| |
|
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
|
| |
|
Aplikace pro extrakci a analýzu jízdních dat z OBD-II na iOS
Pihrt, Patrik ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace pro iOS zařízení, která předává uživateli cenné informace o jeho jízdě automobilem a poskytuje hlavní diagnostické funkce. Pro získání informací je využito mikrokontroleru ELM327, který je obsažen v OBD-II skeneru, nabývající schopnosti komunikovat s automobilem prostřednictvím OBD-II standardu. Získaná data jsou analyzována za pomoci tabulky mezí. Výsledná aplikace informuje řidiče o jeho chybách při jízdě a dává mu rady jak se jim vyhnout. Jízdy je možné si ukládat a exportovat v podobě knihy jízd. Navíc poskytuje hlavní diagnostické funkce, které je možné najít v každé diagnostické aplikaci.
|
|
Matematické modelování spotřeby paliva vozidla
Dražka, Jan ; Novotný, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním pohybu a spotřeby paliva automobilu s využitím reálných dat. Práce obsahuje jak přípravu vstupních dat do vhodné matematické formy, tak sestavení celkového matematického simulačního modelu. Hlavním cílem práce je porovnání vybraných jízdních režimů automobilu z hlediska spotřeby paliva a jejich optimalizace. Simulační model je naprogramován v prostředí MATLAB a v programu GAMS, ve kterém jsou využity vybrané optimalizační algoritmy.
|
| |
|
Výpočtová studie Millerova cyklu benzínového motoru s turbodmychadlem
Černý, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky Millerova oběhu a jeho praktickou aplikací pro přeplňovaný zážehový motor. Na základě citlivostní analýzy limitů ovlivňujících tepelnou účinnost Millerova ideálního oběhu je zpracován termodynamický model motoru s prodlouženou expanzí v prostředí programu GT-POWER. Výsledky analýz jsou použity k vyhodnocení proveditelnosti přestavby referenčního motoru pro provoz s Millerovým oběhem.
|
|
Přehled prostředků pro snižování indukovaného odporu
Mazánek, Adam ; Švec, Michal (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření přehledu prostředků pro snižování indukovaného odporu na křídle letounu. Popisuje vznik indukovaného odporu a jeho změny za letu. Dále se bakalářská práce zabývá geometrickými úpravami křídla. Nejrozsáhlejší část je věnována konstrukčním úpravám konců křídel se speciálním zaměřením na winglety.
|
|
Zkušební stav pro zkoušení chladičů
Kleger, Ondřej ; Smejkal, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Emisní limity a ekonomická situace tlačí přes kupující sílu výrobce automobilu k tvorbě úspornějších vozidel. Jedním z prvků jenž může nepřímo snížit např. spotřebu paliva je chladič spalovacího agregátu. Konstrukce tohoto aparátu není jednoduchá a simulace jeho schopností potřebuje odezvu také při reálném měření. Měřící stav na chladiče může přispět ke snadnějšímu výběru, případně návrhu chladícího systému dopravního prostředku.
|
|
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
|