných základních školách Litvínova, a zda tabakismus u těchto dětí je opravdu alarmující, či se jedná o ojedinělé případy. Tato věková kategorie je zvolena z důvodu počínajícího vývojového období puberty a přechodu žáků na 2. stupeň základní školy. V práci bude řešeno, jaká je pro tyto děti dostupnost cigaret, zda má vliv na jejich kouření či experimentování s cigaretami městská část Litvínova, kde bydlí a stýkají se s kamarády, škola, kterou navštěvují, či to, zda kouří jejich rodiče. K výzkumu bude použito dotazníkové šetření. Dotazníkovému šetření předchází rešerše z oblasti tabakismu u dětí a dospívajících, psychosomatický vývoj a prevence tohoto sociálně patologického jednání na základních školách. Klíčová slova žák, děti, cigarety tabakismus, návykové látky, Litvínov, prevence, základní škola
Vývoj české tabákové reklamy
Štichová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce přistupuje ke konzumování tabáku jako k určitému kulturnímu fenoménu, protože od doby, kdy byla tabáková rostlina přivezena do Evropy, se její užívání rozšířilo na všechny kontinenty a stalo se součástí většiny vyspělých civilizací. Teoretickým východiskem práce je fakt, že stejně jako není kultura konstantní entitou, společenský názor na tabák se měnil, od víry v jeho léčivé účinky až k jeho stigmatizaci. Vlastní práce je rozdělena do čtyř základních kapitol - první tři se snaží zasadit kouření do kontextu reklamní komunikace a usilují o seznámení čtenáře s obecnějšími specifiky vybraného tématu; poslední kapitola je nejrozsáhlejší, neboť prezentuje výzkumnou část práce, kterou je sémiotická analýza tabákových reklam z vybraných periodických publikací (z novin a časopisů), jež vycházely v Československu od 20. let do 50. let dvacátého století. Primárním cílem je blíže specifikovat verbální i vizuální znaky, jenž reklamní tvůrci používali pro vytváření ideologických implikací svých reklam (dekódování znaků a interpretace jejich významů), sekundárně je přibližován dobový reklamní kontext propagování tabáku (jaké produkty a značky se nabízely, na jaké cílové skupiny se inzerce soustředila, na čem byla založena argumentace). Metodologicky je částečně navázáno na práci Jana...
Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení
Vlková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení se v teoretické části kromě základní terminologie spojené s danou problematikou zabývá rizikovými projevy chování mezi současnou mládeží a stručně představuje sociálně patologické jevy, které se na zkoumané škole za poslední dva roky nejčastěji vyskytovaly. Popsány jsou i další sociálně patologické jevy mezi současnou mládeží. S danou tematikou nesporně souvisí období adolescence, které je z mnoha důvodů nazýváno krizovým a ve kterém se nachází většina studentů středních škol. Tato kapitola je vzhledem ke své důležitosti podrobně propracována. V teoretické části práce jsou rovněž představeny rozdíly ve výskytu sociálně patologických jevů mezi pohlavími. V diplomové práci je dále objasněn systém primární prevence v České republice, důležitost rodinného a školního prostředí a vliv vrstevnické skupiny na zdravý rozvoj osobnosti. Závěrem teoretická část přibližuje alespoň některé z aktuálních trendů v prevenci a řešení sociálně patologických jevů na školách. V empirické části je představena škola - Střední odborná škola managementu a služeb, s.r.o. (Schulhoffova 844, Praha 4), na které byla provedena výzkumná sonda, pomocí které je mapován výskyt vybraných sociálně patologických jevů u studentů. Výzkumná...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.