Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejen filcové pantofle aneb průvodcovská praxe za normalizace
Špačková, Kateřina ; Indrová, Martina (vedoucí práce) ; Jordánová, Květa (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje průvodcovské praxi za normalizace a těsně po ní, jelikož tendence započaté za normalizace trvaly i dále. Cílem práce je přiblížit, jak v tomto období vypadaly komentované prohlídky na hradech a zámcích a s čím se setkávali návštěvníci, kteří na ně zavítali. V práci jsou postihnuty různé aspekty prezentace památek. Pozornost je věnována osobě průvodce, charakteru interiérových instalací a expozic i obsahové stránce výkladu. Zároveň se práce dotýká i zpětné vazby tehdejších návštěvníků památek, propagaci památek skrze média a legislativě památkové péče spolu s vládními usneseními, které se prezentace památek nějakým způsobem dotýkaly. Pro práci byla učiněna několikastupňová rešerše primárních i sekundárních pramenů nejrůznějšího druhu a původu včetně audiovizuálních zdrojů nebo provedených výzkumů. Jednotlivé zdroje byly podrobeny kritice, analyzovány a vzájemně komparovány. Zároveň byl pro účely výzkumu realizován i řízený rozhovor s pamětnicí. Některá zjištění o prezentaci památek za normalizace byla porovnána i s výsledky nedávných výzkumů týkajících se současné podoby interpretace našich památek. V rámci výzkumu jsou ověřovány tři hypotézy. První spočívá v předpokladu, že byla normalizační prezentace památek ovlivněna politicko-ideovým směřováním naší země. Práce...
Statistická gramotnost studentů učitelství přírodopisu/biologie v České republice
Hybšová, Aneta ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Molnár, Josef (oponent)
Přírodovědná gramotnost je v současné době diskutována zejména v souvislosti s výsledky výzkumu PISA. V nich se ukazuje, že čeští žáci mají v porovnání s žáky dalších států nižší procedurální znalosti a mají potíže s vyhodnocováním a navrhováním přírodovědného výzkumu. Aby mohli učitelé přírodopisu/biologie využít synergický efekt mezi přírodovědnou a statistickou gramotností, je nezbytné, aby byli sami statisticky gramotní. Předkládaná disertační práce se věnuje problematice statistické gramotnosti a jejímu významu pro studenty učitelství přírodopisu, resp. biologie. Cílem této práce je popsat současný stav statistické gramotnosti studentů učitelství přírodopisu/biologie. Vzhledem ke komplexnosti tohoto cíle byly navrženy a realizovány dílčí cíle/studie, které nejprve analyzují úroveň statistických znalostí studentů prvních ročníků na vysokých školách, metodou obsahové analýzy rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Z této analýzy vyplývá, jaké statistické znalosti studenti učitelství přírodopisu/biologie mají mít podle kurikulárních dokumentů. Úroveň osvojení těchto znalostí je ověřena pomocí testu, resp. dotazníku, který byl studentům učitelství přírodopisu/biologie (n = 295) předložen. Dále je pomocí obsahové analýzy sylabů zkoumáno, jaké předměty rozvíjející statistickou...
Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu
Kvasničková, Jana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
(česky) Bakalářská práce nazvaná "Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu" se soustředí především na výuku předmětů zabývajících se problematikou, výchovou a vzděláváním osob s vadou sluchu. Práce se zaměřuje hlavně na speciálně-pedagogické obory, jejichž absolventi se výchově a vzdělávání jedinců s vadou sluchu věnují. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první z nich je shrnuta historie vzdělávání osob s vadou sluchu, vymezeny termíny, které se v práci objevují, tj. např. surdopedie či medicínský a sociokulturní přístup k problematice hluchoty. Dále je zde přehled české legislativy vztahující se ke vzdělávání osob s vadou sluchu. Část praktická je dále rozdělena do dvou sekcí. V první z nich jsou shromážděny informace ze studijních plánů a sylabů relevantních předmětů. Na základě analýzy sylabů uvádí formu, způsob a obsah výuky vybraných oborů na konkrétních vysokých školách. V sekci druhé jsou potom analyzovány výsledky z elektronického dotazníku s odpověďmi studentů zkoumaných oborů. Na základě vysokoškolských sylabů jednotlivých předmětů a dotazníkového průzkumu práce mapuje přístupy k problematice vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu a snaží se podat obraz současné podoby, kterou výuka...
ETIKA JAKO VÝUKOVÝ PŘEDMĚT V RÁMCI PROFESNÍ PŘÍPRAVY SOCIÁLNÍCH PACOVNÍKŮ
KŇOURKOVÁ RŮNOVÁ, Jitka
Teoretická část je založena na poznatcích získaných z knižních, časopiseckých, elektronických zdrojů a jsou zde popsány všechny prvky související s etikou: etické otázky a normy, konflikty, argumenty, komunikace apod. Teoretická část dále obsahuje postupy při výuce na vysokých školách. Stěžejním prvkem v předkládané bakalářské práci jsou principy a normy Asociace vzdělavatelů v sociální práci. (dále Asociace). Pro účely praktické části práce byly osloveny školy, které jsou řádnými členy Asociace vzdělavatelů v sociální práci, tyto školy byly požádány o poskytnutí sylabu předmětu zabývajícího se etikou, vyučovaného na dané škole. Informace získané cestou žádosti, podpořené vyhledáváním na oficiálních internetových stránkách škol, byly podrobeny metodám obsahové analýzy a komparace. Ze závěru praktické části bakalářské práce vyplývá, že v sylabech etických předmětů oslovených a porovnávaných vysokých škol vždy chybí určité informace, které by mohly být pro studenty informacemi důležitými či zásadními. Při podání kompletních a ucelených informací ze strany školy získává student přehled o požadavcích k absolvování předmětu. Práce je uceleným průnikem do problematiky výuky etiky v rámci profesní přípravy sociálních pracovníků.
Angličtina pro cestovní ruch
JELÍNKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na oblast ESP, tedy English for Specific Purposes (angličtina pro specifické účely), konkrétně na angličtinu pro potřeby cestovního ruchu. Dalším specifikem je zaměření se na jednoho konkrétního studenta, jde tedy o přípravu individuálního kurzu. Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb studenta, vytvářením sylabu kurzu a přípravou učebního materiálu. Po prostudování teoretické literatury jsou analyzovány potřeby konkrétního studenta zejména z hlediska jazykových potřeb, řečových dovedností a interkulturní kompetence. Analýza je prováděna pomocí řízeného rozhovoru a syntetizována v případové studii. Na základě výsledků analýzy je navržen jednosemestrální sylabus pro tento kurz. V souladu se sylabem je vytvořen konkrétní plán hodin obsahující téma, cíl, řečové dovednosti, jazykové prostředky a připravený učební materiál.
Topic Based Syllabus Tématické vyučování
MARÁNKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá tématickým vyučováním se zaměřením na výuku anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Praktické zpracování a návrh výuky tří zvolených témat (zdraví, jídlo, cestování) bylo provedeno na základě teoretických a metodických poznatků, prostudování nejběžněji používaných učebnic angličtiny na 2. stupni základní školy a získané pedagogické praxi. Výběr témat, řazení a rozpracování je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, svou náročností a požadovanou jazykovou úrovní odpovídá znalostem a schopnostem žáků 8. třídy základní školy. Na základě vlastního výzkumu při pedagogické praxi, prostudování učebnic a užitečnosti pro každodenní životní situace jsme se žáky zvolili již zmíněná tři témata. Tématické okruhy jsou zpracovány formou komplexního opakování z hlediska slovní zásoby, gramatiky a čtyř základních jazykových dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.