Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody měření přenosových parametrů datových sítí
Modrák, Zdeněk ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce bylo prostudování a popsání známých metod pro testování kvality přenosových parametrů datových sítí. Vycházel jsem ze standardů RFC, které jsou základními doporučeními v internetových sítích. Na základě prostudování RFC 2544 jsem otestoval webové aplikace pro měření parametrů datových sítí a také jsem otestoval softwarové utility pro operační systém Linux. Na základě získaných poznatků z testování jsem navrhl webovou aplikaci, která umožňuje měřit základní parametry v datových sítích (přenosový tok k účastníkovi od serveru, přenosový tok od účastníka k serveru, zpoždění a stabilitu). Aplikace je vytvořena pomocí serverového jazyka PHP spolu s databází MySQL a klientského jazyka JavaScript. Aplikace byla testována také na „chytrých telefonech“ a tabletech. Umožňuje zobrazení provedených měření, prezentaci výsledků do grafu.
Automatická kalibrace dopravní kamery pro měření rychlosti vozidel
Nociar, Marián ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom a tvorbou systému pre automatickú kalibráciu dopravnej kamery za účelom merania rýchlosti vozidiel. Práca obsahuje teoretický úvod do problematiky kalibrácie kamery, popisuje princípy metód použitých v implementácií a zobrazuje navrhované riešenie, ktoré bolo implementované v jazyku Python3 s využitím knižníc OpenCV a NumPy. Dosiahnuté výsledky boli vyhodnotené nad datasetom BrnoCompSpeed, pričom priemerná chyba merania rýchlosti dosahuje hodnoty 6,71 km/h.
Radarové měření pro rychlostní disciplíny
Piňos, Michal ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je radarové měření rychlostních disciplín. K měření těchto sportovních událostí je použit Dopplerův radar s kontinuální vlnou, konkrétně radar K-MC4. Pro extrakci informace o rychlosti objektu ze signálu jsou použity techniky z oblasti zpracování signálů. Stěžejní částí je užití Fourierovy transformace, pro získání Dopplerovy frekvence ze signálu. Na základě zjištění úhlu je kompenzován kosínový faktor.Výsledkem této práce je detektor, který je schopen měřit rychlost a určovat směr pohybu měřených objektů. Implementované řešení navíc umožňuje, aby se detektor zaměřil jen na určité objekty, podle zadaných kritérií.
Srovnání efektivity různých programovacích jazyků při práci s automaty
Polanský, Ondřej ; Lengál, Ondřej (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
V této práci jsou srovnány jazyky C++, C#, OCaml a Python na základě rychlosti, paměťové náročnosti a programátorské přívětivosti. Práce si klade otázku, jak moc se liší programy pracující s konečnými automaty, pokud jsou zapsané v různých jazycích. V každém jazyce je implementována stejná sada základních a pokročilých automatových algoritmů a následně je měřena jejich efektivita na vzorku 200 konečných automatů na unixovém operačním systému. Závěrem jsou prezentovány výsledky a je diskutována vhodnost jednotlivých jazyků pro práci s automaty. Tato práce může posloužit například při výběru jazyka pro tvorbu knihoven pro práci s automaty nebo při návrhu programů a prototypů algoritmů pracujících s automaty.
Porovnání měření rychlosti vodoměrnou vrtulí a laserovým anemometrem
Kosík, Ondřej ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá srovnáním dvou kalibračních přístupů. Zjišťuje míru vzájemné shody a snaží se zodpovědět důvody jejich odchylek. Tato shoda byla měřena prostřednictvím metody LDA. Bylo zjištěno, že kalibrační přístup vycházející z referenčního rámce hodnot předcházející bakalářské práce se liší od kalibrace pomocí kalibračních rovnic získaných z certifikovaných laboratoří systematicky o -2 %. Příčiny této odchylky byly zkoumány pomocí LDA a PIV. Ačkoliv bylo provedeno značné kvantum měření, došlo k vyvrácení všech testovaných hypotéz, a proto nebylo možné určit jejich příčinu.
