Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15
Novotný, Adam ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15 Autor: Adam Novotný Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je komparace obsahu, struktury a časové efektivity tréninkového procesu v rámci týdenního mikrocyklu mezi fotbalovými kategoriemi mladší žáci (kategorie U13) a starší žáci (kategorie U15). Současně je cílem komparace obsahu a struktury tréninkového procesu zmíněných kategorií s doporučením Fotbalové Asociace ČR. Metody řešení: Výzkumný soubor obsahoval dvě žákovské kategorie hráčů (U13 a U15). Pro sběr dat bylo využito nezúčastněné pozorování a vytvoření videozáznamu z tréninkového třítýdenního mezocyklu. Významnost rozdílů vzhledem ke stanoveným hypotézám byla ověřena pomocí hodnocení koeficientu věcné významnosti Hedgesova g a také pomocí procent. Výsledky práce: Tato studie zjistila významný rozdíl v užívání průpravných her mezi kategoriemi U13 (25,9 % z celkové náplně tréninku) a U15 (68,4 %). Významný rozdíl byl dle očekávání analyzován i u využití posilování. Kategorie U13 posilování se závažím nevyužila vůbec a volila spíše úpolovou metodu. Naopak U15 posilovala v 24,6 % času určeného pro kompenzace. U kategorie U13 bylo užívání sociálně-interakčních forem vždy mezi kategoriemi středně...
Posouzení jídelních lístků školních jídelen na vybraných základních školách z hlediska pestrosti stravování a dodržování spotřebního koše
BLEHOVÁ, Zuzana
Diplomová práce byla řešena ve dvou zvolených jídelnách základních škol ve městě Humpolec. Výzkum proběhl ve školním roce 2018/2019. Cílem diplomové práce bylo porovnat pestrost stravování a plnění spotřebního koše ve dvou školních jídelnách základních škol. Dále vyhodnocení nutričního složení pokrmů podávaných ve školních jídelnách a porovnání zjištěných hodnot s normou potřeby dle DACH (2011) pro kategorii dětí starší žáci. Z hlediska pestrosti stravy bylo u obou školních jídelen zjištěno, že nebyla zajištěna dostatečná frekvence zeleninových a luštěninových polévek. Dále se potvrdil všeobecný trend, tj. minimální zařazování rybích pokrmů a naopak nadpočetný výskyt masitých pokrmů, uzenin a houskových knedlíků. Výskyt ovoce a zeleniny též nebyl plně dostačující. Z vyhodnocení plnění spotřebních košů bylo u obou školních jídelen zjištěno nedostatečné plnění komodit ryby a mléko. U komodit ovoce a brambory bylo plnění spotřebního koše v obou školních jídelnách nevyrovnané, kdy nedostatečné plnění se střídalo s plněním nadbytečným. Luštěniny byly u obou školních jídelen plněny relativně v normě, s výjimkou měsíce dubna u školní jídelny A. U obou školních jídelen byly pozitivem plnění komodity maso, tuky volné, cukry volné, mléčné výrobky a zelenina. Příjem energie ze školních obědů v obou školních jídelnách dosahoval kolem 80 - 90 % referenčního příjmu, který má být zajištěn obědem, u dívek i chlapců, kategorie starší žáci. U obou školních jídelen byl zjištěn velmi nadbytečný příjem bílkovin. Příjem tuků byl ve školní jídelně A nadbytečný pro dívky i chlapce, ve školní jídelně B byl pro chlapce v normě a pro dívky lehce nadbytečný. Sacharidy byly pro obě školní jídelny v normě, pouze v jídelně A v měsíci dubnu byly lehce nad požadovanou hodnotu. Příjem sledovaných mikronutrientů byl dostatečný, u některých z nich, vyšší než odpovídá referenčnímu příjmu. Výjimkou byl příjem vápníku, který by bylo vhodné zvýšit u obou školních jídelen.
Změny vybraných motorických schopností u hráčů florbalu v období pandemie Covid-19
Forman, Mikuláš ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Předložená diplomová práce se zabývá změnami vybraných motorických schopností u florbalistů staršího školního věku. Cílem je porovnat změny, ke kterým došlo během pandemie Covid-19 a vyhodnotit dopad na aktuální sportovní výkonnost. K testování jednotlivých období jsme použily běžně používané testy a až poté je využily k zjištění rozdílů po restriktivních opatření. Práce poskytuje srovnání výsledných výkonů jednotlivých hráčů získaných v rámci pravidelného testování hráčů florbalového týmu FbŠ Bohemians, které zjišťuje úroveň motorických schopností. Nejprve před pandemií Covid-19 v období na podzim roku 2020 a posléze po uvolnění na jaře v roce 2021. Výzkum může být vhodným vodítkem pro reálný náhled, jak moc pandemie Covid-19 zasáhla sportovní složku dětí a dospívajících ve společnosti. Výsledky ukázaly na výrazné zhoršení téměř ve všech zjišťovaných parametrech a potvrdilo se, že v pohybové aktivitě hráči strádali.
