Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vliv supervize a pracovního hodnocení na motivaci pracovníků působících v sociálních službách
Mrázková, Alena ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu pracovního hodnocení a supervize na motivaci pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Na supervizi a pracovní hodnocení je nahlíženo jako na povinnosti poskytovatele sociálních služeb stanovené ve standardech kvality sociálních služeb. Zaměřuje se na účinek supervize a pracovního hodnocení na pracovní motivaci. V části o pracovní motivaci jsou popsány role v motivačním procesu (role pracovníka a role nadřízeného), jsou představeny dvě základní teorie motivace (Maslowova a Herzbergova) a popsána nebezpečí spojená s pomáhajícími profesemi související s pracovní motivací (syndrom pomáhajících a syndrom vyhoření). V práci dále jsou představeny nástroje působení na motivaci pracovníků, zaměstnanců sociální služby, např. finanční ohodnocení, vzdělávání. Pozornost je věnována především nefinančnímu působení na motivaci zaměstnanců. Vybrané dva nástroje ke zvyšování motivace pracovníka, supervize a pracovní hodnocení, jsou popsány podrobně, především jejich základy, funkce, formy a způsoby provádění, jejich účel a přínos. V praktické části bylo ověřeno, zda se supervize a pracovní hodnocení provádí ve všech nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a zda jsou jimi ovlivňováni všichni pracovníci této sociální služby. Dotazníkovým šetřením jsme zjišťovali, jak...
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Hodnocení Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové.
Kuchaříková, Petra ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Ve své práci jsem se snažila nastínit problematiku Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a v závěru jsem se zaměřila na naplňování standardů kvality sociálních služeb ve dvou Královéhradeckých zařízeních. Nejprve jsem pohovořila o volném čase a jeho pozitivech, pokud se aktivně využívá, historických meznících, pro vývoj Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a také o závazných dokumentech, které jsou pro práci sociálních pracovníků důležité. Dále jsem se tuto problematiku snažila zachytit z hlediska zákona o sociálních službách, popsala princip nízkoprahovosti, zaměřila jsem se na jejich poslání, cíle, cílovou skupinu a celý proces užívání této služby. Jednu kapitolu jsem věnovala managementu a financování, protože bez nich by služba nebyla možná uskutečnit. Pak jsem se zaměřila na dvě nejdůležitější složky této služby jimiž jsou pracovníci, jejich kvality, kompetence a supervize, jakožto pomocník při sebevzdělávání a uživatelé sociálních služeb a jejich charakteristiky. Jednou z věcí, která tyto uživatele ohrožuje, jsou sociálně patologické jevy, z nichž ty nejvíce ohrožující jsem uvedla a přidala k nim i jejich prevenci. V jednom mnou později jmenovaném zařízení se využívá i práce dobrovolníků, proto jsem jim zde věnovala kapitolu. Pro hodnocení naplňování standardů kvality, jsem si vybrala dvě...
Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda
Weiderová, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce "Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda" pojednává o problematice hodnocení kvality poskytovaných služeb, která je stěžejní pro dobře fungující organizace v komerční i nekomerční sféře. Práce se konkrétně věnuje oblasti sociálních služeb a jejím cílem je vytvoření návrhu systému hodnocení kvality poskytovaných služeb pro konkrétní zařízení poskytující nízkoprahové sociální služby dětem ve věku 6 - 15 let. První část se zabývá legislativním zakotvením sociálních služeb a představením nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a nízkoprahového klubu Jahoda. Dále jsou zde nastíněny možné způsoby hodnocení kvality poskytovaných služeb a popsány standardy kvality sociálních služeb. Druhou částí diplomové práce je část praktická, která se věnuje vytvoření návrhu systému hodnocení poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda. Návrh tohoto systému vychází z analýzy současných způsobů hodnocení využívaných v zařízení a jeho hlavní součástí je dotazníkové šetření mezi uživateli, pracovníky, dobrovolníky a stážisty NZDM Jahoda. To bylo pilotně ozkoušeno mezi všemi zainteresovanými osobami a vyhodnocení tohoto dotazníkového šetření je také součástí práce.