Measurement of data network transmission parameters
Haško, Juraj ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on the analysis of possible methology description of met- hods for measuring transmission parameters of data networks, and comparison of the measuring methodology for determining the appropriateness of use before a certain type of network. It includes a proposal workplace for measurement of transmission parameters.
Automatic Traffic Video Surveillance: Fine-Grained Recognition of Vehicles and Automatic Speed Measurement
Sochor, Jakub ; Elder, James (oponent) ; Svoboda,, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis presents my contributions to the state-of-the-art in Intelligent Transportation Systems and Computer Vision. Specifically, the work is focused on two tasks -- automatic speed measurement of vehicles and fine-grained recognition of vehicles.  The problem of vehicle fine-grained recognition can be defined as a task where the system is supposed to produce exact fine-grained type (e.g. "Škoda Octavia combi mk2") for a presented vehicle. In my first paper on this topic, a method exploiting automatically constructed 3D bounding boxes around vehicles is proposed. The results show that the method significantly improves classification and verification accuracy. Further improvements and analysis of the approach was published in my second paper dealing with the problem. The improved approach eliminates necessity to know vanishing points a priori - it is possible to construct the 3D bounding box of the vehicle from a single image of the vehicle. The results show that our proposed method consistently improves classification accuracy by up to 12 percentage points with different Convolutional Neural Networks. The classification error was also reduced by up to 50 %.The second addressed problem is automatic speed measurement of vehicles. The proposed system should work from a single camera without any manual calibration or input. First, we had to collect a large dataset with precise ground truth speed measurements as there was no such dataset. The dataset contains over 20,000 vehicles with ground truth speed measurement acquired from two synchronized LIDAR optical gates. Furthermore, we proposed a method for fully automatic traffic surveillance camera calibration enabling precise speed measurement of vehicles. The approach is based on vanishing point estimation and 3D model alignment of several common vehicle models. The experimental results show that our method achieves 1.10 km/h mean speed measurement error while outperforming both state-of-the-art methods and manual calibration in the speed measurement task.
Cloudová aplikace pro analýzu dopravy
Valchář, Vít ; Sochor, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit cloudovou aplikaci pro analýzu videa bez znalosti jakýchkoliv parametrů kamery. Jediným vstupem je tak adresa webové kamery. Aplikace je postavena na již existujícím řešení. To je vylepšeno přidáním nového modulu pro odstranění překážek, jako je např. sloup veřejného osvětlení zastiňující část vozovky, a modulu pro rozdělení dvou blízko sebe jedoucích vozidel. Výsledné cloudové řešení je tvořeno soustavou dílčích aplikací, které spolu komunikují pomocí HTTP zpráv a jsou ovládány přes webové rozhraní.
Zpracování zázněje z Dopplerovského radarového senzoru
Dušek, Martin ; Macho, Miloslav (oponent) ; Fuchs, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá způsoby měření rychlosti objektů, zejména pomocí Dopplerova jevu. Je zde popsáno čidlo HB410 a možná zpracování výstupního záznějového analogového signálu. Z frekvence záznějového signálu je odvozen výpočet rychlosti objektu. V práci je navrženo obvodové řešení pro zpracování analogového signálu a jeho digitalizaci. Jsou zde shrnuty dostupné typy a vlastnosti mikrokontrolérů, které zpracovávají číslicový signál a komunikují s PC. V poslední kapitole je popsán ovládací program mikrokontroléru a software do PC pro měření rychlosti.
Porovnání měření rychlosti vodoměrnou vrtulí a laserovým anemometrem
Kosík, Ondřej ; Haluza,, Miloslav (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá srovnáním dvou kalibračních přístupů. Zjišťuje míru vzájemné shody a snaží se zodpovědět důvody jejich odchylek. Tato shoda byla měřena prostřednictvím metody LDA. Bylo zjištěno, že kalibrační přístup vycházející z referenčního rámce hodnot předcházející bakalářské práce se liší od kalibrace pomocí kalibračních rovnic získaných z certifikovaných laboratoří systematicky o -2 %. Příčiny této odchylky byly zkoumány pomocí LDA a PIV. Ačkoliv bylo provedeno značné kvantum měření, došlo k vyvrácení všech testovaných hypotéz, a proto nebylo možné určit jejich příčinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.