Hodnocení sportovní přípravy českého rekordmana ve sprinterských disciplínách v mládežnických kategoriích
Ryzáková, Lenka ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Hodnocení sportovní přípravy českého rekordmana ve sprinterských disciplínách v mládežnických kategoriích Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je sledování a hodnocení vybraných obecných tréninkových ukazatelů (OTU), speciální tréninkových ukazatelů (STU) a kontrolních testů v průběhu čtyřletého období atletické přípravy mladého sprintera v kategorii starších žáků a dorostenců. U vybraných tréninkových ukazatelů a kontrolních testů je provedena komparace. Metody: V předkládané diplomové práci je využita metoda pozorování a dále obsahová analýza tréninkových dokumentů. Tréninkové dokumenty jsou získány od trenéra sledovaného jedince, z nich jsou vybrány OTU, STU a kontrolní testy, které jsou vyhodnoceny základními statistickými postupy a následně jsou zpracovány do tabulkové a grafické podoby a do formy komentářů. Výsledky: Díky stanoveným postupům řešené diplomové práce jsme zaznamenali, že u M.B. se ve čtyřletém období každým rokem zvyšuje objem OTU. Ve všech vybraných STU dochází ke zvyšování objemu zatížení. Zajímavým zjištěním je, že sledovaný jedinec má v roce 2011/2012 nižší počet naběhaných kilometrů ve STU maximální rychlost a akcelerace oproti předcházejícímu roku. Důvodem je výskyt zdravotních problémů. Ve vybraných kontrolních testech dálka z místa a hod plným míčem přes hlavu se...
Specifické a kondiční testování starších žáků HC Motor České Budějovice
HAVLÍČEK, Martin
Cílem práce je testování specifických a kondičních schopností starších žáků HC Motor České Budějovice. Pomocí rešerše literatury byla obsahovou analýzou vypracována teoretická část práce. V té jsme se zaměřili na vývojové zákonitosti, blíže jsme si objasnili období pubescence. Dále jsme se zabývali fyziologickými zákonitostmi v ledním hokeji, historií ledního hokeje, tréninkových principů a testování. Výzkumná část se zabývá aplikováním testové baterie na jednotlivé hráče HC Motor České Budějovice kategorie starších žáků. Naměřené hodnoty testů na ledě byly porovnány s motorickými testy mimo led. Díky tomu jsme zjistili vzájemnou souvislost mezi dynamickou sílou explozivní a výsledky testů na ledě. Rovněž jsou patrné lepší výsledky starší věkové kategorie oproti mladší. Výsledky jsou popsány a prezentovány pomocí grafů a tabulek.
Hodnocení sportovní přípravy českého rekordmana ve sprinterských disciplínách v mládežnických kategoriích
Ryzáková, Lenka ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Hodnocení sportovní přípravy českého rekordmana ve sprinterských disciplínách v mládežnických kategoriích Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je sledování a hodnocení vybraných obecných tréninkových ukazatelů (OTU), speciální tréninkových ukazatelů (STU) a kontrolních testů v průběhu čtyřletého období atletické přípravy mladého sprintera v kategorii starších žáků a dorostenců. U vybraných tréninkových ukazatelů a kontrolních testů je provedena komparace. Metody: V předkládané diplomové práci je využita metoda pozorování a dále obsahová analýza tréninkových dokumentů. Tréninkové dokumenty jsou získány od trenéra sledovaného jedince, z nich jsou vybrány OTU, STU a kontrolní testy, které jsou vyhodnoceny základními statistickými postupy a následně jsou zpracovány do tabulkové a grafické podoby a do formy komentářů. Výsledky: Díky stanoveným postupům řešené diplomové práce jsme zaznamenali, že u M.B. se ve čtyřletém období každým rokem zvyšuje objem OTU. Ve všech vybraných STU dochází ke zvyšování objemu zatížení. Zajímavým zjištěním je, že sledovaný jedinec má v roce 2011/2012 nižší počet naběhaných kilometrů ve STU maximální rychlost a akcelerace oproti předcházejícímu roku. Důvodem je výskyt zdravotních problémů. Ve vybraných kontrolních testech dálka z místa a hod plným míčem přes hlavu se...
