Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesty ke zefektivnění vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí ve věku 1 -3 roky
NEUMANNOVÁ, Eva
Cílem práce bylo vymyslet co nejvíce způsobů, jak zefektivnit vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí od jednoho do tří let a ověřit je v praxi. Teoretická část se zaměřuje na přehled přínosů čtení pohádek a příběhů pro rozvoj čtenářské pregramotnosti, kognitivního rozvoje, řeči, vnímání, paměti, ale také emocí, pozornosti, motivací a dalších oblastí. Součástí je i charakteristika vývojového období od 1 do 3 let. V praktické části byly zmapovány literární předlohy, které jsou pro zvolenou věkovou skupinu nejvhodnější. Vybrané literární předlohy byly připraveny metodologicky pro práci s dětmi daného věku, byly vyzkoušeny různé metody, které lze využít při práci s pohádkou či příběhem se skupinou dětí. Tyto aktivity byly realizovány s dětmi a následně evaluovány.
Vyprávění příběhů ve výuce angličtiny na prvním stupni základních škol
ŠTĚTINA, Lukáš
Diplomová práce se zabývá problematikou používání příběhů ve výuce angličtiny na prvním stupni základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na význam používání příběhů ve výuce cizího jazyka a metodiku práce s příběhy. Ve výzkumné části práce byly sestaveny dva dotazníky. První je určen učitelům angličtiny na prvním stupni základních škol a druhý dětem {--} jejich žákům. Cílem obou dotazníků bylo zjistit, jakou důležitost mají příběhy pro děti, jakou roli hrají ve výuce angličtiny a jak dětem napomáhají při její výuce.
Using podcasts to teach English to young learners
Hoppejová, Diana ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podcastům jako výukovém materiálu na výuku anglického jazyka u dětí v předškolním věku. Podcasty jsou vytvořené za účelem uvedení dětí do anglického jazyka pomocí jejich mateřského jazyka, skrze namluvenou audio pohádku bez vizuálních pomůcek. Cílem práce je zjistit, jestli systematické používání mateřského jazyka v audio materiálech může mít pozitivní vliv na motivaci a ochotu poslouchat u dětí, které s učením se anglicky teprve začínají. Cílem teoretické části bylo získat potřebnou znalost na efektivní přípravu takových podcastů. Zkoumá tedy účinné možnosti výuky anglického jazyka pro malé děti, využití příběhů na výuku angličtiny a roli prvního jazyka v učení se jazyku novému. Praktická část se zaměřuje na průzkum uskutečněný mezi českými a slovenskými rodiči dětí, které poslouchání anglických nahrávek před výzkumem nebavilo. Rodiče souhlasili s otestováním série autorských podcastů s dětmi a s pozorováním jejich reakcí. Cílem výzkumu bylo potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že i děti, které jinak odmítají poslouchat anglické audio nahrávky, budou motivovány poslouchat anglický pohádkový podcast, pokud bude kombinovat anglické věty s vyprávěním v mateřském jazyce. Hypotéza byla potvrzena, ale vzhledem k malému počtu respondentů je potřebný další výzkum v této...
Oslovení ve vybraných povídkách A.P.Čechova a jeho ekvivalentace v češtině
Koutná, Adéla ; Lendělová, Věra (vedoucí práce) ; Stranz-Nikitina, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje analýze oslovení jako dílčího překladatelského problému, jíž předchází základní lingvistická charakteristika tohoto jazykového jevu a porovnání oslovení v českém a ruském jazyce. Na základě teoretických prací předních teoretiků překladu byla v práci vytvořena vlastní kategorizace překladatelských postupů. Na vybraných povídkách A. P. Čechova byl proveden rozbor konkrétních aplikací překladatelských postupů a zhodnocena jejich adekvátnost. Práce si kladla za cíl zmapovat a co nejpřehledněji shrnout problematiku překladu oslovení. Klíčová slova: A. P. Čechov, povídky, oslovení, gramaticko-sémantická charakteristika, překlad, česká ekvivalentace oslovení
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Příběhy psané sportovci: Nové platformy The Players'Tribune a Bez frází
Mayer, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje projektům ThePlayersTribune.com a její mladší české obdobě Bezfrazi.cz. Obě webové stránky vznikly v posledních letech a jejich ambicí je změnit zažitý stereotypní pohled na sportovce, který přinášejí tradiční média. Jedná se o platformy poskytující sportovcům prostor se vyjádřit jejich vlastními slovy a být také součástí editačního procesu. Sportovci na webových stránkách sdílí své životní příběhy, které jsou velmi inspirativní a často mají přesah mimo sportovní prostředí. Čtenáři tak mohou proniknout do života slavných i méně známých sportovců, a i díky vyprávění v první osobě vnímat situace z jejich perspektivy. Toto téma dosud nebylo zpracováno, a tak je práce pojata jako případová studie, jejímž cílem bylo představit a srovnat oba projekty. Zabývá se jejich významem pro sportovní žurnalistiku, rolí novináře při zprostředkování příběhů, ověřováním faktů v příbězích a celkovou oblíbeností příběhů ze sportovního prostředí. Součástí diplomové práce je také vlastní klasifikace typologicky stejných příběhů vyskytujících se na platformách The Players' Tribune a Bez frází, které jsou kvalitativně analyzovány. Pozornost je při analýze věnována především narativní struktuře jednotlivých příběhů a konceptům hrdinského mýtu, se kterým editoři při psaní těchto příběhů pracují...
Publicistická činnost Oty Pavla v letech 1956 - 1964
Keimar, Jaroslav ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Ota Pavel je známý pro svou beletristickou tvorbu, zejména pro povídky s autobiografickými motivy. Účelem této bakalářské práce je poukázat na Pavlovu publicistickou činnost v časopisech, která jeho literární kariéře předcházela. Teoretická část si klade za cíl poskytnout kontextuální portrét Oty Pavla ve vztahu k jeho publicistické činnosti. Praktická část obsahuje kvalitativní rozbor vybraných Pavlových příspěvků v časopisech Stadión a Československý voják v období vymezeném roky 1956 až 1964. Součástí přílohy je Pavlova kompletní bibliografie ve zmíněných periodikách. Klíčová slova Ota Pavel, sport, povídky, časopisy, reportáž, literární reportáž, publicistika
Příběhy z česko-bavorského příhraničí - příklady bilingvnosti
HRABÁKOVÁ, Anna
Cílem bakalářské práce bylo vyhledávání bilingvních (česko-německých) osob žijících v česko-bavorském příhraničí. S nalezenými respondenty byly natočeny rozhovory, které byly zpracovány do formy uměleckého textu. Práce se zaměřovala na osoby narozené po roce 1989, a tím se dotýká fenoménu opět zcela propustných hranic mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo a přirozené migrace v definovaném regionu. Práce využívala analyticko-empirické metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.