Standardy kvality sociálních služeb z hlediska procesu vytváření písemných standardů v některých organizacích občanského sektoru
Strouhalová, Magdaléna ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Průša, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem standardů kvality sociálních služeb a procesem tvorby písemných standardů kvality v některých organizacích občanského sektoru poskytujících sociální služby. V teoretické části se věnuje zejména nové právní úpravě sociálních služeb a jejím principům, mezinárodním souvislostem; dále pak samotným standardům kvality a různým nástrojům, které s nimi souvisí, jako inspekce kvality sociálních služeb, registrace poskytovatelů a vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Empirická část se věnuje vyhodnocení výzkumu zaměřeného na proces tvorby písemných standardů kvality ve zkoumaných organizacích a prezentaci dat získaných zejména formou pozorování a dotazníkového šetření v organizacích.
Sociální služby a úloha nestátních organizací v sociálním zabezpečení
Juránková, Petra ; Korcová, Renata (vedoucí práce) ; Alena, Alena (oponent)
Otázky týkající se sociálních služeb a sociálního zabezpečení jsou tématem současné doby. Tato témata zajímají všechny věkové skupiny, protože se jich v současnosti dotýkají nebo se jich dříve či později dotýkat budou. Cílem této diplomové práce je zodpovězení stanovené výzkumné otázky, která zní: Proč Lata-Programy pro mládež a rodinu, z.ú. na začátku roku 2016 ukončuje registraci programu Ve dvou se to lépe táhne v rámci sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi? Pro nalezení odpovědi je nutné se seznámit s nestátní neziskovou organizací Lata-Programy pro mládež a rodiny, z.ú., jejími programy a financováním a provést analýzu nabízených sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi přes Registr poskytovatelů sociálních služeb v hlavním městě Praze. Práce ve svém celku zahrnuje poznatky z teorie a praxe a vychází z právního stavu v České republice k 1. 1. 2016.
Ochrana uživatele služeb nízkoprahového zařízení pro děti a mládež před předsudky a negativním hodnocením
POSTLOVÁ, Erika
Práce se zabývá opodstatněností ochrany klienta nízkoprahového zařízení před předsudky a negativním hodnocením. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením je jedním z kritérií standardů kvality sociálních služeb v ČR a zároveň měřítkem pro její hodnocení. Toto kritérium bude pravděpodobně z české legislativy vypuštěno, proto se práce zabývá důsledky, které by tato změna mohla přinést. První kapitola se věnuje ochraně uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením z hlediska české legislativy. Také je zde popsána problematika předsudků a negativního hodnocením z pohledu různých vědních disciplín, které se tímto předmětem zabývaly. Druhá kapitola poskytuje ucelený přehled o činnosti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v ČR. Třetí kapitola reflektuje požadavek ochrany uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež (NZDM). Na základě této reflexe je určena opodstatněnost výše jmenovaného požadavku v NZDM, a to z hlediska etiky a práva. V této části jsou zohledněny i praktické otázky a činitele, které do této oblasti vstupují. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením klienta NZDM je eticky opodstatněna, ale není dobrým nástrojem pro hodnocení kvality služby, protože na jejím základě není možné posoudit, zda je v NZDM naplňována nebo není. Koncipování tohoto požadavku je v rozporu s dvěma paragrafy zákona o sociálních službách. Ochrana uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením je velice úzce propojena s jinými dokumenty zabývající se lidskými právy, které musí NZDM splňovat. Z čehož vyplývá, že pokud bude reflektovaný požadavek ze standardů sociálních služeb vypuštěn, tak nevymizí zcela. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením by měla být rozhodně v povědomí pracovníků NZDM, ale hodnotit na jejím základě kvalitu služby je zavádějící.
Přínos standardů kvality sociálních služeb v zařízeních pro děti a mládež
TRAORE, Júsuf
Práce se zabývá přínosem standardů kvality v sociálních službách. Sleduje příčiny a důvody vzniku standardů sociálních služeb v souvislostech se společensko-ekonomickou proměnou společnosti po roce 1989. Dále nabízí pohled na specifika sociální práce s dětmi a mládeží a jejich potřeby spojené s využíváním nabídky sociálních služeb. Reflektuje obecné procesy v organizacích, které přistupují k implementaci standardů kvality sociálních služeb, jakožto k nástroji pro zvyšování kvality vlastních služeb. Práce rovněž seznamuje se souhrnem a výsledky dosavadních teoretických i praktických výstupů orientujících se na přínos standardů kvality sociálních služeb. Současně ale nabízí sondu do pohledu sociálních pracovníků konkrétního zařízení sociálních služeb pro děti a mládež na přínos standardů kvality sociálních služeb v jejich zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.