Analýza motorických testů hráče fotbalu
Hochmal, Marek ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza motorických testů hráčů fotbalu Cíle práce: Cílem této diplomové práce je posoudit motorické schopnosti a držení těla u fotbalistů a analyzovat jednotlivé sub-testy z hlediska herního postu hráče. Metody práce: K vyhodnocení jednotlivých testů bylo využito metody pozorování. V průběhu čtyř let bylo pomocí 14 testů otestováno 161 hráčů fotbalu dorostenecké kategorie, z toho 18 brankářů, 46 obránců, 32 útočníků a 65 záložníků. Výsledky byly prezentovány ve tvaru sloupcových grafů. Výsledky práce: Částečné potvrzení hypotézy číslo 1: výsledky motorických a fyzioterapeutických testů sportovní připravenosti jsou schopny zachytit kvalitativní a kvantitativní změny tréninkového procesu. Potvrzení hypotézy číslo 2: Výsledky šetření u vybraných antropometrických a fyzioterapeutických testů jsou závislé na herní pozici. Ověřili jsme vhodnost zařazení fyzioterapeutických vyšetření do testové baterie a potřebu evidence obsahující také zdravotní složku. Klíčová slova: Fotbal, diagnostika, starší žáci, motorické testy, hodnocení držení těla.
Problematika sportovní přípravy starších žáků ve fotbale
Mička, Zdeněk ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Problematika přípravy starších žáků ve fotbale Problems sports preparation of youth in football Cíle práce: Cílem této práce je charakterizovat význam soutěžního utkání ve sportovní přípravě pro kategorii starších žáků, s tím spojenou strukturu žákovských soutěží a její reorganizaci. Zda zařazovat a zaměřovat se u této věkové kategorie na předzápasový trénink. Metoda: Pro dosažení stanoveného cíle, tedy výsledků, použiji metodu dotazování. Pomocí této metody se snažím zachytit všechny důležité informace ze soutěžních utkání starších žáků od mládežnických trenérů a zaznamenat je do vytvořených a tabulek, které lze pozorovat i v grafickém zobrazení. Výsledky práce: Výsledky získané metodou dotazovaní nám dávají poznatky, jak funguje model organizace soutěží starších žáků, případně co vylepšit. Jaký by měl být obsah předzápasové tréninkové jednotky a zda vůbec u této kategorie lze takto trénink rozlišovat. . Klíčová slova: sportovní příprava, trénink, význam soutěží, utkání, děti, starší žáci, trenér mládeže
Školní podvádění starších žáků: od explorativního výzkumu k strukturnímu modelu. Pilotní studie.
VRBOVÁ, Jana
Cílem páce bylo zjistit, jaké chování ve škole vnímají žáci (14-16 let) jako podvádění, zda je toto chování možné zařadit do určitých typů (faktorů) a tyto pak vztáhnout k individuálním charakteristikám žáka (pohlaví, prospěch, zameškané hodiny ve škole, učební cíle žáka, obavy ze školy, self-efficacy, hodnota školního výkonu) a ke kontextovým charakteristikám jeho školního výkonu (cílová orientace rodičů a učitelů, spokojenost žáka se školou, neutralizace, podvádění spolužáků a reakce učitelů na podvádění). Získaná data byla statisticky vyhodnocena (N = 401). Exploratorní faktorovou analýzou byly extrahovány dva typy nečestného chování: podvádění (opisování a napovídání) a klamání (falšování podpisu rodičů, absence). Jako možné prediktory podvádění byly faktorovou analýzou zjištěny dva žákovské faktory - odklon žáka od školy (amotivace žáka) a příklon žáka ke škole (motivace žáka) - a dva kontextové faktory - vliv učitelů a vliv rodičů. Rodiče ani reakce učitelů na podvádění neměli signifikantní vliv na podvádění ani na klamání žáků. Strukturní model potvrdil, že na klamání žáků měly největší vliv kladný vztah k učitelům a dobrý prospěch žáka. Na podvádění měl největší vliv odklon žáků od školy; kladný vtah žáků ke škole a kladný vztah k učitelům snižovaly četnost podvádění. Podvádění a klamání spolu korelovaly. Po odstranění faktoru rodičovského vlivu z modelu byly hodnoty regresních koeficientů podobné. Strukturní model vysvětlující závislost latentních endogenních proměnných podvádění a klamání na třech latentních exogenních proměnných (příklon žáka ke škole, odklon žáka od školy a vliv učitelů) a třech manifestních proměnných (pohlaví, průměr známek a podvádění spolužáků) fitoval data dobře. Model vysvětlil 42 % variance proměnné podvádění a 39 % variance proměnné klamání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.