Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hedonistické motivace k nakupování - lokalizace škály do českého prostředí
Ježek, Michal ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
(abstrakt) Práce se zabývá motivacemi k hédonistickému typu nakupování se zaměřením na jejich měření pomocí multidimenzionální škály navržené a validované Markem J. Arnoldem a Kristy E. Reynoldsovou v roce 2003. Tento nástroj obsahuje šest konstruktů, u nichž autor textu zkoumal jejich převoditelnost do lokálního prostředí českých nakupujících. Cílem práce bylo převést tuto škálu jak do českého jazyka, tak také do kontextu českého spotřebitele a jeho nákupního chování. V rámci práce je provedena analýza kognitivních interview, které byly zaměřeny na porozumění výrokům na škále a jejich úpravu pro následující dotazníkové šetření. To bylo uskutečněno na reprezentativním výběru české internetové populace. Dále byla provedena statistická analýza se zaměřením a reliabilitu a validitu škály. Přestože si výzkum neklade primárně za cíl vytvářet typologii nakupujících nebo detailně popisovat charakteristiky českých spotřebitelů, jsou v rámci analýzy uvedeny výsledky, které indikují uvažování české populace, jež je typické pro kolektivistické společnosti. V závěru práce je představena finální upravená škála Arnolda a Reynoldsové zredukovaná na pět konstruktů namísto původních šesti. Je zde prokázáno, že je tento nástroj přenositelný do českého prostředí s tím, že některé jeho položky nejsou pro českého...
Nákupní chování při výběru dovolené
KADLECOVÁ, Veronika
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou nákupního chování spotřebitelů při výběru dovolené v roce 2016. Práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitoly se zaměřují na definici cíle práce, stanovení hypotéz a metodického postupu práce a vysvětlení důležitých teoretických pojmů. Pro dosažení stanoveného cíle bylo provedeno dotazníkové šetření a interpretace jeho výsledků, analýza dat a vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů z hlediska pohlaví, věkových kategorií, nejvyššího dosaženého vzdělání a výše průměrného čistého měsíčního příjmu domácnosti. Pro všechny segmenty byly identifikovány trendy v jejich nákupním chování a zpracována doporučení pro podnikatelské subjekty nabízející dovolené.
Spotřební chování na trhu s čajem
KOTIV, Tetiana
Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu a hodnocení spotřebního chování spotřebitelů na trhu s čajem. Prvním krokem při zpracování této práce, bylo studium odborné literatury. Dalším krokem byla realizace výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Na základě provedené analýzy spotřebního chování bylo zpracováno doporučení a návrhy na zlepšení pro vybraný podnikatelský subjekt, konkrétně pro firmu Velta Plus EU s.r.o.
Vývoj spotřebního a nákupního chování
ŠACHTOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na vývoj spotřebního a nákupního chování v oblasti on-line prodeje potravin. V literární rešerši jsou charakterizovány klíčové pojmy, tj. spotřebitel, spotřební chování, modely chování spotřebitele, nákupní chování, proces rozhodování o koupi, e-business, e-commerce. Praktická část se věnuje analýze výsledků provedeného kvantitativního marketingového výzkumu. Na zákadě výsledků výzkumu jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro zlepšení služeb internetových obchodů s potravinami v ČR.
Deklarace země původu potravin
MAJKÚTOVÁ, Monika
Cílem diplomové práce bylo seznámit spotřebitele s legislativou týkající se označování země původu na potravinách a současnými změnami, které v této oblasti probíhají. Dále byly v práci popsány způsoby identifikace země původu z obalu potravin se zaměřením především na značky kvality. Praktická část práce se týká pozorování značení původu u vybraných komodit a vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na zájem respondentů o původ potravin a vyhodnocení hypotéz.
Spotřební chování na trhu s tavenými sýry
STRNÁDKOVÁ, Martina
Cílem mé diplomové práce je provést analýzu nákupního a spotřebního chování na trhu s tavenými sýry a na základě zjištěných informací zpracovat doporučení pro výrobce. V první části diplomové práce jsem se zaměřila na studium odborné literatury k danému tématu a vypracování literárního přehledu. V druhé části jsem zpracovala informace získané z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 305 respondentů. Získaná data jsem vyhodnotila a doplnila o grafické znázornění, pro lepší porozumění výsledkům. Na základě vyhodnocení jsem zpracovala doporučení pro výrobce tavených sýrů.
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
Spotřební chování na trhu s kávou
VACKOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je analyzovat spotřební chování na trhu s kávou, jaký způsob přípravy kávy spotřebitelé preferují, faktory důležité při výběru kávy. Nejprve byla získána sekundární data z odborné literatury. Poté byl prováděn kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě provedeného výzkumu byla navržena konkrétní doporučení na zlepšení marketingových nástrojů, ve firmě TH Kaffee.
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníka ve vybraném městě
Čechová, Markéta ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá nákupními podmínkami ve městě Louny a analýzou chování spotřebitelů nakupujících potravinářské zboží v lounských maloobchodních prodejnách. V teoretické části jsou popsány principy řešení maloobchodní sítě, obchodní vybavenost měst a charakterizovány jednotlivé typy maloobchodních jednotek. Dále se práce zabývá vlivy působící na nákupní chování a shrnuje současný trend chování spotřebitele v České republice. Praktická část práce se zaměřuje na popsání maloobchodních jednotek v Lounech a vyhodnocení výzkumu týkajícího se chování lounských spotřebitelů. Výsledky výzkumu jsou v závěru práce srovnány s celorepublikovými trendy nákupního chování.
Spotřební chování na trhu s finančními produkty
TŘEŠTÍK, Miroslav
Výstupem této diplomové práce jsou váhy jednotlivých parametrů platebních metod, které jsou využity k interpretaci spotřebitelských doporučení a závěru. Spotřebitelský výzkum odhalil, že spotřebiteli nejpoužívanější platební metodou při nákupech v internetových obchodech je dobírka, ačkoliv se nejeví jako nejvhodnější. Místo dobírky lze spotřebitelům doporučit platbu kartou, která má pouze jedinou slabinu a tou je bezpečnost. Tuto slabinu lze ovšem potlačit nákupem u důvěryhodných obchodníků případně kombinací 3 bankami zdarma nabízených produktů. Výsledky diplomové práce by mohly být využity spotřebiteli v orientaci mezi platebními systémy používanými při nákupech v internetových obchodech, ale i samotnými provozovateli těchto obchodů, kterým výsledky přiblíží uvažování současných i potenciálních zákazníků a pomohou tak nabídnou zákazníkům nejvýhodnější platební metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.