Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Genderová analýza publikace feministické autorky Jany Juráňové - Orodovnice
Gajdošová, Veronika ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Cílem mé práce je jednak charakterizovat zobrazení ženských a mužských postav v díle feministické autorky Jany Juráňové s názvem Orodovnice a prostřednictvím tohoto charakterizovaní interpretovat a analyzovat, jaké možné obrazy femininity a maskulinity nám toto dílo nabízí skrz archetypální analýzu a analýzu vztahovosti jednotlivých postav. Hlavní hypotézou této práce je, že nám dílo, vzhledem k tematickému zaměření autorky, nabízí subverzivní potenciál v kontextu součastných sociálních a kulturních diskursivních praktik a hodnot. Úlohou této diplomové práce je za pomoci genderové analýzy tento subverzivní potenciál odhalit, interpretovat a vysvětlit v čem jsou jeho možné podvratné účinky na myšlení lidí nejen v rámci literatury a jaké možné nové možnosti vnímání a zobrazování může se sebou přinášet. Teoretická část je věnována pojmům a představení konceptů v kontextu feminismů a literatury, jež považuji za relevantní vzhledem k zaměření a cíli této diplomové práce. Samostatná kapitola je věnována archetypům a kritické analýze archetypálního zobrazování a jejich možnosti použití v kontextu součastné feministické literatury. Analytická část je věnována genderové analýze obrazů ženských a mužských postav v kontextu jejich vzájemné vztahovosti a následné interpretaci možného subverzivního potenciálu...
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Filozofie subverze v postmoderní pohádce Toma Robbinse Zátiší s Datlem
TRUBKA, Jiří
Cílem této bakalářské práce je popsat rysy postmodernismu a grotesky v díle Toma Robbinse Zátiší s datlem. Toto dílo je nazýváno "postmoderní pohádkou" a v jeho struktuře a myšlenkách se odráží sociokulturní kontext Ameriky tehdejší doby. Jedním z cílů této práce bude tento kontext popsat a zároveň se zaměřit i na ostatní díla tohoto autora, která budou nazírána touto optikou tj. s ohledem na postmodernismus, grotesku a subverzi
Motivace, projevy a cíle culture jammingu v českém prostředí
Benešová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
(abstrakt) Fenomén culture jamming není v českém prostředí až tak známý. Rozhodla jsem se tedy, že se ve své práci zaměřím na vymezení tohoto pojmu, který je někdy překládán také jako kulturní sabotáž. Na začátku této práce se snažím postihnout nejprve důležité teorie, které s ústředním pojmem souvisí. Dále se zaměřuji na to, jakým způsobem se culture jamming nejčastěji projevuje a jaké jeho formy jsou nejběžnější. V pasáži příkladů culture jammingu ve světě přibližuji důležitá zahraniční culture jammingová uskupení, včetně ukázek jejich akcí a performancí. Stejným způsobem mapuji také česká culture jammingová uskupení. Pro lepší ilustraci a přiblížení pojmu je celá tato teoretická pasáž doplněna o obrazovou přílohu. Součástí práce je také výzkumná část, která se zaměřuje na zmapování culture jammingu v českém prostředí. Především se v ní snažím cílit na zjištění, jaké jsou motivace, projevy a cíle českých kulturních sabotérů.
Genderová analýza publikace feministické autorky Jany Juráňové - Orodovnice
Gajdošová, Veronika ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Cílem mé práce je jednak charakterizovat zobrazení ženských a mužských postav v díle feministické autorky Jany Juráňové s názvem Orodovnice a prostřednictvím tohoto charakterizovaní interpretovat a analyzovat, jaké možné obrazy femininity a maskulinity nám toto dílo nabízí skrz archetypální analýzu a analýzu vztahovosti jednotlivých postav. Hlavní hypotézou této práce je, že nám dílo, vzhledem k tematickému zaměření autorky, nabízí subverzivní potenciál v kontextu součastných sociálních a kulturních diskursivních praktik a hodnot. Úlohou této diplomové práce je za pomoci genderové analýzy tento subverzivní potenciál odhalit, interpretovat a vysvětlit v čem jsou jeho možné podvratné účinky na myšlení lidí nejen v rámci literatury a jaké možné nové možnosti vnímání a zobrazování může se sebou přinášet. Teoretická část je věnována pojmům a představení konceptů v kontextu feminismů a literatury, jež považuji za relevantní vzhledem k zaměření a cíli této diplomové práce. Samostatná kapitola je věnována archetypům a kritické analýze archetypálního zobrazování a jejich možnosti použití v kontextu součastné feministické literatury. Analytická část je věnována genderové analýze obrazů ženských a mužských postav v kontextu jejich vzájemné vztahovosti a následné interpretaci možného subverzivního potenciálu...
Totalitní kýč a underground. Sémiotický model.
Kubíček, Jan ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Špirit, Michael (oponent)
Důsledkem sémiotické totalizace veřejného života v totalitních společnostech jsou radikální změny v systému sociálních, estetických, etických a jazykových norem. Tento systém popisujeme v části Totalitní kýč v kapitolách Totalita, Kýč, Historie, Umění, Jazyk, Estetika a Mýtus. V části Underground interpretujeme totální realismus a trapnou poezii Egona Bondyho a Iva Vodseďálka jako modelovou reakci na podmíky totalitní společnosti. Zavádíme pojem totální poezie. Klademe si otázku, čím je totální poezie, není-li uměním a postupně nacházíme jedenáct odpovědí: 1. souborem apokryfních textů socialistického realismu, 2. hrou na umění, 3. kulturou ve znamení zrodu, 4. metodou fenomenologické redukce, 5. jazykovou hrou, 6. dekonstrukcí mýtu, 7. zaujímáním herní pozice v totalitní společnosti, 8. mýtem, 9. sémiotickou očistou realizovanou skrze sémiotické běsnění, 10. zeznakověním skutečnosti a zeskutečněním znaku, 11. výzvou ke hře. Nakonec se pokoušíme o vymezení totální poezie ve vztahu k avantgardě, modernímu umění a postmoderně. V kapitole Kýč a underground činíme trojí: 1. rekapitulujeme recepci díla Egona Bondyho a Iva Vodseďálka, 2. prozkoumáváme určité filozofické a politické souvislosti a paralely totalitního kýče a totální poezie, 3. uvádíme teoretické poznání totální poezie v souvislost se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.